PDA

View Full Version : Mesa: recto-preamp vs. quad vs. triaxis



DarknessAwaits
22 juni 2005, 11:48
Zoals enkelen van jullie weten ben ik al een maand of wat bezig met het kiezen van een preamp, maar ik kom er maar niet uit.

De Engl 530 heb ik korte tijd uit mogen proberen, maar dat was totaal niet wat ik zocht. Ik wacht nu nog op de teruggave van mijn geld van Musik Produktiv.

Mijn opties zijn op dit moment (ik denk alleen nog maar in Mesa... mss wel een afwijking):

1. Een 2e-hands Quad

2. Een nieuwe Rectifier Recording preamp:
Lijstprijs : EURO 1931.00
Onze Prijs : EURO 1255.15
*via www.guitarbargains.com*

3. Een 2e-hands TriAxis... voor €1300,-

Zowel optie 2 als 3 vallen vrij ver buiten mijn budget, maar ik wil ook niet een amp kopen waar ik na (lange of korte) tijd niet meer tevreden ben.

Andere opties sta ik ook wel open voor. Ik heb ook een VHT GP3 Valvulator gezien ergens op de 2e-hands markt maar de verkoper vertelde me dat dat meer een rock-preamp is.

Al met al denk ik dat ik wellicht beter af zou zijn geweest met een straight forward MesaBoogie Solo 50 Head (Single Rectifier Guitar Amp Head) als ik de prijs (€ 1368,22) zo bekijk op (wederom) guitarbargains.com... maar ik nu al met een Mesa 50/50 poweramp dus tenzij iemand die van me overneemt lijkt die optie me niet haalbaar.

Is er misschien iemand die ervaring heeft met guitarbargains.com? Ik vind de prijzen dermate laag uitvallen in vergelijking dat ik een beetje achterdochtig word. Zoals in de website staat vermeldt komen er geen andere kosten bij dan de leveringskosten.

De muziekstijl staat al in andere topics van me vermeldt, maar ach, een beetje reclame kan natuurlijk nooit kwaad: www.inageandsadness.com.
Ik zoek een beetje een kruising tussen Dream Theater en Opeth voor zover je je dat kunt voorstellen/realiseren. De amp moet wel redelijk veelzijdig zijn, m.a.w. liefst 3 kanalen. En dus niet 'Line6-veelzijdigheid'.

Raffel
22 juni 2005, 13:19
quad. punt. :)

Lock en Load
22 juni 2005, 13:30
Ik heb mijn Mesa Boogie Rectifier 2x12 cab van guitarbargains gekocht. Hij doet ut en het ging allemaal goed met het overschrijven van geld enzo. Het enige jammere is dat er op de achterkant een scheurtje zit in de tolex en eronder een klein deukje in het hout. Maar dat is toch niet te horen en bijna niemand zal achter mijn cab kijken...

CrystalPlanet
22 juni 2005, 13:55
Ik heb een Quad gehad. Is een perfecte machine, waar je alle denkbare geluiden uit kunt halen. Maar door het feit dat je met twee kanalen werkt waarvan de twee modi per kanaal zich beinvloeden, had ik "maar" drie echt lekkere sounds ter beschikking had zonder dat ik tijdens het spelen aan knoppen moest gaan draaien.

Ik heb die Quad en nog wat extra eurotjes toen verruild voor een Triaxis, en sta sindsdien alleen nog maar breed te grijnzen als ik gitaar speel :-D Ik heb hem overigens ook aan een 50/50 eindtrap hangen, naar een 1960-kast met V30's. Petrucci is dan (qua sound :wink: ) geen probleem, wat dan over blijft zijn zaken als goed kunnen spelen en zo ...... :razz:

Mij is het dus in ieder geval zo vergaan dat ik vrij snel tot de conclusie kwam dat ik gewoon had moeten wachten tot ik de extra euros had voor de Triaxis, maar in de tussentijd was de Quad wel een heel aangenaam compromis :wink:

TMKXL
22 juni 2005, 22:38
Een Triaxis voor 1300 is wel een goede deal. Het is een hele goede preamp, en ook heel duur dus als je hem voor dat geld kan krijgen, zou ik voor die gaan.

jw009
25 juni 2005, 10:33
1300 is niet echt goedkoop hoor, ik heb ze ook wel voor 1100 zien staan

DarknessAwaits
25 juni 2005, 10:51
Er zitten wel nieuwe buizen in, en hij is in optische goede staat.

Maar er heeft al iemand een optie op, dus ik denk dat ik ga voor de Quad.

DarknessAwaits
27 juni 2005, 07:40
Of zal ik toch maar mijn poweramp wegdoen en gaan voor een rectifier top?

Zo'n top heeft toch een hele andere uitstraling, en gebruiksgemak...

(lichte vorm van spam, maar all้)

jw009
27 juni 2005, 10:18
tja.. wat wil je bereiken que sound
er staat op gitaarmarkt wel een 2e hands single rectifier, die volgens sommigen hier op het forum het best klinkende broertje is van de 3


http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=44019

DarknessAwaits
27 juni 2005, 13:46
Wat ik wil bereiken qua sound:

volle smeuige distortion met evenbelangrijke vol clean.

En die solo rectifier heb ik gespot ja, maar voor 1368 euro koop je bij guitar bargains.com een nieuwe. Dus dan is dat wel flink prijzig. Mijn 50/50 staat nu ook op marktplaats & gitaarmarkt. Ik hoop niet dat dit tot spam wordt gerekend maar: ik vraag €675,- voor een praktisch ongebruikte (nieuwe) Mesa 50/50. Dat is toch zeker niet te veel als je kijkt naar de nieuwwaarde?

Ik vraag het omdat ik nog maar een bod van €400,- heb gehad en verder lijkt er weinig belangstelling te zijn :???:

Soulflyhigh
27 juni 2005, 17:59
en een 2e hands 5150? Dei voor raggen en eventueel iets anders erbij voor de clean?

DarknessAwaits
28 juni 2005, 01:02
Dat lijkt me toch vrij vervelend, naar een optreden met 2 versterkers... we hebben al weinig ruimte as it is...

Bovendien spreekt de 5150 me totaal niet aan. Niets van Peavey eigenlijk om eerlijk te zijn, hopelijk voelt niemand zich aangevallen.

vester86
28 juni 2005, 22:36
ik heb zelf erg goeie ervaringen met een MEsa Boogie Vtwin, net als meerdere andere forumleden overigens.

Van oorsprong 2kanaals, maar als 4 kanaals te gebruiken (met gedeelde toonregeling voor de 3 overdrive-kanalen)

2e hands voor 450 euro is een prima prijs, heb ze zelfs al lager gezien.
Wel voor de rackversie gaan

DarknessAwaits
30 juni 2005, 13:59
De v-twin is niet echt een high-gain preamp h้? Daarom is hij denk ik niet geschikt voor mijn muziekstijl.

DarknessAwaits
3 juli 2005, 14:11
M'n mesa is zojuist de deur uit. In totaal €75 euro verlies op gemaakt maar ach, mijn troost is een dual rectifier in het vooruitzicht.