PDA

View Full Version : Fender custom shop: Echte??



sander666
23 juni 2005, 09:37
test

Bluesbreaker
23 juni 2005, 09:39
Waarom test?

sander666
23 juni 2005, 09:41
Ik heb een setje custom shop elementen,
in mijn gitaar zitten, athans dat zei die kerel waarvan ik hem kocht

maar hoe kun je zien of dat dat echte zijn.
moet daar een custom shop logo ingegraveerd staan?
of kan het zijn dat als ze uit een reissue gitaar komen dat er niks op staat?

ze zijn iig helemaal zwart en hebben donkere koperdraad (donkerder als veel andere pu's)
en er komt een wit en een zwart draadje uit.

Groete

Sander

sander666
23 juni 2005, 09:44
Waarom test?

nou eerst was toch altijd het geval dat als je een nieuwe topic aanmaakte dat je er maar een paar woordjes in kon zetten dat ie anders die topic niet aanmaakte

en dat je dan mbv reageren je vraag kon stellen

maar dat zal wel verholpen zijn dan.

Bluesbreaker
23 juni 2005, 09:45
Ah, een wit en een zwart draadje, dat zijn de gevaarlijksten! Pas goed op dat ze geen contact maken want dan is het boem!





Ik heb geen idee of er cs achterop moet staan. Wat voor gitaar is het dan, een waar stock geen cs elementen in horen te zitten?

Bluesbreaker
23 juni 2005, 09:47
Waarom test?

nou eerst was toch altijd het geval dat als je een nieuwe topic aanmaakte dat je er maar een paar woordjes in kon zetten dat ie anders die topic niet aanmaakte

en dat je dan mbv reageren je vraag kon stellen

maar dat zal wel verholpen zijn dan.

Ja, dat was sowieso nooit nodig, al je berichten werden altijd al geplaatst, maar je moest ze nog even weer via je profiel zichtbaar maken. Maar dat probleem is inderdaad verholpen.

Floris1984
23 juni 2005, 09:50
Ik ben eigenlijk ook wel hiernaar benieuwd. Ik ga dit weekend bij iemand elementen uit een USA Strat kopen, maar hoe weet ik zeker dat ze dat ook zijn?

taylor
23 juni 2005, 10:09
als je ze nieuw koopt zit er customshop sticker achter op elementen,
veder hebben ze een blauwe en rode stip om weten welke de voorste en middelste enz.
ze hebben ook vintage cloth wire in zwart en wit dat zijn zo'n beetje de herkennings punten maarja erg moeilijk om na te maken lijkt me het niet dus het blijft altijd een gok wat dat betreft(als je ze niet nieuw heb gekocht)

de bodemplaat is volgens mij ook zoals vintage fender elementen niet van dat harde plastic wat fender(later) ook wel gebruikt maar dat weet ik niet zeker, staat me zoiets van bij.

sander666
23 juni 2005, 10:11
ze komen uit een '65 ri strat
daar heeft de vorige eigenaar ze uitgehaald (had ie daar nog staan)
ze klinken echt wel goed (typisch fender)

ik wou ze toch verkopen omdat ik nu vanzandt's (vintage plus) heb gekocht.
tsja en je kunt geen 2 setjes in je gitaar hebben.

maar voordat ik ze verkoop wil ik wel ff kijken of ze echt zijn voordat ik dadelijk mensen de hoofdprijs laat betalen voor nep dingen

taylor
23 juni 2005, 10:22
een 65 ri wordt al en tijd lang(ook in japan geloof ik) gemaakt dus ik weet niet hoe dat precies zit.

die beschrijving van mij is als je nu zo'n setje customshop zou kopen

guvnor
23 juni 2005, 11:23
Als er verder helemaal niets opstaat zou ik ook twijfelen... Ik heb zelf een setje Texas Specials en daar zit inderdaad een stickertje met Fender Custom shop. Ook de eerder beschreven stippen staan er op en ze hebben cloth wiring.

Klinkt mij vreemd in de oren als zogenaamde custom shop elementen uitgevoerd zijn met standaard (zw/w) kabeltjes.

sander666
23 juni 2005, 11:31
het zijn wel die cloth wired kabeltjes
je bedoelt neem ik aan gewoon die kabeltjes met een soort van stof eromheen
zwart en witte stof en die dus een beetje vettig aanvoelen

die kabeltjes zitten ook op mijn van zandt s

ze zien er eigenlijk precies hetzelfde uit als mijn van zandt s alleen staat er dan geen van zandt in gegraveerd.
en is de koperdraad iets donkerder

taylor
24 juni 2005, 10:08
hmm ja dat is dus moeilijk te zeggen die vintage cloth wire kun je er zelf ook op solderen.

daarnaast weet ik niet hoe oud die 65 ri is? misschien is dat al wel gemaakt voor dat die pickup setjes commerciel verkocht werden door fender en zien die er anders uit....

wat me zo bijstaat van de 65 ri is dat die pickup net zo uit zien als en set 65 custom element dus met de stippen, (fiber)bodemplaat ect.
daarnaast zou je ook de waardes kunnen meten en die vergelijken staat vast wel ergens op net die specs.

sander666
24 juni 2005, 10:41
Hey,

Dat is een goede Tip
ik zal eens kijken

Bedankt voor de reacties

Groete

Sander

sander666
25 juni 2005, 15:30
hmm ik kan er niks over vinden, alleen dan dat ze iets dikker klinken als de eerdere reissue's (bv. '62 reissue)

en dat doen ze ook

Groete

Sander

Tupelo
25 juni 2005, 16:00
Is niet 100& garantie ofzo, maar ik ga toch altijd af op wat zoiemand nog meer te koop heeft of heeft gehad.