PDA

View Full Version : past een gibson es335 paf humbucker in men fat tele?



flupke
21 juni 2005, 22:32
hoi,

k heb net een gibson es 335 paf humbucker gehoord en deze klinkt goed.oke het klinkt wel raar maar ik wil wel zo eentje in men fat telecaster.zou ik deze dus in mijn fat telecaster kunnen inbouwen?in theorie denk ik wel,er is plaats voor een humbucker in mijn fat tele in de neckpositie...maar qua aansluitingen?hier is een foto van men zelfgebouwde tele.allemaal originele tele onderdelen(52 brug,control plate,usa neck,zelf gespoten in blonde,populieren body met tummy cut en forearm contour laten maken in amerika door een bouwer,nog enkel de humbucker erin en een zwarte slagplaat 8-) :lol:
http://users.skynet.be/eichie/bucht/mijntele.JPG

up-guitarman
21 juni 2005, 22:37
Wat voor humbucker zit er nu in je tele, gewoon standaardje ??? Dan denk ik wel dat het zal passen ... Post eens een foto van je tele met die originele humbucker erin ofzo...

AlterEgo
21 juni 2005, 22:37
Geen idee, maar ik ben nu wel verliefd op je tele :P

vulvasonic
21 juni 2005, 23:11
Ik zie geen enkele reden waarom dat niet zou kunnen. En eerlijk gezegd denk ik dat jij geen domme jongen bent en dat je donders goed weet dat je dat kan doen. Maar je hebt nou eenmaal een smoes nodig om je zelfbouwproject te laten zien in de hoop dat we hier massaal gaan roepen hoe goed je dat wel niet gedaan hebt.

Nou, wees es eerlijk? :lol:


Maarre......., de gitaar ziet er schitterend uit hoor! Mooi ding!!! :D

vulvasonic
21 juni 2005, 23:16
Trouwens, een PAF is een PAF. Tot zover ik weet is er geen verschil tussen een Les Paul PAF en een ES 335 PAF.

Maar als je je oordeel af laat hangen op wat je ervan gehoord hebt in combinatie met een ES 335, dan moet je er niet vreemd van staan te kijken dat het geluid in combinatie met je tele toch heel anders wordt. De constructie van beide gitaren is nogal verschillend tov elkaar.

flupke
21 juni 2005, 23:24
nou bedankt allemaal voor de racties :oops: :) wel ik heb tot nu toe nog maar 2 gitaren gebouwd(allen tele's)en zonder te overdrijven heb ik er pareltjes van gemaakt :lol: maar...op vlak van elektronika ben ik dus een"nul".meestal koop ik al telepickups uit een goedkope stagg tele over en bouw ik ze er zo in zonder al te veel soldeerwerk.maar deze gitaar hier moet men pareltje worden en die moet klinken zoals ik het wil want deze word mijn"hoofdgitaar" :lol: vandaar dat ik niet zoveel afweet over pickups.origineel zat er bijgevolg ook geen humbucker in omdat ik alleszelf heb in elkaar gestoken en gespoten,dus de humbucker moet ik nog kopen.als brugpickup heb ik een 50's fender reisue gekocht splinternieuw op ebay voor maar 14euro(had geluk was de enige bieder) :lol: al bij al heeft deze gitaar zoals ze op de foto staat me nu 450 euro gekost(zonder de humbucker)en dit valt nog goed mee in feite,want laat je droomgitaar door fenders customshop maken en je bent het 5 voudige lichter gemaakt in je portefeuille 8-) :-D
maar het was echt waar 8-) geensins de bedoeling om op te scheppen hoor :wink:

Tupelo
21 juni 2005, 23:31
Oooh jongen als je al zover bent (& zover ben ik niet... :wink: ) P90's P90's P90's, waarom zou je geen P90 in je zelfbouw tele willen? En doe dan gelijk een bigsby. :)

flupke
21 juni 2005, 23:35
nouja p-90 klinkt ook wel vet :D ooh maar ik sta nog niet ver hoor.maar ik heb wel autospuiten op school geleerd en heb er men diploma van,en ik moet zeggen dat dit me handig van pas komt om gitaren te spuiten en schuren :cool: maar voor de rest heb ik alles te danken aan forums zoals dit waar geweldige mensen mekaar helpen.misschien een stomme en achterhaalde opmerking,maar dat internet is toch echt fantasctisch,waar zouden we onze info halen moesten forums als deze niet bestaan :-D

Tupelo
21 juni 2005, 23:37
andere forums...? :dontgeti:

Orpheo
21 juni 2005, 23:37
Oooh jongen als je al zover bent (& zover ben ik niet... :wink: ) P90's P90's P90's, waarom zou je geen P90 in je zelfbouw tele willen? En doe dan gelijk een bigsby. :)

ja, helemaal met je eens.

heb je ook nog eens een singlecoil in je halspositie. toch nog beeeeetje origineel!:D

maar ik denk nie dat dat past met het huidige ' gat" voor de hum...

Tupelo
21 juni 2005, 23:46
Oooh jongen als je al zover bent (& zover ben ik niet... :wink: ) P90's P90's P90's, waarom zou je geen P90 in je zelfbouw tele willen? En doe dan gelijk een bigsby. :)

ja, helemaal met je eens.

heb je ook nog eens een singlecoil in je halspositie. toch nog beeeeetje origineel!:D

maar ik denk nie dat dat past met het huidige ' gat" voor de hum...

Doet er een bigsby bij & je hebt mijn droomgitaar die ik ooit nog eens moet gaan bouwen zodra mijn linkerhanden gemuteerd zijn...

Was jij nou die forumdeelnemer die er één had? Zonder bigsby dan?

Orpheo
22 juni 2005, 00:03
nee, ik heb geen tele. ik ben de Les Paul-freak op t forum hier :D

up-guitarman
22 juni 2005, 00:08
Supermooie gitaar !!! Hoelang ben je daar nu zo ongeveer aan bezig ???
BTW, Bouw je ook op bestelling ???

flupke
22 juni 2005, 01:00
hoelang ik erover doe?nou ik doe alles langzaam aan want haast en spoed is.... :D
nou het meeste tijd is het klaarmaken voor het schilderwerk en het schilderen zelf.laat ons zeggen als ik alle stukken klaar heb liggen dat op een week alles klaar is.alles monteren gaat snel.maar je moet de lak laten"uitharden"een weekje of 2 als je het echt goed wilt hebben.nou op bestelling weet ik niet hangt van diverse dingen vanaf denk ik :???:
ooh hier staat trouwens een bigsby op ebay maar vind dat eigenlijk wel duur :( http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=38083&item=7331893729&rd=1

zal straks een foto posten van men vorige tele :cool:

flupke
22 juni 2005, 01:07
deze was men vorige.weet niet of ik het hier mag posten :???: of anders zet ik het wel bij gitaarbouwen topic :-? :)
http://users.skynet.be/eichie/bucht/tele2.jpg
http://users.skynet.be/eichie/bucht/tele3.jpg
http://users.skynet.be/eichie/bucht/tele4.jpg

heb bij deze kleur wat zelf geexperimenteerd.heb hiervoor 3/4 blanke lak(vernis) vermengd met 1/4 eigen "brouwsel"en het werkte prima.en dankzij de 3/4 vernis indeling blijf je de mooie houtstructuur erdoor zien.
veel experimenteren dus.van mijn mislukte projecten krijgen jullie uiteraard geen foto te zien 8-) :lol: