PDA

View Full Version : Mijn "nieuwe" gitaar



robert-gitarist
23 juni 2005, 14:37
Hier een foto van mijn gitaar:

http://i23.photobucket.com/albums/b355/ankieweenink/spulletjes/gitaargroengeel.jpg

Meedere foto's komen zo snel mogelijk(van achterkant etc.)
Deze gitaar is ooit knalgeel geweest maar vind ik niet echt mooi maar saai en wou wat leven erin brengen.
Ik zat te denken aan Eddie Van Halen achtig iets maar die kleuren vond ik zo standaart :P dus ik denken en denk.
Zelf ben ik helemaal gek van Soulfly en die kleuren van de Braziliaanse vlag vond ik erg mooi.1+1=2 dus is dit het resultaat :)
Gitaar is een Vantage (type weet ik niet meer).Oude type Floyd Rose,H-S-S configuratie.
Gitaar heb ik zelf helemaal gespoten met spuitbussen haha :D strepen etc. lopen helemaal mooi door op de achterkant.
Ik ben er echt super super blij met het resultaat :)

maarten69
23 juni 2005, 14:39
ziet er gelikt uit...

Soulflyhigh
23 juni 2005, 14:40
Het verfwerk ziet er goed uit. Misschien een foto van iets dichterbij zodat we het nog beter kunnen zien? :-D

robert-gitarist
23 juni 2005, 14:44
Thnx guys :D
Het spuitwerk is echt netjes hoor serieus :)
Althans voor spuitbus.Natuurlijk hou je met spuitbus altijd wel een beetje een sinasappelhuidje maar goed ben nu bezig met polijsten etc ervan en dan word het wel strak :)
Dit is het eerste project dat ik zelf heb gedaan....gespoten dus en ja ik ben er tevree over :D

VooDoo
23 juni 2005, 15:02
Viva la brazillllllllll ronaldinhooo :P

Kinky kleurtje joh
maar is het ook glad, net als hoe hij eerst was:O of is dat afgebladderd

mjah tof man leuk gedaan

FruscianteFan
23 juni 2005, 15:07
Mooie gitaar 8-)

Soulfly zaterdag nog gezien, was weer erg cool :cool:

P****Fred
23 juni 2005, 15:10
zoiets zou ik ook ooit wel nog es willen doen, maar heb je dan eerst de originiele lak afgeschuurd, of zo?

vertel es wat het proces was! :D

Nickname
23 juni 2005, 15:15
Speelt ie ook goed, want bij ons op de muziekschool hebben we er ook 1 maar die speelt toch wel zo gigantisch waardeloos.. ontstemt om de 5 minuten, als je hem al gestemd krijgt. lol :-D maar wel coole finish daarom!!

robert-gitarist
23 juni 2005, 16:48
Thnx mensen :)
Leuk te horen allemaal.
Het verhaal van alles:

De gitaar kocht ik tijd terug op marktplaats voor 35 euro met een standaart erbij.gitaar mankeerde echt niks,hals helrmaal goed alleen moest ff de elektronica gesoldeerd worden.
Toen ik de gitaar kocht was hij al geel gespoten maar van orgineel is ie zwart+zilver grijs metallic.apart kleurtje.Maar goed,de vorige eigenaar heeft de gitaar niet mooi geel gespoten,zakkers,geel blanke lak erop gedaan de echte kleur zag je er nog door heen,kortom pruts werk.
En ik dacht he tijd voor iets anders,apart iets ofzo.Nou gitaar geheel gedemonteerd,Body helemaal glad geschuurt tot op het hout,en toen helemaal opnieuw geel gespoten,iets donkerder geel.2 dagen laten drogen en toen ben ik bezig gegaan met afplakken van de strepen.Gewoon met schildertape gedaan,dikke en dunne stroken.Goed erop geplakt en toen dus groen gespoten...weer 2 dagen laten drogen toen de tape eraf gehaald,voorzichtig.
Nou alles was goed gelukt en geen zakkers etc,dus blanke lak erop.
Zal zo gauw mogelijk ff paar foto's van dichtbij maken.
Blanke lak zit er inmiddels op en ben nu bezig met polijsten,dus beetje dat sinasappel huidje aan het bewerken,dat hou je toch met spuitbus op grote oppervlaktes.
Maar goed alles zit er prima op en doe er niks veder aan alleen ff elektronica aansluiten,alleen de humbucker word aangesloten,single's gebruik ik toch niet dus.Humbucker rechtstreeks op de volumepot-->output klaar.
Ben nu ff aan het sparen voor een Seymore Duncun SH-6 voor in de brug :)

Enne Soulfly heb ik afgelopen zaterdag ook gezien ;) Mooi vooraan gestaan,maar die gitaar is echt HOT!!!!

robert-gitarist
23 juni 2005, 16:49
Speelt ie ook goed, want bij ons op de muziekschool hebben we er ook 1 maar die speelt toch wel zo gigantisch waardeloos.. ontstemt om de 5 minuten, als je hem al gestemd krijgt. lol :-D maar wel coole finish daarom!!

Geen problemen mee ;)
Zitten goeie mechanieken op---> Gotho's :) dus zit goed

...rock...
23 juni 2005, 16:55
zeeeeeeer mooi! alleen wat slechte ervaringen met vantage gitaren :-?

P****Fred
23 juni 2005, 16:58
heb je er geen grondlaag op gezet onder het geel?

hmm denk dat ik me maar es een body'tje ga kopen :D

robert-gitarist
24 juni 2005, 10:54
heb je er geen grondlaag op gezet onder het geel?

hmm denk dat ik me maar es een body'tje ga kopen :D

Nope zit geen grondlaag ofzo op :P was te overhaast en moest en zou hem geel-groen spuiten zo gauw mogelijk :P
Maar serieus het zit echt super goed op de body,echt erg goed...meeste mensen zullen er van opkijken hoe dat kan enzo maar echt...gewoon keer oude body ofzo van marktplaats aftrekken en mee experimenteren :)

...rock...: Thnx :D ,Zelf heb ik 2 Vantage modellen maar geen van beide problemen mee of gehad ofzo.Zijn wel beide uit de duurdere serie maar goed geen problemen mee:)

bacca
24 juni 2005, 12:24
Mooi gitaartje hoor :)

Braindead
24 juni 2005, 12:30
Ziet er vet uit in groen geel...
Binnekort heeft Eddie deze kleuren waarschijnlijk ook bij charvel... :D

roeltheworld
24 juni 2005, 13:08
ik mis nog een gele stripe op de kop :wink:

robert-gitarist
24 juni 2005, 13:36
Bacca; Thnx :D

Braindead:Ook bedankt :D Alleen is het niet te hopen dat dat gebeurd hehe :O

roeltheworld: Goed kijken...zit wel degelijk erop :P

roeltheworld
24 juni 2005, 14:03
ben een beetje vervelend vandaag http://www.xs4all.nl/~pauliz/img/evil.gif

Dirk_Hendrik
24 juni 2005, 14:07
En van wie is die schitterende Ibanez Custom Agent die er naast staat?

robert-gitarist
24 juni 2005, 14:30
En van wie is die schitterende Ibanez Custom Agent die er naast staat?

Ook van moi :D

Tujuh
24 juni 2005, 15:59
Ziet er zo op deze afstand echt mooi uit hoor! Mijn complimenten ;)
Misschien moet je ook iets blauws erin doen ofzo? Misschien iets bij de elementen ofzo??
Dan is het helemaal een Goddelijke Kanarie :razz:

roeltheworld
24 juni 2005, 16:13
ik vind de zwarte hardware juist wel wat hebben!

robert-gitarist
24 juni 2005, 17:42
Ziet er zo op deze afstand echt mooi uit hoor! Mijn complimenten ;)
Misschien moet je ook iets blauws erin doen ofzo? Misschien iets bij de elementen ofzo??
Dan is het helemaal een Goddelijke Kanarie :razz:

Danku danku :)
Blauw is inderdaad ook mooi erin..maar ik denk zelf dat het dan té druk word..dit is na mijn idee precies goed...blauw hoord ook bij de Braziliaanse vlag maar ja goed daar zit ook nog eens wit in dus en vind het zo prima dus :)

roeltheworld: Jupz dat zwarte is mooi...zit eerst te denken aan goud maar ja dat knalt wel erg en vond ik niet mooi...chrome ook niet...en toen zwart en toen had ik echt zo iets van KLAAR!! :D

...rock...
24 juni 2005, 18:08
charvel kan er een voorbeeld aan nemen!

robert-gitarist
24 juni 2005, 18:18
charvel kan er een voorbeeld aan nemen!

Charvel heeft ze al ;)
alleen andere kleuren ;) En teveel strepen erop :P

...rock...
24 juni 2005, 18:31
charvel kan er een voorbeeld aan nemen!

Charvel heeft ze al ;)
alleen andere kleuren ;) En teveel strepen erop :P
het is ook daar naar dat ik verwijs :wink:

robert-gitarist
24 juni 2005, 19:38
charvel kan er een voorbeeld aan nemen!

Charvel heeft ze al ;)
alleen andere kleuren ;) En teveel strepen erop :P
het is ook daar naar dat ik verwijs :wink:

Haha okee :D :D
snapte hem niet helemaal maar nu wel :D :)

#Chris#
16 november 2005, 23:55
Ziet er lachen uit!
Vantage gitaren zijn wel redelijk, veel plezier ermee!

robert-gitarist
17 november 2005, 00:02
Ziet er lachen uit!
Vantage gitaren zijn wel redelijk, veel plezier ermee!

haha bedankt :D
Ik vind het fijne gitaren..stop er paar andere elementen in,potmeters en goed afstellen en je hebt een heel prettig gitaartje voor nopes.

Maar veel plezier heb ik er al mee ;) en ook gehad hehehe

wille525
17 november 2005, 11:39
Grappig, om dit te lezen, want dit gaat over m'n (!!) oude Vantage gitaar...
Ik weet dat de gitaar wel goed was, alleen vond ik de Floyd Rose flink waardeloos en daarnaast vind ik Vantage nogal goedkoop uitzien. Maar 35 euro is natuurlijk ook niet duur.

dejohan
17 november 2005, 13:38
Ik heb net dezelfde gitaar. Aleen speel ik er niet meer op. Heeft jaren in een halfopen garage gestaan, en daarna in een kelder, dus is hier en daar flink verroest.
Was mijn beginnersgitaar, in bijna nieuwstaat gekocht voor 75 euro ofzo, en voor die prijs een goed gitaar. Heb de indruk dat ze er toch goed hout in hebben gestoken. De hals staat na al die jaren nog kaarsrecht.

dejohan
17 november 2005, 13:40
Ik heb net dezelfde gitaar. Aleen speel ik er niet meer op. Heeft jaren in een halfopen garage gestaan, en daarna in een kelder, dus is hier en daar flink verroest.
Was mijn beginnersgitaar, in bijna nieuwstaat gekocht voor 75 euro ofzo, en voor die prijs een goed gitaar. Heb de indruk dat ze er toch goed hout in hebben gestoken. De hals staat na al die jaren nog kaarsrecht.

robert-gitarist
17 november 2005, 16:00
Grappig, om dit te lezen, want dit gaat over m'n (!!) oude Vantage gitaar...
Ik weet dat de gitaar wel goed was, alleen vond ik de Floyd Rose flink waardeloos en daarnaast vind ik Vantage nogal goedkoop uitzien. Maar 35 euro is natuurlijk ook niet duur.

Hehe cool wist niet dat je hier ook zit :D :P

Nja de gitaar doet het helemaal perfect nu,zitten nu andere elementen in want de orginele zijn niet echt geweldig.Inderdaad hals is kaarsrecht,floyd rose helemaal perfect afgesteld,lock nut vervangen en de potmeters vervangen...was niet echt nodig die laatste 2 maar goed had het nog liggen dus..Alleen ja hij was niet echt heel mooi geel gespoten(langs de randjes) en ja wou iets apparts dus :D