PDA

View Full Version : Engl 620 feedback probleem



newbreed
21 juni 2005, 18:17
probleempje....ik heb een engl 620, nieuwe JJ buizen erin ...klinkt top maar in iedere break feedbackt dat ding als een gek...niet echt handig als je strakke metal met veel breaks speelt toch...:-( wie weet de oplossing (nee de gain lager zetten geeft geen zit want er zit al heel weinig gain in die bak)

skabouter
21 juni 2005, 19:17
-beter je gitaar dempen?
-minder dichtbij je amp staan/ergens anders ?
-zijn je elementen ok ?

vinni
22 juni 2005, 16:55
Was het voor het vervangen van de buizen ook zo?
Iets verander in waar je staat t.o.v. je versterker.


Had eens hetzelfde.....bleek dat ik de humbucker verkeerd om in mijn
gitaar had gezet. Kwam ik pas na een maand of 6 achter.

Vinni

newbreed
23 juni 2005, 23:01
-beter je gitaar dempen?
-minder dichtbij je amp staan/ergens anders ?
-zijn je elementen ok ?, . Tja, dat dempen zit wel goed hoor. minder dicht bij de amp heeft geen invloed, ik kan of 1 m ervoor of 10 m ervanaf gaan staan. ok bij die laatste optie wordt het iets minder maar dat slaat natuurlijk nergens op want het gemiddelde podium in nederland is niet zo groot :-( elementen (evolution ) zijn ok hij feedbackt echt met alle gitaren....(bo-el, ibanez) en deed dat ook voordat ik de buizen verving...

newbreed
23 juni 2005, 23:06
-beter je gitaar dempen?
-minder dichtbij je amp staan/ergens anders ?
-zijn je elementen ok ?, . Tja, dat dempen zit wel goed hoor. minder dicht bij de amp heeft geen invloed, ik kan of 1 m ervoor of 10 m ervanaf gaan staan. ok bij die laatste optie wordt het iets minder maar dat slaat natuurlijk nergens op want het gemiddelde podium in nederland is niet zo groot :-( elementen (evolution ) zijn ok hij feedbackt echt met alle gitaren....(bo-el, ibanez) en deed dat ook voordat ik de buizen verving...

mijnechtenaamisalvergeven
24 juni 2005, 14:20
Wat voor eindtrap heb je?
Wat voor effectenzooi staat er tussen?

newbreed
24 juni 2005, 20:16
Wat voor eindtrap heb je?
Wat voor effectenzooi staat er tussen? hij hangt aan de sent return van een marshall jcm 900. enige effect is een digitech whammy maar ook als die ertussen uit is blijft hij feedbacken. en het ligt niet aan de amp want die heb ik al met een andere pre- amp geprobeerd..