PDA

View Full Version : Nieuwe aanwinst



stringer
23 juni 2005, 20:37
Vandaag een Line6 Variax 500 gekocht en dit is echt supergaaf. Ik heb ook de software (workbench) Hij mag maandag al mee de studio in.

Nu maar wachten op reacties van de puristen :razz: :razz: :razz:

Nickname
23 juni 2005, 21:02
Fotow :???:

mayniac
23 juni 2005, 21:30
Fotow :???:

Ik dacht dat dit een Nederlandstalig forum was?

vulvasonic
23 juni 2005, 21:38
Leuke gitaar, vooral in combinatie met de Pod pro XT of soortgelijke apparaten. Ik heb het ding eens vrij uitgebreid getest. Ik vond het een beetje zozo. De gitaar heeft een Fenderfeel, maar ik vond hem nogal rammelig. De kwaliteit kan een stuk beter. Maar ja, afstellen is ook een kunst. De geluiden varieerden van zeer slecht tot zeer goed.

In mijn optiek zouden ze er goed aan doen om een deal met Fender te maken, zodat ze hun systeem in kunnen bouwen in een telecaster of stratocaster. Het zou mij in ieder geval over de drempel kunnen helpen om zo'n ding aan te schaffen.

In ieder geval; GEFELICITEERD MET JE AANWINST! :)

Bluesbreaker
23 juni 2005, 22:08
In mijn optiek zouden ze er goed aan doen om een deal met Fender te maken, zodat ze hun systeem in kunnen bouwen in een telecaster of stratocaster. Het zou mij in ieder geval over de drempel kunnen helpen om zo'n ding aan te schaffen.


Je had het vast al gezien, maar toch:
http://www.warmoth.com/guitar/line6/line6.cfm

stringer
24 juni 2005, 12:42
Ik ken de "verhalen" over de kwaliteit. Maar ga eens na: de body en hals zijn van Warmoth en dus best goed van kwaliteit en voor de rest zit er niet veel op. Het enige minpunt zijn de tuners, maar die vervang ik gewoon.

Oh ja, die slagplaat gaat er natuurlijk ook nog af. Die maak ik gewoon tzt een nieuwe of ik beplak het ding. De eerste indrukken (met mijn pc) zijn in elk geval verbluffend.

InternEd
24 juni 2005, 12:54
Nu maar wachten op reacties van de puristen :razz: :razz: :razz:
Ja, gaaf hè. Ik heb sinds 2 weken ook een zwarte 500. Echt gewoon een lekkere gitaar om te bespelen en de geluiden zijn zeer bruikbaar.
Gisteren in 't oefenhok (pffff, wat was 't heet) weer gebruikt, en er zijn toch veel nummers waar ff schakelen naar een acoustisch geluid verrekte handig is.

Groeten, Ed.

roeltheworld
24 juni 2005, 13:16
Fotow :???:

Ik dacht dat dit een Nederlandstalig forum was?
photo dan? :wink:

roeltheworld
24 juni 2005, 13:17
ik ben benieuwd naar wat die variax allemaal kan! heb er nog nooit 1 gehoord eigenlijk

InternEd
24 juni 2005, 15:12
Ik heb ook de software (workbench) Hij mag maandag al mee de studio in.
Mocht je nog een paar voorbeelden zoeken, hier staan onder "search database" en dan de dropdown list Variax een flink aantal modellen die door anderen zijn gemaakt:

http://www.instituteofnoise.com/L6/patches.asp

Groeten, Ed.

Jeanken
24 juni 2005, 16:26
Kheb een 700 binnen nu, wat een gitaartje! Ok, je kan moeilijk verwachten dat je voor dat geld ook een echte Strat en Tele en Gibson en noem maar op toestanden hebt, maar ze zijn echt wel bruikbaar en gelijkend. Sommige klanken echt overtuigend en wat maakt het uit dat het niet klinkt als een echte kweet niet welk jaar Les Paul, als het goed klinkt ben ik al tevreden.
28 verschillende klanken, kan je toch iets naar je gading tussen vinden geloof ik en je kan zelf modellen 'customizen'.
En het zijn nog mooie ook.

grayfink
24 juni 2005, 20:38
waar is de feauteau?

Shaggy
24 juni 2005, 20:55
feli m8

niet mijn ding though

BassAgent
24 juni 2005, 23:24
Nu maar wachten op reacties van de puristen :razz: :razz: :razz:
Hier is de eerste.
Gefeliciteerd met je gitaar, maar mijns inziens had je iets beters voor je geld kunnen kopen. Het ding kost 550 euro bij Feedback, en ik denk dat je daarvoor best een Deal Hardtail Select of met iets meer een Fender Tele Custom.
Maar evengoed gefeliciteerd hoor :)

Anders Destium
25 juni 2005, 00:16
Gefeliciteerd, ik heb er nog steeds geen geprobeerd maar ben wel benieuwd :)

Jeanken
25 juni 2005, 12:47
Ok, puristen, daar koop je inderdaad al iets leuk mee, maar hij zegt dat hij mee de studio in gaat, daar zijn het echt gedroomde gitaren voor.
Laat je niet afschrikken, je hebt iets leuk in handen.

stringer
25 juni 2005, 16:37
Ha, ik laat me ook niet afschrikken. Het juist leuk om die puristen te dissen. :razz: