PDA

View Full Version : Dean Evo XM, is dat wat?



Nickname
21 juni 2005, 18:16
Hee mensen,

Omdat mn pa zere vingers krijgt van zn akoestische gitaar (12-string hand built) wil ie een simpele elektrische gitaar erbij hebben. Nu is zijn oog gevallen op een aanbiedingkje van feedback, en dat is een Dean Evo XM gitaar. Ziet er wel leutig uit, 2 humbuckertjes, 3 way switch, beetje Les Paul achtig model.

Heeft iemand ervaringen met dit apparaat? :???:

Nickname
21 juni 2005, 18:36
Kent nou niemand em? LOL

bat
21 juni 2005, 18:43
Jantje ongeduld! 20 minuten wachten al teveel? LMAO ROFL OMG LOLOLOL!!!!!!!111!!1!

...rock...
21 juni 2005, 18:44
ik denk dat genoeg mensen hier hem kennen hoor :wink:

Nickname
21 juni 2005, 18:45
Jantje ongeduld! 20 minuten wachten al teveel? LMAO ROFL OMG LOLOLOL!!!!!!!111!!1!

Haha.. ongeduldig indeed, nee, ik noem het maar enthousiasme :razz:

Rock n' sad
21 juni 2005, 20:41
ik heb hem gehad , is een goede gitaar hoor , alleen wat beginnersafstelling ( kletterende snaren enzo ) voor de rest prachtig , special geluidje ook

Nickname
22 juni 2005, 15:33
Hij heeft em nu dus besteld en ik ben benieuwd, al is het een goedkoop gitaartje, komt toch van het merk af waar michael angelo batio mee speelt he :D Hopelijk is ie gauw binnen zodat ik em es kan testen. zodra ie dat is laat ik het wel weten

FruscianteFan
22 juni 2005, 15:37
Hij heeft em nu dus besteld en ik ben benieuwd, al is het een goedkoop gitaartje, komt toch van het merk af waar michael angelo batio mee speelt he :D Hopelijk is ie gauw binnen zodat ik em es kan testen. zodra ie dat is laat ik het wel wetenJa en op mijn Squier staat ook echt 'Fender' - waar al die geweldige gitaristen op hebben gespeeld :razz:

telecastermaster
22 juni 2005, 16:31
Plaatje?

roeltheworld
22 juni 2005, 17:13
linkje naar plaatje (http://www.deanguitars.com/evo_xm.htm)

ik heb erop gespeeld in mijn zoektocht naar de leukste gitaar beneden 200 euro.
in zijn prijsklasse is de evo xm zeker de beste. als je wat meer hebt te besteden zou ik zeker eens naar de dean vendetta 2.0 kijken, die is op zich ook betaalbaar en speelt lekkerder (persoonlijk)

Rewind
22 juni 2005, 19:24
dit is nou wat ik een echt no-nonsens punkgitaartje vind, mocht ik ooit nog punk gaan spelen doe ik dat niet met de gitaar die ik nu heb, maar koop ik er meteen zoeen bij, heb 'm getest ent geluid vond ik toch wel goed

MazeMouse
22 juni 2005, 22:02
Ik heb er zelf eentje in mijn bezit en ik ben er zeer tevreden mee. Voor de slaapkamer gitarist die lekker rock/punk/metal wil spelen is er niks beters onder de 200 euro te vinden IMO (als je em FF fatsoenlijk afstelt of dat laat doen)
En zelfs blues is er nog vrij goed op te spelen. Alleen de element switch heb ik vervangen want die voelde een beetje gammel aan.

Dus als het is om op te beginnen: doen
Als het is als backup gitaartje: doen

Ik bedoel, voor die 100 euro heb je desnoods een prima gitaartje om op het podium kapot te meppen als het je alsnog niet bevalt of als je eenmaal iets beters hebt gekocht.

bloodiron
22 juni 2005, 22:09
Hij heeft em nu dus besteld en ik ben benieuwd, al is het een goedkoop gitaartje, komt toch van het merk af waar michael angelo batio mee speelt he :D Hopelijk is ie gauw binnen zodat ik em es kan testen. zodra ie dat is laat ik het wel weten

hey kun je er a.u.b. meteen een soundclip of een videoclip(nog mooier)
van maken en hier posten.......

ik ben namelijk heel erg benieuwd hoe die klinkt
:wink:

alvast bedankt......

Calimethar
22 juni 2005, 23:31
Hee mensen,

Omdat mn pa zere vingers krijgt van zn akoestische gitaar

Ik krijg meer pijn van mijn elektrische dan van mijn akoestische gitaar hoor :razz:

Nickname
23 juni 2005, 00:21
Hij heeft em nu dus besteld en ik ben benieuwd, al is het een goedkoop gitaartje, komt toch van het merk af waar michael angelo batio mee speelt he :D Hopelijk is ie gauw binnen zodat ik em es kan testen. zodra ie dat is laat ik het wel weten

hey kun je er a.u.b. meteen een soundclip of een videoclip(nog mooier)
van maken en hier posten.......

ik ben namelijk heel erg benieuwd hoe die klinkt
:wink:

alvast bedankt......

Dat zal ik dan zo spoedig mogelijk proberen te doen :-D

Nickname
23 juni 2005, 00:24
Hee mensen,

Omdat mn pa zere vingers krijgt van zn akoestische gitaar

Ik krijg meer pijn van mijn elektrische dan van mijn akoestische gitaar hoor :razz:

Lol, wil jij em es proberen :P ding klinkt werkelijk fantastisch, alleen je moet wel flink werken wil je dat hij zo goed klinkt. op mn electrische gitaren heb ik daar veel minder last van. Okee, op mn electrische liggen ook wat dunnere snaren (.09) maar die leg ik liever niet op een 12 string aco. want dan flappert ie :razz:

Nickname
23 juni 2005, 15:03
Ja hoor, en hij is binnen. check de pic! van het weekend eens testen. want ik zit nog op mn studentenkamertje... :-D

http://img266.echo.cx/img266/4599/dean2fa.jpg (http://www.imageshack.us)

Nickname
23 juni 2005, 16:04
P.S. Let ff niet op de amp.. die is gaar, i know... :-D

bloodiron
23 juni 2005, 16:58
mooi man
ik d8 dat je hem in een ander kleur kreeg

btw soundcliiiiip!!!!!??????? :roll: :roll:

Nickname
23 juni 2005, 19:50
mooi man
ik d8 dat je hem in een ander kleur kreeg

btw soundcliiiiip!!!!!??????? :roll: :roll:

soundclip zou ik best wel willen maken maar ik weet niet hoe!!! can anyone help me? grtz...

...rock...
23 juni 2005, 21:06
mooi man
ik d8 dat je hem in een ander kleur kreeg

btw soundcliiiiip!!!!!??????? :roll: :roll:
geef hem wat tijd! :wink:

roeltheworld
24 juni 2005, 12:09
mooi ding! :cool:

Nickname
27 juni 2005, 00:00
Ja hoor, daar ben ik weer...

Ik heb er dus bij mn pa thuis op gespeeld en ik was werkelijk waar verbaasd. Dat men voor 89 euritjes zon verrekte fijne gitaar in mekaar kan steken. Goed geluid, mooi hout, speelt snel en fijn, ontstemt praktisch niet en is nog eens perfect afgesteld ook! Als ik iemand een beginnersgitaar of een backup kan aanraden dan is deze het zeker! :-D

Btw.. nog steeds geen soundclip helaas.....

semt-x
27 juni 2005, 00:16
congratzzz

Rewind
25 juli 2005, 20:48
even een bump,

Je pa heeft deze gitaar nu inmiddels een maand, dus jij hebt 'm waarschijnlijk ook al een paar keer bespeeld. Is hij er nogsteeds even tevreden mee??
En wat kan jij zeggen over de klank, ik ga 'm zoiezo binnenkort zelf uitproberen, maar alvast wat informeren.
Ik ben namelijk op zoek naar een simpele hele goedkope gitaar voor erbij om te gebruiken in een punk-rock bandje,
qua looks en prijs is deze gitaar geweldig,
maar ik las dat ie een linden body (met mahonie finish) heeft en een esdoorn hals, geeft dit niet erg weinig bas en (te) veel hoog?

En heeft iemand misschien een idee voor een leuk brugelement voor punk in deze gitaar?
Ik zat eerst zelf te denken aan dirty fingers of superdistortion ofzo, maar aangezien het lindehout misschien beter een tonezone of airzone ofzo?

groeten, Erwin

Rewind
27 juli 2005, 18:12
nog geen reactie...

*bump*

SDMF_Lispel
28 juli 2005, 09:13
Hi,

zelf heb ik een Dean Evo X , iets duurdere broertje... speelt lekker enzo, enige min puntje dat hij net iets te veel bas geeft.

over een tijdje komen dr nieuwe pickups in, ik de SD's :)

http://home.hccnet.nl/w.j.van.sluijs/check.JPG <= My baby




*btw first post :-D *