PDA

View Full Version : Squier??



janie
27 augustus 2002, 22:53
tja, ik heb een hele mooie squier gezien (j-bas, '82, alles origineel, klinkt als een zeer goeie fender), voor maar 500..., dus nou vraag ik me af of ie echt wel zo goed is of dat ie over een week uit elkaar valt, heeft iemand een idee van wat deze bassen meestal kosten?

Fluffy
27 augustus 2002, 22:59
hij zal niet naar een week uit elkaar vallen :wink:De prijs lijkt mij een beetje aan de hoge kant

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: fluffy op 2002-08-28 15:17 ]</font>

AllodoX
28 augustus 2002, 07:16
een Squier 2e hands voor 500 quid ? jezus christ man.. is dat ding van platina of zo ?!!??!??

Voor 500 quid heb je een gloednieuwe originele mexikaanse Fender Jazzbass !!

mijn advies : niet doen, je wordt genaaid.

frenske
28 augustus 2002, 15:46
Bent over, because you're getting screwed!

Waarschijnlijk is het japanse squier! Die werden volgens mij toen nog gemaakt. Hoewel deze beduidend beter van kwaliteit zijn, dan de koreaanse/indonesische en er zelfs beweerd worden dat deze beter waren dan de fenders zelf, zou ik nooit 500 euro er voor betalen. Ten eerste waarschijnlijk kost het nu ongeveer de zelfde prijs als in '82 en voor 2de handse mag je zo'n 2/3 van de oorspronkelijk prijs verwachten tenzij collectors item. En ten tweede het is 'n squier! Dat maakt hem al een stuk minder aantrekkelijk!
Als het 'n echte squier jazz bass uit japan is, zou ik maximaal 350 euro er voor betalen!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: frenske op 2002-08-28 15:49 ]</font>

janie
28 augustus 2002, 17:58
maar hij is echt heel mooi, inderdaad een japanner, d'r zal niks meer van de prijs afgaan, want er zijn binnen de drie dagen dat ie er staat nog zo'n tien kopers...geeft mij wel weer wat meer vertrouwen en ik mag 'm na 'n week evt. terugbrengen... ga ik toch maar kopen dusss, bedankt voor jullie adviezen!

Fluffy
28 augustus 2002, 18:04
MISSCHIEN zegt hij dat wel, terwijl het helemaal niet waar is. Hij zou dit kunnen doen, zodat jij hem eerder gaat kopen, en de prijs goed is. bla bla bla

Dogma
28 augustus 2002, 18:09
Niemand van die tien heeft īm dus gekocht........

Fluffy
28 augustus 2002, 18:32
ik zou in iedergeval niet 500 geven. Probeer eerst een bedrag als 350. En vraag wat die andere en voor willen geven.
Als hij 500 zegt zit hij/zij je waarschijnlijk op te lichten, maar ik zou het ook mis kunnen hebben.....

Maar, het is jou eigen keus

Thomasvv
28 augustus 2002, 18:32
Voor dat geld kan je veel mooiere en veel betere instrumenten kopen... een Squier van €500... das veel... dat zou zelfs hoger dan de nieuwprijs kunnen zijn.... Ik zou het niet doen...

Fluffy
28 augustus 2002, 18:34
let er ook op dat niemend wie gereageerd heeft, heeft gezegd dat je hem voor die prijs moet kopen. zoals ik al zei... het is jou eigen keus

FluFfy

flearulez
28 augustus 2002, 21:20
man ben je gek?????????????

Squier equals shit,

\opke de look is er maar de pot meters kraken na 4 keer draaien de brud is zoooooooo gaar, die dingen zijn 200 € waard en branden goed moet ik zeggen!!!!!! hahahahaha.

NIET KOPEN, koop liever iets anders no matter what.

He allodox, een mex jazz voor 500€????????

AllodoX
28 augustus 2002, 22:26
uh jah.. 498 om precies te zijn :smile:

janie
28 augustus 2002, 23:13
de andere kopers hebben hem niet gekocht omdat ze'm voor me achter houden, maar dat doen ze nog maar een dagje...heb ook op nieuwe fenders(a) gespeeld, die klonken minder...behalve reisiue pastorius...maar ja die was 2250...t is trouwens een fretless, was ik er nog bij vergeten te zeggen, k ga 'm maar een weekje uitproberen..hoewel ik steeds meer ga twijfelen

Fluffy
28 augustus 2002, 23:18
proberen mag altijd, maar bedenk wel goed of hij echt bij jou past, en of je geen betere gespeeld hebt in die prijsklasse enz.

mijn 750 berichtje :grin:

AllodoX
29 augustus 2002, 07:40
Ey Jamie.. mail me anders eens.. ik wil die bass wel eens bekijken.. :smile:

rePUNKtative
29 augustus 2002, 08:54
Op 2002-08-28 22:26, schreef AllodoX:
uh jah.. 498 om precies te zijn &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_smile.gif">


zou ik mogen vragen waar?? :razz:

Musik-Produktiv zeker??

janie
29 augustus 2002, 20:26
heb m inmiddels en helemaal geen spijt van, andere snaren, moet nog wel flink worden afgesteld, maar het geluid is super, echt de "upright sound", en hij speelt heerlijk. wel te merken dat ie wat ouder is, stemknoppen niet helemaal ok, brug een beetje gammel, maar dat valt desnoods te verhelpen. misschien een beetje duur, maar ik heb t er wel voor over, n bas is toch eigenlijk onbetaalbaar...

Fluffy
29 augustus 2002, 20:47
gefeliciteerd :grin: veel plezier ermee...

janie
29 augustus 2002, 21:58
thanx, zal wel lukken!

Venomer
10 september 2002, 15:53
Janie, wat voor serienummer heeft je Squier?

Het is bekend dat met name de JV-serie erg goed is, ze werden in Japan gebouwd uit amerikaanse onderdelen en zijn wat kwaliteit betreft met U.S.A. modellen te vergelijken.

Als de bas je goed bevalt, en je hebt er zelf het geld voor over, laat er dan lekker Squier op staan! Toch?

janie
10 september 2002, 20:42
he stadsgenootje! serienr is 59761, volgens mij geen "echt" fenderhout, want hij's uit '82 en toen was dat hout al op..

Ron C
11 september 2002, 09:31
Op 2002-09-10 20:42, schreef janie:
he stadsgenootje! serienr is 59761, volgens mij geen "echt" fenderhout, want hij's uit '82 en toen was dat hout al op..

Hout op??????
Fender gebruikt meestal Alder (voor gelakte body's) of Ash (voor naturel body's). Dit hout gebruikte ze al vanaf het begin en nu nog steeds, net zoals de meeste andere fabrikanten.

Venomer
11 september 2002, 09:40
Het gaat erom dat begin jaren tachtig in Japan gitaren werden gebouwd onder het merk Squier van originele Fender-onderdelen uit Amerika. Later (toen de onderdelen op waren) werden de Squiers gebouwd met andere onderdelen.

In Japan werd vaak lindehout ("basswood") gebruikt in plaats van es ("ash") of els ("alder").

janie
11 september 2002, 17:45
nee, het hout dat ze nu gebruiken wordt anders bewerkt; gekapt en gelijk in een oven gedroogd, vroeger weekte het eerst in water zodat het schoon wordt en er klankbuisjes in ontstaan, daarna lag het jaren te drogen...daarom was het hout zo licht en zijn de fenders van nu meestal niet zo goed

Ron C
12 september 2002, 09:40
Aha, daar had ik niet bij stilgestaan, dit verklaart wel het een en ander.