PDA

View Full Version : Ibanez pick-ups: welke zijn dit?



pinchaholic
23 juni 2005, 14:02
Vraagje voor de ibanez kenners:

Speel reeds een aantal jaar op deze bijl, ongeveer uit 1988.

http://www.ibanezregister.com/images/images-roadstar/rg410/rg420bk-1987.jpg

Heb de standaard elementen ooit vervangen door Emg's, maar ik vond ze van de week en vroeg me af ivm met hobby project/ al dan niet veroorzaakt door GAS & geld gebrek 8-) of deze elementen een beetje kwalitatief zijn. Ze zijn merkloos en er staan geen nummers of merken op.

Alvast bedankt!

Nrrrk
23 juni 2005, 17:02
Is dat een RG? De vorm is gewoon strat, geen super-strat, of heeft Ibanez ook 'n tijd gehad dat de strat-gitaren RG's werden genoemd? :o

Nickname
23 juni 2005, 19:52
Is dat een RG? De vorm is gewoon strat, geen super-strat, of heeft Ibanez ook 'n tijd gehad dat de strat-gitaren RG's werden genoemd? :o

lijkt iig niet op modernere RG's indd, maar wat is nou eigenlijk de definitie van strat en super-strat? (n00b)

Wormaap
23 juni 2005, 19:58
Ik denk dat'ie met 'Superstrat' het wat 'scherpere' Ibanez RG model bedoelt. De 'definitie' van'n Superstrat is eigenlijk een Stratmodel, maar dan 'gehotrod' Een Jackson Dinky (is dan wel 7/8 van de grootte van'n normale Strat, vandaar de naam 'Dinky') of'n Soloist of'n RG of weet ik veel wat voldoet daar IMHO allemaal aan :)

Anders Destium
23 juni 2005, 21:49
zoek op www.ibanezrules.com onder resources naar catalogs, daar staan ook uit die tijd de verschillende modellen. Hij staat er vast tussen, gewoon zoeken op de jaren rond 88!

Bluesbreaker
23 juni 2005, 21:51
Volgens mij zijn dat zogenaamde "humbuckers"





































:D

Rewind
23 juni 2005, 22:09
m'n grx70 heeft de zelfde vorm, is het dan een superstrat?

Richwoodje
24 juni 2005, 06:44
Is dat een RG? De vorm is gewoon strat, geen super-strat, of heeft Ibanez ook 'n tijd gehad dat de strat-gitaren RG's werden genoemd? :o

ik heb (dus niet ben :-D) een RG340, die heeft ook deze vormen, al een stuk minder lelijk dan een moderne Ibbi 8)

Lord Abortion
24 juni 2005, 07:14
Een superstrat heeft gewoon meestal grotere cutaways, zodat je makkelijker aan de hoge frets kan, er zit een humbucker aan de brug, en die brug is meestal een Floyd. Dat is wat ik denk dat een SS is.

harrie-beton
24 juni 2005, 11:13
Ibanez maakt zelf elementen, zijn het geen INF elementen?
Haal ze er eens uit, staat er niks op de achterkant??

pinchaholic
24 juni 2005, 13:01
Mannen!

Is idd geen superstrat, op de headstock staat dan ook roadstar series en achterop de headstock Rg 420. Ik heb me laten vertellen dat de roadstar Rg serie gewoon de voorloper is van de huidige rg serie, maar dit geheel offtopic

Ik heb de elementen voor me liggen: er staat helemaal niets op..

@ anders destium: op ibanez rules vond ik niets, mijn pic komt van ibanez register en daar stond het volgende bij:

BODY BASEWOOD
NECK 1Pc MAPLE
MAT FINISH
FRETBOARD ROSEWOOD
BRIDGE IBANEZ EDGE
TOP LOK III
HARDWARE BLACK
PICKUP CONFIG H - H
PICKUP'S 2 X HUMBUCKER
CONTROL 1VOL 1TONE
3WAY
2 X DUO-SOUND
FINISHES BK (BLACK)

Thing is, Ik heb zin om een richwood lp te kopen (no flames :D) en een beetje te hotrodden, daarom vroeg ik me af of de elementen die er in zaten beter zouden zijn dan die standaard richwood dingen..


Pinch

Maniaaaak!!
24 juni 2005, 17:06
Misschien trap ik een open deur in maar RG staat volgens mij voor 'Roadstar Guitar'.

Anders post je ff op Jemsite in het 'Other Ibanez Guitars forum',

Ik gok dat de humbuckers uit deze gitaar iig. anders klinken dan de standaard RW elementen. IMHO klinkt zelfs een broodje haring dat je in de pickupcavity douwt op RW beter dan de standaard PU's...

:razz:

Philippe
24 juni 2005, 23:16
Heb altijd gedacht dat RG Rock Guitar betekende, haha.