PDA

View Full Version : Nieuw element voor overgang



AlterEgo
21 juni 2005, 22:23
Aangezien mijn ouders dit jaar, toen de hoop vrijwel verdwenen was, als stimulans hebben beloofd dat ik nieuwe elementen (of een nieuw element) krijg als ik overga, moeten zij voor mij een of twee pickups kopen! Hooray!

Ik heb nu een Peavey Vortex II (een Randy Rhoads achtig ding). Deze komt uit 1985. De hals speelt echt heel fijn en ook de Kahler brug doet het prima, maar de elementen voldoen niet aan mijn eisenpakket. Deze elementen zijn echt vrij karakterloos. Mijn nieuwe element zou een brugelement moeten zijn, maar misschien krijg ik er twee!

Hier moet het brugelement aan voldoen:
Schelle, agressieve tone.
Goed voor de meeste soorten Metal en soms rock. Dit varieert van Cannibal Corpse tot Sonata Arctica, Children of Bodom tot Smashing Pumpkins, Type O Negative tot Weezer, Queens of the Stoneage tot Guns n Roses (jup, een heel pakket).
Passief (I hate Batteries).
Clean moet possible zijn, maar is niet altijd nodig.


Voor het brug element is dat het wel. Ik heb geen idee hoe onmogelijk dit pakket is, maar ik zoek gewoon datgene dat het best erbij past. Het nek element moet een goed, warm geluid kunnen voortbrengen, zonder in een grote blubberzooi te veranderen.