PDA

View Full Version : Feedback als ik hem inplug...wat te doen?



rainman
22 juni 2005, 17:07
Even een vraagje wat ik kan doen als ik last heb van feedback als ik mijn Cort MR 710 op mijn versterker aansluit. Het gaat op zich vrij goed tot dat ik een effect aanzet....dan breekt de hel los. En ik zou wel een beetje willen aankloten met effecten, gewoon experimenteren.

Nu was het me bekend dat ik problemen met feedback zou kunnen hebben, maar wat kan ik er aan doen? Ik kan een nieuwe akoustische versterker kopen...te duur...een pre-amp met notch-filter (zo noem je het toch?)...zonde, heb de gitaar net...

Andere mogelijkheid is een Back Buster te kopen voor in het gat...maar verlies je dan niet veel van je geluid?

Laatste mogelijkheid zou kunnen zijn om een NS-2 Noise Suppressor van boss aan te schaffen...maar lost dit het probleem op? :???:

Buzz
22 juni 2005, 17:28
met welke effecten krijg je feedback?

Daniël_san
22 juni 2005, 17:43
Andere mogelijkheid is een Back Buster te kopen voor in het gat...maar verlies je dan niet veel van je geluid?


Nee, je moet alleen dan wel je geluid voluit zetten als je een goeie mix wilt hebben. (dat is dan mijn ervaring)

Maar volgens mij is dat dua wel de goedkoopste oplossing voor feedback.

rainman
23 juni 2005, 08:55
Dat krijg ik vooral als ik mijn gitaar door de distortions haal...natuurlijk...logisch. Maar ik wil wel de mogelijkheid hebben om af en toe met een randje distortion te spelen. Met andere effecten heb ik het tot nu toe nog niet geprobeerd.

Maar iemand ervaring met een NS 2?

Buzz
23 juni 2005, 09:01
distortion met een akoestische gitaar?

't zal wel aan mijn old-fashioned mind liggen.... :-?

rainman
23 juni 2005, 12:18
Ja, is ook vreemd. Wil zoveel mogelijk van het akoustische signaal behouden. Beetje zoals bij 'the man who sold the world' op de akoustische sessie van Nirvana.

Maar ook voor als ik het volume wat hoger gooi dat ik geen feedback krijg.

Fuhgawz
23 juni 2005, 12:29
Rainman stemt zijn akoestische gitaar ook in drop D :razz:
Maar over mijn Engl ging het toch goed? Zelfs op het heavy lead kanaal. Het enige dat je dus hoeft te doen is een buizenamp kopen!

rainman
23 juni 2005, 14:47
Haha, speel nu gewoon in E hoor...

Ron Houben
26 juni 2005, 12:05
Hallo Rainman,

Een NS helpt niet, een Feedbackbuster in je klankgat wel. Je akoestische geluid neemt af (onversterkt) Versterkt zal je wat minder laag hebben.

Als je met vervorming wilt spelen is een magnetisch element overigens een betere keuze, daar is een heel grote keuze in. Ga naar de winkel en probeer uit, de meesten zijn heel gemakkelijk in en uit te bouwen. Ter plekke en binnen 20 seconden.

Verder is feedback altijd een probleem met akoestische instrumenten. DE remedie is: Afstand houden van je versterker.

Ron Houben

rainman
26 juni 2005, 12:58
Thnx

Ik zal ff kijken wat de prijzen zijn, misschien goeie optie.