PDA

View Full Version : Drastische Customizing ! is dit cool of niet cool ?



skabouter
21 juni 2005, 21:32
ik heb nu 3 jaar een Ibanez S2120Xav, PRACHTIG ding !! zie hier (zoiets)

http://community.webshots.com/photo/81277125/81278117hxNnZH

maar omdat het zo`n fijne gitaar is, en ik heb denk ik toch nooit verkoop wil ik er ook wel es wat speciaals mee doen. zodat hij echt MIJN gitaar word, uniek is, en lekker opvalt bij optredens.

hij ziet er allang nie meer als nieuw uit, dus echt zonde is dat ook niet. ik wilde hem een custom paint job geven :) aangezien ik Ska speel in een optredende skaband leek t me leuk iets in die trent te doen. ik heb het volgende ontworpen:

http://community.webshots.com/photo/81277125/375471746ulFbjo

is dit cool ? de lak word dus geschuurd, dan deze verf erop, en dan weer lakken. de achterkant wilde ik naturel hout laten, dus alleen de top geverft, de binding en de achterkant naturel latend.

meningen graag :)

Negative K3 fan
21 juni 2005, 21:37
hhmmm nbiet mijn smaak, maar hoe ga je die elementen er zo uit laten zien?

skabouter
21 juni 2005, 21:40
dacht gewoon simpel verven :P ze zijn al zwart, dus alleen met witte verf de witte blokjes doen. en dan mss lakken als dat nodig is ?

chennie
21 juni 2005, 21:41
inderdaad hoe wil je de pickups zo doen ?. Pas je op met schuren dat je de bindingen goed intact laat evenals de rest van de gitaar. DUs goed afplakken.

Ik heb overigens iets soortgelijks gedaan (http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=59619)

BassAgent
21 juni 2005, 21:45
Die is echt GAAF!

skabouter
21 juni 2005, 21:46
ha chennie, leuk project van jou ook :) zelfde iets wil dus ook doen. maar ik denk alleen niet dat ik het zelf ga doen, ik hoop dat fred dons me wil helpen. die woont dichtbij, en hij heeft al eerder die gitaar voorzien van een custom inlay (skablokjes op 12e fret).

ja, die pups moeten idd wel voorzichtig geschuurd worden. maar de windingen beschadigen kan toch nie lijkt me, die zitten erin............

electronica afplakken hoeft denk ik ook nie, die kunnen er beter gewoon uit gehaald worden als de body geschuurt en geverft word............denk ik

chennie
21 juni 2005, 21:50
ik bedoel de bindingen, die zal je goed af moeten plakken. Tenminste je gaat waarschijnlijk met afbeits te werk of andere middelen om de oude lak te verwijderen. Zo'n plastic binding smelt spontaan bij afbeits =)
Ook als je even niet oplet bij het schuren (even je arm rusten in een lauwe hoek) dan heb je zo een stuk binding minder.

Maar als fred dons je kan/gaat helpen dan heb ik er alle vertrouwen in =)

skabouter
21 juni 2005, 21:53
fred heb ik ook vertrouwen in :)

maar zoals ik al zei, is het niet handiger de elementen (en electronica zowieso) eruit te halen als je gaat schuren/afbeitsen ? dan loop je geen risico :)

chennie
21 juni 2005, 21:55
euhm daar denk je toch niet over na ? Dat is toch gewoon vanzelfsprekend ? voor mij dan tenminste? Alles eruit en dan alles eraf schuren (wat eraf moet)

skabouter
21 juni 2005, 22:00
ja tuurlijk. maar waarom maak je je dan druk om die windingen enzo :D

AART
21 juni 2005, 22:05
Ik vind het echt zonde van zo'n mooie plank.

maarja das persoonlijk. Ik zou de headstock iig niet meenemen.

skabouter
21 juni 2005, 22:08
tja, de headstock ben k nog niet over uit..........hij is normaal gewoon zwart, met ibanez logo........weet niet wat ik ermee moet.

het is idd wel drastisch en misschien zonde, maar hij is toch al niet nieuw enzo, en het is wel speciaal er iets cools mee te doen. maakt hem meer " je eigen" gitaar :) bovendien kan het altijd nog weer weggeschuurd worden en gelakt, en dan is hij weer gewoon naturel.:)

chennie
21 juni 2005, 22:09
ja tuurlijk. maar waarom maak je je dan druk om die windingen enzo :D

ik heb het over Bindingen, niet windingen =)
Dat stond toch in je eerste post? Dat je die intact wou laten ?

hoofd
21 juni 2005, 22:14
Je vroeg om mijn mening...ik vind dat je het hele proces op moet nemen op video en uit moet brengen met de titel "how to fuck up a beautifull guitar". Serieus, die custom zooi die je van plan bent ziet er niet uit, en al helemaal niet bij die Ibanez lijkt mij...ik vind het sowieso zonde van de finish, die is juist zo mooi bij deze gitaar (en das zeldzaam voor een Ibanez, een mooie finish).

Wat je van plan was met je Fernandes was cool, Bigsby op de Sheraton was een goed idee (ik heb er nog steeds plezier van :wink: ) en die Starfield is ook wel lache zo, maar dit idee... :stop:

sickpunk
21 juni 2005, 22:15
haha ach je hebt pas 10X gezegt dat je Bindingen bedoelde :P

sja hij word vast dope... maar die kop...

skabouter
21 juni 2005, 22:15
woow, ja idd : :o sorry hee, ik lees nu terug, en je hbet nu 3x Bindingen gezegt. whaha, vreemd genoeg las ik 2x windingen :D my bad

tja, dat is idd moeilijk. moet idd voorzichtig mee omgegaan worden. ik weet nie op ik dit zelf allemaal kan, ben nie zo van de handenarbeit :oops: ik hoopte dag fred tijd/zin had om het voor me te doen.............

chennie
21 juni 2005, 22:43
ik wil er ook even bij zeggen dat ik de originele finish veel mooier vind dat wat jij heb getekend. =)

Negative K3 fan
21 juni 2005, 22:47
woow, ja idd : :o sorry hee, ik lees nu terug, en je hbet nu 3x Bindingen gezegt. whaha, vreemd genoeg las ik 2x windingen :D my bad.

je kunt nederlands niet alleen niet typen maar je kunt het ook nog eens iet lezen.

Bins
21 juni 2005, 22:55
Ik vind dat groen/geel niet zo denderend, ik zou zelfs voor iets "subtielers" gaan, maar goed, ieder zn ding.

Ik vind het idee om je gitaar helemaal persoonlijk te maken wel erg cool. Zit zelf ook over zoiets na te denken (alleen top+kop schuren en refinishen). Ben wel benieuwd wat dat kost als je het een beetje profi laat doen.

AlterEgo
21 juni 2005, 23:06
woow, ja idd : :o sorry hee, ik lees nu terug, en je hbet nu 3x Bindingen gezegt. whaha, vreemd genoeg las ik 2x windingen :D my bad.

je kunt nederlands niet alleen niet typen maar je kunt het ook nog eens iet lezen.

Jij wel dan?

Bobbel
21 juni 2005, 23:37
inderdaad hoe wil je de pickups zo doen ?. Pas je op met schuren dat je de bindingen goed intact laat evenals de rest van de gitaar. DUs goed afplakken.

Ik heb overigens iets soortgelijks gedaan (http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=59619)
:o zonde om een goldtop te veranderen...

Tupelo
21 juni 2005, 23:41
K de vraag is cool of niet cool... & ik hoef niet te reageren maar omdat je het zo expliciet stelt. Niet cool, absoluut wanstaltelijk, dieptepunt.

Maar goed, als je er plezier van hebt... :)

chennie
22 juni 2005, 00:26
inderdaad hoe wil je de pickups zo doen ?. Pas je op met schuren dat je de bindingen goed intact laat evenals de rest van de gitaar. DUs goed afplakken.

Ik heb overigens iets soortgelijks gedaan (http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=59619)
:o zonde om een goldtop te veranderen...

jah het is inderdaad jammer om een goldtop te veranderen, een mooie goldtop tenminste. De oorspronkelijke was dus echt niet mooi, de kleuren deden heel cheap aan. Zoals die eerst was, vond ik zekers geen mooie goldtop. Ik weet niet wat het is, maar die kleur wat epiphone nu gebruikt als "gold" vinnik niet echt overkomen als Gold =) Ook de gehele afwerking deed mij zo cheap aan. Bovendien kwam er bij dat ik eigenlijk wel een hekel heb aan epiphones, het was echt een genot om met mn schuurpapiertje dat logo van die headstock eraf te schuren =)

skabouter
22 juni 2005, 00:30
hmm ja, niemand vind het dus een goed idee lijkt wel......................ok, kan ik best inkomen. het lijkt/is idd ook vrij zonde.

maar ik denk dat het ook komt omdat je het hier heel theoretisch op een forum ziet, met een voor en een na plaatje.

stel je nu es voor dat je naar een optreden gaat, en er gaat een skaband spelen, waarbij de gitarist een vrij speciale gitaar heeft. aparte kleuren, gekke elementen. waarschijnlijk vraag je je dan toch af welke gitaar het eerst was, en vind je het wel leuk dat het zo opvalt. toch wel apart, beter dan al die standard stratjes of epi LPtjes die je altijd ziet op podia.

en das natuurlijk ook een deel van de bedoeling :)

bert k
22 juni 2005, 00:35
Nee man, ik vind het absoluut cool. Zeker als je gitaar al wat beschadigd is. Ik vind alleen de kleuren wat te braaf. Misschien fluoriserend groen en geel? Zoals die Steve Vai planken uit de 80ies?

chennie
22 juni 2005, 00:41
nou skabouter, ik zal eerlijk zijn : ik hou niet zo van ska =), maar ik hou weldegelijk van mooie en unieke gitaren, vooral wat finishes betreft. Echter ik vind jouw kleuren combinatie en ontwerp persoonlijk niet zo mooi. De lijnen en kleuren (vooral regio headstock) doen me denken aan die zeer slechte prulleria wat je in oa amsterdam kan vinden voor toeristen om nederland af te doen als een land waar blowen levensstijl nr1 is. Of van die dingetjes waarmee je pubers lokt die wiet en hasj de nieuwe gekste trend vinden.

Neemt natuurlijk niet weg dat wanneer jij het koel vindt, de middelen, tijd en overtuiging hebt dat je het niet moet doen. Ik heb veel plezier (en ergernis) beleeft aan mijn make-over, maarre persoonlijk vind ik je ontwerp in vergelijking met het origineel not-cool :D

hoofd
22 juni 2005, 00:42
stel je nu es voor dat je naar een optreden gaat, en er gaat een skaband spelen, waarbij de gitarist een vrij speciale gitaar heeft. aparte kleuren, gekke elementen. waarschijnlijk vraag je je dan toch af welke gitaar het eerst was, en vind je het wel leuk dat het zo opvalt. toch wel apart, beter dan al die standard stratjes of epi LPtjes die je altijd ziet op podia.

Waarschijnlijk niet...men zal 't hebben over die "aparte gitaar van dat kleine manneke in die groene broek", maar 't grote deel van je publiek kan 't geen flikker schelen of je nou een dure limited edition Ibanez hebt vernaggeld of een kloterige richwood...als ze die merken al kennen. :wink:

Serieus, ik snap al die moeite om bijzonder op 't podium over te komen sowieso niet...dat doe je maar door een fucking goede show neer te zetten. En als je dat denkt te doen door een aparte gitaar te hebben vind ik je een prutser, een aansteller, een wannabe, no offence :razz:

En ik snap niet hoe ik het anders zou moeten zien dan met een voor en na plaatje...of heb je nog plaatjes van de vermoedelijke tussenstand lopen photoshoppen? :???:

skabouter
22 juni 2005, 01:08
Nee man, ik vind het absoluut cool. Zeker als je gitaar al wat beschadigd is. Ik vind alleen de kleuren wat te braaf. Misschien fluoriserend groen en geel? Zoals die Steve Vai planken uit de 80ies?]

zo wilde ik mn fernandes eerst customizen, en voor deze ibanez had ik hetzelfde gedaan. maar toen ook nog maar wat donkerder groen, en dat is toch mooier. bovendien zijn die precies de reggae kleuren, en dat is natuurlijk ook wel leuk :) dat gifgroene en felle was beetje TE vond ik.........

groovyB3
22 juni 2005, 01:10
Smaakloze... :razz:

Maiden Michiel
22 juni 2005, 08:00
Zonde van zo'n mooie gitaar!

jorrit
22 juni 2005, 09:28
arjen een woord: NEE

zonde van je gitaar man koop dan een goedkopere ibbie oid. en verf die een mooi kleurtje...

butters
22 juni 2005, 10:21
very good indeed. veel beter en leuker dan het origineel (koffietafelkleurtje, maar als je daarop van die kanten kitchbeeldjes-onderleggertjes zou kleven. mmm dat zou ook niet slecht zijn)
groen is een heel relaxte en rustgevende kleur vind ik. ideaal voor ska.

ska cubano!

almarvk
22 juni 2005, 10:39
Niet doen, krijg je spijt van denk ik...

Anders Destium
22 juni 2005, 12:50
Ik vind hem niet mooi maar het grootste probleem lijkt me dat je op een gegeven moment dit ontwerp natuurlijk beu bent en dan wil je weer wat anders :-?

skabouter
22 juni 2005, 12:58
das niet de grootste ramp :) in dat geval: schuren, nieuwe ontwerp(of de oude finish) en weer opnieuw doen :)

...rock...
22 juni 2005, 13:13
ik vind het een beetje domme vraag! een betere vraag zou zijn of JIJ dat wel cool vind en als da zo is gwn doen als jij je gitaar zo er beter vind uitzien gwn doen!!

skabouter
22 juni 2005, 13:19
tuurlijk, dat zowieso :) ik vind het wel mooi zo. wel dilemma of ik het nou zal doen, het is voor mij ook wel ingrijpend.

maar ik wilde het alleen ff delen met jullie :)

vulvasonic
22 juni 2005, 13:43
Hee Ska,

Ik ben absoluut voor het pimpen of verneuken van een gitaar. Het kan me niet gek genoeg zijn. Maar in alle eerlijkheid; ik vind je ontwerp ronduit kut. Het ziet er niet uit. Als je de strepen nou bijvoorbeeld eens diagonaal legt ipv in het verlengde van de hals, dan wordt het al iets gaver, maar eerlijk gezegd denk ik dat je beter nog even kunt brainstormen en wat andere mogelijkheden uitprobeert.

Dit ontwerp komt toch een beetje over als; ik wil wel maar ik kan niet. Een beetje als een lul zonder knop.

Kom op man, je kunt beter dan dit!

Ibanez RuleZ
22 juni 2005, 13:46
lelijk

Harrald

Ritch
22 juni 2005, 14:29
Je vroeg om mijn mening...ik vind dat je het hele proces op moet nemen op video en uit moet brengen met de titel "how to fuck up a beautifull guitar". Serieus, die custom zooi die je van plan bent ziet er niet uit, en al helemaal niet bij die Ibanez lijkt mij...

Wat je van plan was met je Fernandes was cool, Bigsby op de Sheraton was een goed idee (ik heb er nog steeds plezier van :wink: ) en die Starfield is ook wel lache zo, maar dit idee... :stop:

IDD, stop nu graag! :-? :-( Ik vond die skablokjes op de twaalfde fret wel cool! Misschien dat je de fretboard vol gooit... Of alleen skablokjes op 1, 3, 5, 7, 9, 12, 15 ,17, 19 en 21e fret...

Jax
22 juni 2005, 16:58
Hee Ska,

Ik vind het een vet idee, over het ontwerp zeg ik niks, dat is gewoon persoonlijk. Of je vindt het geweldig, of je vindt het niks. Het enige wat ik wel kan adviseren is, probeer het niet zelf. Waarschijnlijk zijn er veel mensen die het nep vinden, maar als je een redelijk dure gitaar opnieuw wilt schilderen (en je wilt een goed resultaat), doe het dan niet zelf. Ik zou het dan echt laten doen door iemand die de kennis heeft en het apparatuur om echt een mooi resultaat te behalen. Misschien vindt jij dat ook wel nep, dat kan. Toch zou ik liever de gitaar even (op "neppe" wijze) laten schilderen, waarna je een lange tijd plezier hebt van een geslaagde metamorfose!! Maar je moet het natuurlijk zelf weten... :)

Jax

skabouter
22 juni 2005, 20:31
ik zou het idd wel laten doen ja :)

roeltheworld
22 juni 2005, 20:32
het ontwerp vind ik absoluut niet passen bij de gitaar. nogal zonde zelfs :o