PDA

View Full Version : nieuwe versterker!!!



iam
22 juni 2005, 20:32
Traynor YCV40, vandaag gaan ophalen in Breskens :)

thuisgekomen en direct V1 vervangen door een oud Fenderbuisje.. klonk brak :s
Dan maar weer de stock sovtek erin... klonk direct wat gedefinieerder!!

korte review (heb hem nog maar kort volledig opengehad)
tis een tweekanaals buizenbak
3x 12ax7 en 2x 6L6 (al zijn het hier wel 7025a en 5581wt van Sovtek)

channel1: lead + boost (gain, volume, treble, bass, mid)
wat me direct opviel aan dit kanaal, het is stil voor een gainkanaal!!
lekker gedefenieerde sound! (ligt ook aan de tele wss ;))
bijtend, maar toch niet schel
geen ultra high gain uit te halen, maar toch goede harde rock!!
met de gain terug en volume omhoog, klinkt hij ook lekker, een voxige sound(voor zover ik kan beoordelen)
de boost voegt volume toe, niet echt veel extra gain...

channel2: clean + brightness (volume, treble, bass, mid)
klinkt warm met de neckpickup, mooi rond geluid!! very close to fender (en ik heb een twin én een vibrosonic gehad!!)
met de brightness switch klinkt hij té schel (maar ik heb dan ook een tele)
equaliser is heel erg effectief
met het volume omhoog breekt hij tamelijk vroeg op (rond 12-13u) maar dit is al redelijk luid! (morgen draai ik hem eens volledig open om te zien hoe de amp het uithoudt)
geen mastervolume (weet nog niet of ik dit als positief of negatief ga beschouwen)

presence en reverb
reverb klinkt goed! maar wel niet super (is SS powered)
it'll do
speaker, celestion 70/80 red label, klinkt ook ok (niet 'fartig' zoals vele reviews zeiden)
maar mss wordt die alsnog vervangen...
De buizen ga ik maar eens vervangen, want als hij al goed klinkt met Sovtek's wat moet dat dan zijn met échte buizen ;)


ik kreeg nog wat van de prijs af omdat hij zei dat de footswitch niet werkte (switcht nog channels maar boost niet meer) maar ik denk dat dit aan de kabel ligt dat die gast gebruikte...
voor deze footswitch is namelijk een stereokabel nodig en hij gebruikte een mono :)

Al bij al een goede koop voor dit geld!!!
ik ben tevreden, nu kan ik jammergenoeg niet meer spelen wegens een studerende zus, mar morgen geef ik hem op zn flikker :)

ohjaa en een foto'tje



http://users.pandora.be/iam/Traynor.JPG

srv-man
22 juni 2005, 21:47
Hey, gefeliciteerd, ben blij dat hij je bevalt! En nog meer van de prijs af gekregen, dan was hij zowat gratis. :o

Je beschrijving van het geluid is precies zoals ik hem mij ook herinner en het ontbreken van een mastervolume is inderdaad jammer.
Verder een toppertje, heel veel plezier ermee.

Gr, Theo

Vetzak
22 juni 2005, 23:40
Heb er twee weken geleden ook een besteld uit amerika, maar dan een rode, is vandaag aangekomen. zit wel een V30 in.
Voor mij is het de eerste buizenversterker, ik kan dus niet vergelijken en heb daar ook absoluut geen aanleg voor, maar klinkt natuurlijk als een tiet na jaren transistor. Leuk blues/rockgeluidje, precies wat ik nodig heb in mijn groep. Voor die prijs, nog geen zeshonderd euro en gloednieuw...

ropp
23 juni 2005, 00:03
Gefeliciteerd met je aankoop!

Krijg meteen een GAS-attack... :razz:

iam
23 juni 2005, 00:49
Heb er twee weken geleden ook een besteld uit amerika, maar dan een rode, is vandaag aangekomen. zit wel een V30 in.
Voor mij is het de eerste buizenversterker, ik kan dus niet vergelijken en heb daar ook absoluut geen aanleg voor, maar klinkt natuurlijk als een tiet na jaren transistor. Leuk blues/rockgeluidje, precies wat ik nodig heb in mijn groep. Voor die prijs, nog geen zeshonderd euro en gloednieuw...

dat ging ik dus ook doen, moest ik er geen tegengekomen zijn tegen een belachelijk lage prijs...
nuja laat ik niet te vroeg victoria kraaien, eerst zien hoe ik het morgen ervaar...

iam
23 juni 2005, 15:52
vandaag hem wat opengehad, en na wat tweaken een lekkere overdrive gevonden...
de boost voegt dus wel wat gain toe, eerder zei ik van niet :oops:

clean blijft toch redelijk lang clean, zeker hier voor thuis!!!

wat ik over het algemeen vind is dat de versterker idd veel mids heeft, die heb ik dan ook maar op 9u staan...

nuja ben nog wat verder gaan spelen
1 ding is zeker, deze versterker zet toch hééél wat meer aan tot spelen dan die fuckin v-amp

vulvasonic
23 juni 2005, 21:01
Ik blijf ne 'ollander he. Hoeveel pegels? :D

Daniël_san
23 juni 2005, 21:47
Gefeli, het klinkt goed.

@vulvasonicL ik dacht iets van 250 euries...

E-J
24 juni 2005, 17:11
Nette prijs!!!! :o

Mike McCready
24 juni 2005, 17:32
Traynor YCV40, vandaag gaan ophalen in Breskens :)

de boost voegt volume toe, niet echt veel extra gain...


Hier sta ik van te kijken. Bij mij (zelfde versterker) blijft het volume gelijk en maakt de boost van een crunchy geluid een bijna metal geluid. Ik speel erover met een Fender strat...



voor deze footswitch is namelijk een stereokabel nodig en hij gebruikte een mono :)


Klopt. Ik heb het ook ooit met een mono kabel geprobeerd, maar toen deed alleen switch 1 het. Het valt trouwens niet mee om een stereo kabel te vinden van 6 meter in een gitaarwinkel (de 4e winkel die ik bezocht had er een).

O ja, enne die mastervolumeknop mis ik wel hoor... Als je op het podium je volume ietsje bij wilt stellen, moet je aan beide kanalen gaan draaien waardoor de balans tussen de volumes van beide kanalen weer niet klopt.

iam
24 juni 2005, 20:29
Traynor YCV40, vandaag gaan ophalen in Breskens :)

de boost voegt volume toe, niet echt veel extra gain...


Hier sta ik van te kijken. Bij mij (zelfde versterker) blijft het volume gelijk en maakt de boost van een crunchy geluid een bijna metal geluid. Ik speel erover met een Fender strat...



voor deze footswitch is namelijk een stereokabel nodig en hij gebruikte een mono :)


Klopt. Ik heb het ook ooit met een mono kabel geprobeerd, maar toen deed alleen switch 1 het. Het valt trouwens niet mee om een stereo kabel te vinden van 6 meter in een gitaarwinkel (de 4e winkel die ik bezocht had er een).

O ja, enne die mastervolumeknop mis ik wel hoor... Als je op het podium je volume ietsje bij wilt stellen, moet je aan beide kanalen gaan draaien waardoor de balans tussen de volumes van beide kanalen weer niet klopt.

dat van die boost heb ik achteraf aangepast... voegt idd aardig wat gain toe...
metal? hmz biijjjna dan :p

up-guitarman
24 juni 2005, 20:33
Iemand die amp al in een band op hoog volume geprobeerd ??? Of op het podium ???