PDA

View Full Version : Fender Silverface Twin Reverb



Grandma_Placenta
27 augustus 2002, 20:48
Ik zag deze ergens staan voor 990€, het was een mid 70's, '75 geloof ik. Zijn die dingen iets of kan ik beter kijken naar een wat oudere? (eind 60, begin 70)

sash
27 augustus 2002, 20:59
Ik heb zelf een Silverface Twin Reverb met JBL's van Stratmarket. De silverfaces vanaf 68 tot 76 zijn vrijwel hetzelfde dus naar een andere hoef je niet echt te zoeken. Stratmarket heeft nog een Twin staan geloof uit 75, vrijwel dezelfde als de mijne, ook met JBL's. Neem eens een kijkje zou ik zeggen.
En ofdat die dingen wat zijn? In 1 woord super! De 100-watters (tot '76) zijn nog te blackfacen zodat ze klinken als een pre-68er. Klinkt nog nét iets lekkerder.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: sash op 2002-08-27 21:01 ]</font>

Grandma_Placenta
27 augustus 2002, 21:53
ah gaaf, bedankt man

Harry
28 augustus 2002, 09:52
als je 'm koopt, kijk goed uit voor je rug. :razz:
Ik heb er ook een gehad, het cleane geluid is erg goed, maar heb 'm later ingeruild voor een scheurbak.

sash
28 augustus 2002, 11:12
Idd, ze zijn errug zwaar, maar ik til em altijd met z'n tweeen.

philbee
28 augustus 2002, 12:37
er is een absolute run op die dingen op het ogenblik ook steeds moeilijker te vinden aan redelijke prijzen. Ik voorspel dat binnen 1 a 2 jaar de prijzen met 50% gestegen zijn.

philbee
28 augustus 2002, 13:21
er staat er sinds net weer eentje bij de laatst aangeboden artikelen op deze site.
Staat nog niet op de site van StratMarket.

PeArLjAm
28 augustus 2002, 17:53
Ja supervette versterker met een supergeluid, ik heb er zelf 1tje uit 1975. ZOals iemand eerder al zei is dat hij echt superzwaar is maarja je moet er wat voor over hebben he :smile:

Grandma_Placenta
28 augustus 2002, 17:57
pearljam, heeft die van jou master volume??
En wat voor speakers zitten erin?
Powertube distortion is zeker niet te krijgen op redelijke volumes ofwel?

philbee
29 augustus 2002, 00:12
De JBL speakers maken een sf Twin écht zwaar, de meeste hebben echter wieltjes eronder, dus dat gaat nog. Met Alnico speakers of Eminence zoals diegene die nu aangeboden wordt valt het gewicht mee (niet zwaarder als een nieuwe Twin).

Betr. geluid, buizen vervorming door volume kun je bij een Twin vergeten dan blaas je voor die tijd al je band én het publiek weg. Zet er echter een mooie TS9 of TS808 van Ibanez tussen en de hemelen openen zich.

Ik zag gisteren een reportage van Santana (arte), weet je dat hij bij opnames ook een sf Twin gebruikt. Bet you didn't know that.

Harry
29 augustus 2002, 09:36
ik gebruikte ook een tubescreamer, van de vervorming van de Twin moet je het inderdaad niet hebben. Link Wray deed het wel, maar als je dan vooraan stond in Paradiso liep je een oorbeschadiging op (die de man zelf waarschijnlijk jaren geleden al had).



Op 2002-08-29 00:12, schreef philbee:
De JBL speakers maken een sf Twin écht zwaar, de meeste hebben echter wieltjes eronder, dus dat gaat nog. Met Alnico speakers of Eminence zoals diegene die nu aangeboden wordt valt het gewicht mee (niet zwaarder als een nieuwe Twin).

Betr. geluid, buizen vervorming door volume kun je bij een Twin vergeten dan blaas je voor die tijd al je band én het publiek weg. Zet er echter een mooie TS9 of TS808 van Ibanez tussen en de hemelen openen zich.

Ik zag gisteren een reportage van Santana (arte), weet je dat hij bij opnames ook een sf Twin gebruikt. Bet you didn't know that.

sash
29 augustus 2002, 16:17
Misschien nog een truukje wat ik altijd doe voor de meest natuurlijke buizenoverdrive; draai de level van je tubescreamer zo ver mogelijk open, dan laat je je eindbuizen meer werken en wordt de TS niet een vervanger voor het overdrive geluid, maar hij spoort de buizen juist aan om te gaan oversturen.
Verder is het met JBL's handig om de kanalen op het frontpaneel door te lussen. JBL's staan bekend om heel veel hoog, en daarmee haal je heel wat hoog eruit, maar hou je toch genoeg over.
Nog een voordeel: je krijgt dan ook dubbele toonregeling en dubbele volumeregeling.