PDA

View Full Version : Trim levels



Kitaarhiero
28 augustus 2002, 12:18
Ik heb een Tascam Porta02 MKII, met een speciale Gitaar input. Nou staat in de handleiding dat je bij gitaar de trim levels in het midden moet zetten, maar dan krijg ik veel teveel gain, en ik heb het idee dat de handleiding buiten de Gitaarinput heeft gerekend (hij staat ook niet in de beschrijving). Moet ik bij het opnemen van gitaar via de speciale input de trimlevels In het midden zetten of ze op het Line gebied doen?

Mijn ervaring is namelijk ook dat als je iets opneemt met je Faders onder de 6, dat je mixdowns op andere tapejes nouwelijks hoort als je ze niet op je tascam afspeelt, en dat je met de Trim levels de gain kunt instellen (maar het vaak nog te hoog is).

sleep_to_saturate
28 augustus 2002, 12:35
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt.
Je plugt je gitaar in de input en als je de trim op half zet heb je teveel gain? En nou vraag je je af of de trim lager moet zetten of de fader?
Als dat zo is dan is het de trim die je lager moet zetten. De fader heeft geen invloed op het uiteindelijke opgenomen geluidsniveau voor zover ik weet. Of je zet de input lager, dwz het volume van het inkomende signaal.
Of bedoel je iets anders.

Kitaarhiero
28 augustus 2002, 17:14
Nee da's dus zo ongeveer wat ik bedoel, bedankt.