PDA

View Full Version : Seymour Duncan hals element in de brug?



Nocki
27 augustus 2002, 20:01
hee allemaal.

ik heb weer eens een vraag.
ik heb een seymour duncan element wat in de hals positie hoort. kan ik deze ook nin de brug doen? of gaan dat piepen, rondzingen, verkeerd klinken???
iemand een idee.

het gaat erom om het oude element )het is een daytone gitaar hum sin sin) te vervangen omdat het te gauw gaat rondzingen. dus moet ik altijd mijn vol. terug draaien maar het element klinkt al zo modderig... dus vandara een nieuwe. nu heb ik dit andere element al een tijdje liggen dus dacht ik zal ik het eens naar een gitaar bouwer brengen...

alvast bedankt voor de antwoorden. Nocki

poeyerke
28 augustus 2002, 09:14
In princiepe werkt het gewoon, alleen heb je kans dat het element erg schel klinkt. Ook hebben halselementen vaak een lagere output dan brugelementen.

Gewoon proberen, en maar afwachten wat het resultaat is. De kans is groot dat je er op vooruit gaat.

Anders Destium
28 augustus 2002, 12:16
Ik denk ook dat je er in ieder geval op vooruit gaat, het is alleen inderdaad zo dat door brugelementen meestal wat meer stroom wordt gestuurd...
Maar verwacht niet al te veel problemen, heel vaak hebben gitaren twee keer een identiek element op verschillende plaatsen.

dungekste
28 augustus 2002, 13:02
Maar verwacht niet al te veel problemen, heel vaak hebben gitaren twee keer een identiek element op verschillende plaatsen.


Dat klopt, want vaak worden de wat populairdere elementen in zowel een brug als hals uitvoering gemaakt.

Mitch
28 augustus 2002, 21:05
Laatste bericht moet je goed lezen: dungekste zegt "dat klopt" over dat het wel kan, een halselement in brugpositie, maar schrijft daarna "...worden vaak in twee uitvoeringen gemaakt".
Dat klopt als een bus ! Maar de specs zijn dan dus voor een halselement wel degelijk anders als voor een uitvoering die voor de brug bedoeld is !

Je element zal niet per definitie slecht klinken, maar ook niet per definitie goed...
Goedkopere elementen worden soms voor beide posities gebruikt, maar de betere elementen hebben een voorkeurspositie. Ze worden anders geconstrueerd omdat ze een ander doel hebben: halselement krijgt meer lagere tonen te verwerken, brugelement krijgt meer hogere tonen te verwerken.

dungekste
28 augustus 2002, 21:30
Dat klopt als een bus ! Maar de specs zijn dan dus voor een halselement wel degelijk anders als voor een uitvoering die voor de brug bedoeld is !


Juist, dat bedoelde ik eigenlijk ook. Zie zlef nu ook dat mijn vorige bericht wat vaag overkomt.