PDA

View Full Version : Pro Toolsjuh



Bloodline
22 juni 2005, 01:14
even een vraagje. als je pro tools wilt draaien op je pc. MOET je dan pc hardware ervoor hebben ?



alvast bedankt

Lord Abortion
22 juni 2005, 06:28
Als je je software gewoon op de kast legt dan zal het niet werken nee. Ik snap je vraag niet echt, zonder hardware heb je toch geen computer?

Jimi Hendrix
22 juni 2005, 08:45
Er is nu een versie van Protools die werkt met de m-audio spulletjes (audiophile 24/96 oa).

harrie-beton
22 juni 2005, 09:36
een vriend draait pro tools op een laptop met de ingebouwde geluidskaart.
Volgens mij kan het wel. Als je bijvoorbeeld proefmixen wilt maken

Opnemen kan niet echt en echt goed klinken doet het niet.

bert k
22 juni 2005, 11:16
Het draait toch gewoon op elke fatsoenlijke geluidskaart?

skanky
22 juni 2005, 11:20
Nee, de hardware is de dongle.

Bloodline
22 juni 2005, 14:48
Als je je software gewoon op de kast legt dan zal het niet werken nee. Ik snap je vraag niet echt, zonder hardware heb je toch geen computer?

nou wat ik bedoelde met hardware. er zijn speciale soort klein keyboards ervoor. en ik vroeg me af of je protools ook kan gebruiken zonder die keybards enzo.

excuses voor me onduidelijkheid

Sonno
22 juni 2005, 23:46
Ja op m'n werk hebben we een (wat verouderde) control 24 tafel van Pro-Tools maar eigenlijk is het gewoon een veredelde muis. Wel handig maar niet noodzakelijk. Ik weet bijna zeker dat je wel een dongle-crack kan downloaden maar waarom wil je eigenlijk Pro-tools gebruiken?

Bloodline
23 juni 2005, 19:10
nou ik zie tegenwoordig al die producers ermee opnemen ( Andy Sneap etc ) en ik zie geen een met cubase werken dus ik d8 als ik nou vroeg met protools begin , krijg ik het eerder onder de knie.

skanky
23 juni 2005, 19:27
Protools is inderdaad de standaard tegenwoordig in studios, als je in studios aan de slag wilt dan is het zeker aan te raden om protools te leren.

Bloodline
23 juni 2005, 20:17
en voor home recording in je eigen kamer ?

Roy K.
23 juni 2005, 21:17
nou ik zie tegenwoordig al die producers ermee opnemen ( Andy Sneap etc ) en ik zie geen een met cubase werken dus ik d8 als ik nou vroeg met protools begin , krijg ik het eerder onder de knie.

Allan Holdsworth gebruikt(e) ook cubase voor het opnemen van albums. En als de meester het al doet kan jij het ook gerust gebruiken op je kamer! :P :-D

Sonno
23 juni 2005, 22:25
En dan nog, als je met cubase om kan gaan is het een kwestie van 1 uur en je hebt Pro-tools ook onder de knie. Goed geluid gaat om goed gehoor en wat je ermee doet. Waar je het mee doet is naar mijn idee niet zo belangrijk. de tekortkomingen van cubase kom je voorlopig nog niet tegen denk ik hoor...

Han S
24 juni 2005, 00:29
Kijk: http://gearslutz.com/board/showthread.php3?t=35110&page=1&pp=30

en zie wat de pro's gebruiken

Bloodline
24 juni 2005, 01:18
hey bedankt voor jullie reacties !! en dat allan holds. cubase gebruikt inspireerd me weer :D !!

taylor
1 juli 2005, 10:24
streker nog hij gebruikt nog steeds 1 oude atari st met cubase,loopt nooit vast enzo hehe

Henne
20 juli 2005, 15:21
Ik heb hier ook Protools liggen op een CDtje maar kan het niet gebruiken.

Na installatie vraagt hij om de hardware te zoeken. (dus randapperatuur zoals mengtafel)

Daarom, dat spul ligt hier en kan het niet gebruiken om bvb te Mixen of Masteren... Ik gebruik dan nog Cool Edit Pro. Is er dan een crack te vinden voor dat probleem van Pro Tools?

Iemand?


(nog een vraagje, ik heb net een CD opgenomen met een band maar als we deze op een CDtje zetten, dan klinkt het op de ene stereo heel goed maar op de andere bar slecht, wat kan dit zijn?)

Groeten.

Bloodline
21 juli 2005, 00:40
Ik heb hier ook Protools liggen op een CDtje maar kan het niet gebruiken.

Na installatie vraagt hij om de hardware te zoeken. (dus randapperatuur zoals mengtafel)

Daarom, dat spul ligt hier en kan het niet gebruiken om bvb te Mixen of Masteren... Ik gebruik dan nog Cool Edit Pro. Is er dan een crack te vinden voor dat probleem van Pro Tools?

Iemand?


(nog een vraagje, ik heb net een CD opgenomen met een band maar als we deze op een CDtje zetten, dan klinkt het op de ene stereo heel goed maar op de andere bar slecht, wat kan dit zijn?)

Groeten.

precies ik heb hetzelfde. IEMAND !?!?!

harrie-beton
21 juli 2005, 10:13
Is er dan een crack te vinden voor dat probleem van Pro Tools?

Dit is een openbaar forum en illegale dingen zijn niet toegestaan.

uw moderator

Henne
22 juli 2005, 14:44
Wie zegt dat ik dat illegaal heb liggen?

Je kan Pro Tools ook appart kopen... (ik heb een 2de hands gekocht zodus...)

Geen illegaal iets...

Het probleem is gewoon, dat Pro Tools alleen werkt (blijkbaar) als je daar nog eens dure spullen voor bij koopt. (buiten de CD rom) En ik vraag me gewoon af of dit normaal is, en of dit eventueel te verhelpen is.

harrie-beton
22 juli 2005, 14:59
je vraag specifiek naar een crack, dat kan natuurlijk niet.

Als mogelijk antwoord op je vraag, pro tools is een pakket voor de professionele markt en houdt geen rekening met gewone huis- -tuin en keuken computer hardware.

Een andere optie is dat pro tools naar een hardware dongle zoekt.
Heb je die er wel bijgekregen?

Henne
24 juli 2005, 10:12
nee, ik heb gewoon een installatie CD gekregen... that's it.

Maar ik heb je een Privé berichtje gestuurd...


Ik had waarschijnlijk een paar dingen mis geinterpreteerd.


Maar heeft er iemand een antwoordt op mijn andere vraag?
Kzal het ff quoten (stond in één van mijn vorige berichten)

"nog een vraagje, ik heb net een CD opgenomen met een band maar als we deze op een CDtje zetten, dan klinkt het op de ene stereo heel goed maar op de andere bar slecht, wat kan dit zijn?"


Groeten

harrie-beton
25 juli 2005, 13:52
"nog een vraagje, ik heb net een CD opgenomen met een band maar als we deze op een CDtje zetten, dan klinkt het op de ene stereo heel goed maar op de andere bar slecht, wat kan dit zijn?"

De ene stereo is goed en de andere niet

Henne
28 juli 2005, 00:02
mmm, denk niet dat het daaraan ligt... het is echt heel raar

harrie-beton
28 juli 2005, 00:25
ik was echt serieus

een cd speler en audio versterker doet niets met het geluid meer
het enige wat op een afgewerkte cd nog flink bepalend is voor de klank zijn de luidsprekers.

Wat erg slecht is zijn plastic speakers, pc speakers, audoradio speakers, goedkope zelfbouw (holle kasten)

Maar goed, we gaan dit oplossen:

Geef mij:

waar het goed op klinkt:
-merk en type cd speler
-merk en type versterker
-merk en type boxen

waar het bagger op klinkt:
-merk en type cd speler
-merk en type versterker
-merk en type boxen


uiteraard blijf je altijd van de treble, bass en EQ af!

Natuurlijk een makkelijke tip: draai je favoriete CD op beide stereo's

bert k
28 juli 2005, 09:28
Een klassieke fout is dat je je CD afmixt op mooie studiomonitors, waar het dus erg lekker op klinkt. Hoor je het dan op goedkope boxen, dan klinkt het kut. De meeste studio's hebben naast de hoofdmonitors ook een paar simpele boxen om te checken of het daar ook goed op klinkt. Let bij het mixen ook goed op dat het op lage volumes goed blijft klinken.

taylor
1 augustus 2005, 10:32
pro tools wordt idd wel veel gebruikt in pro studio's,thuis heb je er denk ik alleen wat aan(de dure pro versies)als je met echte projecten en reclame dingen enzo bezig bent ,dus als je geld ermee verdient.(daar is ook voor bedoelt)

gewoon voor een demotje van je onbekende(amateur) band heb je niks aan want dat kun je beter gewoon simpel opnemen via alle 1001 manieren dat je dat kunt doen,ten eerste zul je wel een jaar of wat veder zijn wil je protools goed onder knie hebben...

eerlijk gezegt ben ik geen groot fan van pro tools het is zeker makkelijk om ermee te editen enzo maar doe mij maar de ouderweste manier gewoon opnemen en spelen(analoog)niet goed,dan nog een keer...

rugzak
23 augustus 2005, 21:14
....................

harrie-beton
23 augustus 2005, 21:55
een dongle is een soort usb stick of een dingetje op je printer poort en koop je samen met cubase of pro tools. software kopiëren is makkelijk maar die dongles kopiëren kan bijna niemand. cubase zonder dongle is niet veel waard inderdaad

ik heb wel eens gehoord dat er cracks zijn maar dan moet je niet op dit forum zijn. bovendien groot nadeel van gekraakte software is dat je nooit meer de boel kunt updaten. en juist cubase en pro tools is voortdurend in ontwikkeling.

heb je geen geld over voor cubase en pro tools, zoek dan goedkope alternatieven. dat is er wel.

taylor
26 augustus 2005, 10:44
die gecrackte cubase die lopen voor geen meter, het is wel een manier om ff te kijken of wat voor je is tot je het echt aanschaft.