PDA

View Full Version : Morley pwv-ss of andere



outside
22 juni 2005, 20:53
Iemand ervaring met dit volume/wah pedaaltje? Ik wil een beetje beginnen wah-en, ik kan het dus nog niet en kan het dus ook niet echt uittesten. Kspeel op een fender squier strat op een vox ad50vt en als genre vooral rock, een beetje punk, beetje pop-rock en in de toekomst mss een beetje metal....

phx
22 juni 2005, 21:00
... en laat er net toevallig eentje op marktplaats te koop staan.... mwja... Gewoon proberen, morley schijnt nogal veller te zijn met hun wah's dan andere fabrikanten (denk aan dunlop, vox, ed). Volume en wah in 1 lijkt mijzelf opzich ook wel wat... let me know als je hem koopt/probeert!?

DaveItUp
23 juni 2005, 09:45
Morley = KUT.

Totaal geen klassieke wah sounds te krijgen. Zuigt tone als een motherfucker. Volumedrop. Dat pedaal gaat moeizaam.

1 doffe ellende vind ik die dingen, maargoed probeer m uit.

Dirk_Hendrik
23 juni 2005, 10:18
Morley = KUT.

Totaal geen klassieke wah sounds te krijgen. Zuigt tone als een motherfucker. Volumedrop. Dat pedaal gaat moeizaam.

1 doffe ellende vind ik die dingen, maargoed probeer m uit.

Persoonlijk allemaal geen last van, afgezien van de klassieke wah... mocht je die willen. Daarnaast heeft een Morley geen last van potmeters die na verloop van tijd haan kraken. Voor mij de reden om juist voor een Morley te gaan.

outside
23 juni 2005, 22:08
Persoonlijk allemaal geen last van, afgezien van de klassieke wah... mocht je die willen. Wat bedoel je daar zo mee? Niet goed voor Classic Rock?

Dirk_Hendrik
23 juni 2005, 22:48
Ik bedoel er niets mee, behalve dat Dave even naar boven loopt te janken over het geluid waarmee je geen klassieke wah sounds zou krijgen. Voor mij doet het ding wat hij moet doen en ik ben er dus ook dik tevreden mee. Met de "betere" wahs a la een Real McCoy en een Picture Wah (van reese toch?) krijg je gegarandeerd een beter wah geluid maar met de nadelen van een niet optische wah (kraak dus) en het bijbehorend prijskaartje.

vulvasonic
23 juni 2005, 23:36
Voor mij is er maar 1 wah en dat is de Morley. Het liefst het oudere type met een metalen kast van 2 bij 3 meter en een 220 stekker eraan. :D

DaveItUp
24 juni 2005, 09:17
Ik bedoel er niets mee, behalve dat Dave even naar boven loopt te janken over het geluid waarmee je geen klassieke wah sounds zou krijgen. Voor mij doet het ding wat hij moet doen en ik ben er dus ook dik tevreden mee. Met de "betere" wahs a la een Real McCoy en een Picture Wah (van reese toch?) krijg je gegarandeerd een beter wah geluid maar met de nadelen van een niet optische wah (kraak dus) en het bijbehorend prijskaartje.

Loopt te janken? Haha dat valt wel mee hoor. Ik vind het echt 3x niks. Mag toch?

Javaca
24 juni 2005, 11:41
Ik heb de classic wah en hij bevalt me erg goed. Volumedrop is er wel wat, maar ik kan er mee leven. Stroef lopen? dan moet je de moer onder je voetpedaal wat losdraaien.

DaveItUp
24 juni 2005, 14:28
Zo'n classic heb ik ook. Trouwens redelijk cheap bij Feedback. 70 euro inc. adapter. Ik moet er binnenkort vanaf iniedergeval.

outside
25 juni 2005, 20:28
dunlop cry baby is ook nog een mogelijkheid....mss beter omdat ik toch ook een beetje classic sound wil.