PDA

View Full Version : Cab ombouwen met V30's



up-guitarman
22 juni 2005, 10:54
Hey, ik heb 2 Celestion V30's op het oog en zou deze eventueel in mijn marshall 1960 cab (met de stock 75 W speakers) zetten.

Nu is de vraag; Hoe zou de combinatie tss 2*stock 75W en 2*V30 70W (dacht ik toch) zijn ??? Gaat dat goed klinken, gaan de stock speakers de V30's niet overstemmen, ...

Oh ja, hoeveel betaal je voor 2 in orde V30 speakers ongeveer ???

Groet,
Erik

Negative K3 fan
22 juni 2005, 10:55
bogner doet het ook in de uberkab, in een x patroon...

up-guitarman
22 juni 2005, 11:02
bogner doet het ook in de uberkab, in een x patroon...

Dezelfde combinatie of een combinatie met andere speakers ??? En hoe klinkt dat ???

pol
22 juni 2005, 11:13
de vintage30's gaan luider zijn dan de gt-75's, die hebben een hoger rendement, meer volume per watt dus, wattage heeft hier niets mee maken.
en qua klank, tja, je zit nog altijd met de wat mindere kwaliteit van de marshall kast, echt veel strak laag komt nu eenmaal niet uit die dingen, daar moet je voor naar bogner/mesa/diezel/Engl gaan.

Kim Wilson
22 juni 2005, 11:24
de vintage30's gaan luider zijn dan de gt-75's, die hebben een hoger rendement, meer volume per watt dus, wattage heeft hier niets mee maken.
en qua klank, tja, je zit nog altijd met de wat mindere kwaliteit van de marshall kast, echt veel strak laag komt nu eenmaal niet uit die dingen, daar moet je voor naar bogner/mesa/diezel/Engl gaan.
+1

Het is een misverstand dat het volume te maken heeft met het aantal Watten dat op een speaker staat. Dit kunnen ze aan, zoveel kun je insturen. Zwaardere (qua vermogen) speakers gaan op hun maximum natuurlijk wel harder, maar je hebt er dan ook meer vermogen (Watts) ingestopt.
Het aantal watt op een speaker is wat ze aan kunnen. Vervolgens gaat het er om wat je instuurt. V30 => meer rendement => meer geluid

up-guitarman
22 juni 2005, 11:36
Ok, ca va, dat de marshall kast niet DE perfecte kast is wist ik al maar ik zit nu eenmaal met een budgetbeperking...

Aanraden van andere kasten heeft geen nut, ben ik niets mee dus blijft de vraag; Hoe zal het klinken t.o.v. nu (= 4stock celestions) en hoeveel betaal je ongeveer voor 2 2de hands V30's ???