PDA

View Full Version : Speakers



elysianguitar
22 juni 2005, 16:02
Hi All,

Ik heb jaren op een Twin Amp gespeeld, en ben er ook altijd heel tevreden over geweest. Een tijdje geleden heb ik een '59 Bassman LTD gekocht met de bedoeling om de twee te combineren. Nu ben ik zo enthousiast over de Bassman dat ik eigenlijk nog alleen deze gebruik. Het verschil zit 'm in de speakers: Jensen voor de Bassman, in de Twin zitten Fender Special Design speakers, ik dacht dat die door eminence gemaakt worden.
Ik heb die dingen zelf getest (opname met dezelfde microfoons etc...) en de jensens zijn veel meer "direct" en "aanwezig" in een mix.
Ik ben dan een Twin Reverb 65 reissue gaan testen (waar wel Jensen speakers inzitten) en daar herkende ik toch wel de dynamiek van de Bassman in.

Ik heb nu een aantal opties: mijn Twin Amp verkopen, en een Twin Reverb aanschaffen, de speakers van m'n Twin Amp vervangen door Jensens (C12N bijvoorbeeld) of nog andere speakers.

Heeft er hier iemand ideeën over of ervaring mee ???

Thanks

AART
22 juni 2005, 22:22
ik zou eerst de speaker vervangen, als dat je bevalt hoef je hem niet te verkopen en hij is toch makkelijk weer terug te veranderen.

als het dan nog niet naar wens is verkoop je hem gewoon emn koop je de twin.