PDA

View Full Version : Fender FM212R verkopen of ruilen??



Mauser
21 juni 2005, 22:03
Ik heb nog niet eens een jaar geleden een Fender FM 212R 100 Watt versterker gekocht. Maar nu zit ik steeds meer te denken om hem weg te doen, ondanks dat ik er erg tevreden over ben. De reden is dan ook dat 100 Watt veel te veel voor mij is, aangezien ik er alleen thuis mee speel. Ik moet de volumeknop dan ook bijna minimaal zetten. En aangezien ik nooit met deze versterker optreedt, heb ik niks aan die 100 Watt. Het beste lijkt me om thuis te spelen met 30-50 Watt. Ik weet nu alleen niet of ik de Fender moet verkopen en van het geld een andere kopen, of inruilen voor een andere. Ik heb in ieder geval helemaal geen geld om bij te leggen, aangezien ik helemaal blut ben :P

Ik hoop dat iemand me kan helpen :)

E-J
21 juni 2005, 22:23
Zoek een bandje, je hoeft dan je versterker niet te verkopen en je hebt nog veel plezier ook :D

bat
21 juni 2005, 22:54
Tsja, over een jaar speel je in een band en heb je weer te weinig aan 30 Watt (uitgaande van een niet-buizenbak)

Niet doen dus, zou ik zeggen.

Kim Wilson
22 juni 2005, 08:54
Ja, maar wie dan leeft, wie dan zorgt, zeg maar :)

Maar zonder gekheid, als de mogelijkheid bestaat dat je eventueel binnen nu en twee jaar misschien in een bandje zou komen te spelen, zou ik hem niet verkopen. Ik heb zelf een Fender Performer 650 gehad (65 W, 1x12"), en deze kon thuis ook bijna niet worden gebruikt vanwege de alles-of-niets-volumeknop. En mn huidige Hotrod heeft dat ook.
M.a.w. waarschijnlijk moet je voor thuisgebruik elke versterker minimaal zetten, of je moet zo'n 10 W oefenampje kopen, maar dat klinkt weer voor geen meter.

Maar om je vraag te beantwoorden:
Als je wel besluit een andere amp te kopen, zou ik via Gitaarmarkt of Marktplaats.nl ofzo de FM212 verkopen, en daar ook weer een nieuwe te zoeken.
Als je hem inruilt, wil de handelaar er winst van hebben. Dus koopt hij goedkoper in en verkoopt duurder. Ondertussen word je afgescheept met het verhaal dat, juist als jij ermee komt, die grote transistorbakken uit de mode raken, en toevallig is net die buizenamp, die jij zo mooi vindt, immens populair, omdat iedereen into retro is :-? :x .
Ik zou hem dus niet inruilen.

Bedenk wat je doet, maar vooral:
Doe dat waar je zelf het beste gevoel bij hebt.
:-D 8-) :lol: :dance: :seriousf: (dit gevoel dus :-D )

Mauser
22 juni 2005, 08:59
Het leuke is, ik speel in een band :-D Maar in de oefenruimte die we afhuren speel ik op een Marshall JCM 900, en als we gaan optreden (15 Juli voor het eerst, hehe :P ) Spelen we op versterkers van andere bands en/of de zaaltjes zelf. En om elke keer dat loodzware ding van en naar zolder te sjouwen.. :-?

Mauser
22 juni 2005, 09:03
M.a.w. waarschijnlijk moet je voor thuisgebruik elke versterker minimaal zetten, of je moet zo'n 10 W oefenampje kopen, maar dat klinkt weer voor geen meter.

Moet je een 30 Watter ook minimaal zetten thuis?? Als dat zo is kan ik net zo goed deze houden :)

E-J
22 juni 2005, 10:02
M.a.w. waarschijnlijk moet je voor thuisgebruik elke versterker minimaal zetten, of je moet zo'n 10 W oefenampje kopen, maar dat klinkt weer voor geen meter.

Moet je een 30 Watter ook minimaal zetten thuis?? Als dat zo is kan ik net zo goed deze houden :)

Ik heb een versterker van 130 watt, ik kom ook niet vaak boven 1/20ste van zijn kunnen uit, maar als ik wat ga jammen met anderen of gaoptreden gaat hij al snel een stuk harder. 8-)
Maarja, bij jou is het probleem dat je je powerversterker alleen thuis gebruikt...waardoor je die 100 watt eigenlijk niet nodig hebt.
Misschien is het dan handig om deze gewoon te houden (het is een transistorversterker, die klinkt bij elk volume ongeveer hetzelfde) en dan later als je wat meer geld hebt, hem eventueel te verkopen en er een klein buizenversterkertje voor te kopen.

Maar je zou er in mijn ogen op achteruit gaan, als je NU je amp zou verkopen, en dan voor een mindere versterker te kiezen.
Dus gewoon deze houden.

E-J
22 juni 2005, 10:02
M.a.w. waarschijnlijk moet je voor thuisgebruik elke versterker minimaal zetten, of je moet zo'n 10 W oefenampje kopen, maar dat klinkt weer voor geen meter.

Moet je een 30 Watter ook minimaal zetten thuis?? Als dat zo is kan ik net zo goed deze houden :)

Ik heb een versterker van 130 watt, ik kom ook niet vaak boven 1/20ste van zijn kunnen uit, maar als ik wat ga jammen met anderen of gaoptreden gaat hij al snel een stuk harder. 8-)
Maarja, bij jou is het probleem dat je je powerversterker alleen thuis gebruikt...waardoor je die 100 watt eigenlijk niet nodig hebt.
Misschien is het dan handig om deze gewoon te houden (het is een transistorversterker, die klinkt bij elk volume ongeveer hetzelfde) en dan later als je wat meer geld hebt, hem eventueel te verkopen en er een klein buizenversterkertje voor te kopen.

Maar je zou er in mijn ogen op achteruit gaan, als je NU je amp zou verkopen, en dan voor een mindere versterker te kiezen.
Dus gewoon deze houden.

Kim Wilson
22 juni 2005, 11:05
Moet je een 30 Watter ook minimaal zetten thuis?? Als dat zo is kan ik net zo goed deze houden :)

Ja, dat denk ik wel.
Het probleem met de meeste volumeknoppen/-pots is dat ze nogal touchy zijn, een beetje alles of niets. Vooral in de minimale volumes is 1mm met je volumeknop al heel veel volumeverschil.

Een versterker klinkt optimaal bij een bepaald volume. Aangezien we niet allemaal in een hutje op de hei wonen, zullen we de optimale tone dus thuis nooit halen. Ook niet met 30 W. En 10W op vol vermogen wil ik niet graag naar luisteren :-D
Ik denk dan ook dat jouw eigen 100W versterker op een bepaald (huiskamer-)volume beter/mooier klinkt dan een 15W oefenamp op datzelfde volume, omdat je met 2 x 12" nou eenmaal meer spreiding hebt dan met een 6 of 8" boxje. Het enige wat de buren goed horen is je bas. Die zou je er dus wat meer uit kunnen draaien.

Ik hoop dat het nog een beetje te snappen is. Ik zou hem iig niet verkopen, of je moet voor hetzelfde geld een mooi 30-40W buizenbakkie kunnen kopen :wink: . Wel minimaal een 12"speaker natuurlijk :-D

Rock n' sad
22 juni 2005, 12:00
ruilen voor mijn batterij amp :D

Mauser
23 juni 2005, 08:45
Ok, dan houd ik m'n versterker maar :-D Bedankt voor hewt advies iedereen :)