PDA

View Full Version : Wat is beter voor opnames gitaar geluid



Fluffy
21 juni 2005, 14:19
hoi,

Ik wil een paar gitaren opnemen (distortion, clean en effecten)
Ik zou hierbij wel aardige kwaliteit hebben en zit te denken aan op een POD 2.0 of een Boss GT-.. Hebben jullie hier ervaringen mee ? en welke kunnen jullie het beste aanraden.

Lord Abortion
21 juni 2005, 15:22
Als je het enkel voor recording wil gebruiken zou ik de POD kiezen, als je er live ook iets wil mee doen de GT.

harrie-beton
23 juni 2005, 12:33
Omdat je voor een ouderwetse pod 2.0 kiest denk ik dat je de podxt hebt geskipped omdat die duurder is.. Waarom dan wel een GT?

Ik moet zeggen dat een pod 2.0 via line in op een pc aardige resultaten geeft. V amp 2 ook (klankmatig gelijk aan pod 2.0)

Heb je meer informatie? Wat wil je opnemen en waar is het voor

Bouke
23 juni 2005, 15:13
hey van fluffelen, jij hebt toch een podje gehad??

Anyway, ik heb beide pod's gehad en geen GT dus een vergelijk kan ik je niet geven. Wel mijn ervaringen met de pod's en die zijn goed.


Bouke

Fluffy
27 juni 2005, 08:40
bedankt bouke,

ik heb inderdaad een POD 2.0 gehad, die had ik toendertijd moeten verkopen wegens aankoop van een nieuwe gitaar. nu heb ik weer wat geld :cool:

ssj3goku
1 juli 2005, 10:13
Als je een GT8 in gedachten had, dan kan ik je die aanraden, maar aangezien je het over de POD 2.0 hebt, denk ik dat je echt beter die POD kan kopen(GT8 = veel geld :P) . De andere GT's zuigen wat betreft opname (ik heb een GT3, live leuk, maar opname ho maar). Trouwens ik weet niet of een GT6 goed klinkt, want die heb ik niet gehoord.

POD 2.0 dus ;)

harrie-beton
1 juli 2005, 10:51
en fluffy, je SIG mag kleiner en graag de spelfouten eruit

AART
10 juli 2005, 19:57
Even een simpele samenvatting:

de pod klinkt beter, maar live onhandig.

De gt is live handig, maar klinkt bij opname minder.


Klopt zo toch?

En ik zou een pod xt nemen hoor.

armageddon
18 juli 2005, 23:46
Zelf heb ik een Pod2.0 en een GT6, dus redelijk objectief oordeel dacht ik zo :)

Pod2.0:
-Makkelijk
-Snel een geluidje neer te zetten
-Weinig echte tweak-mogelijkheden
-Effecten erg beperkt
-De sound vind ik minder dan op de GT6
-Gebonden aan de amp-types van de pod
-Niet mogelijk om een BPM snelheid van de effecten in te stellen.

GT6:
-Frickin uitgebreid
-Je gebruikt lang niet alles
-Alles is te tweaken
-Geluid is beter dan Pod (ik vind de distortion beter, je kan enorm veel sounds eruit halen, ook zonder distortion enorm uitgebreid)
-Alles is te customizen.
-Wah ingebouwd met pedaal zonder duur floorboard enzo.
-Preamps+pedalen gescheiden binnen het pedaal.
-Je bent lang aan het tweaken voor je tevreden bent. Meer opties...je probeert meer...je bent langer bezig.

Ik denk wel dat de PodXT een stuk beter is dan de 2.0...althans, dat heb ik gehoord.
Qua opname zijn ze allebei even makkelijk. Qua gebruik is de Pod beter makkelijker, qua sound vind ik de GT6 beter en je hebt er Live en later ook nog eens wat aan bij een mooie (buizen)amp. Je kan hem fantastisch aansluiten met de zogenaamde 4-cable-method:

Gitaar->GT In
GT Send->Amp main in
Amp Send->GT Return
GT main out->Amp return

Op deze manier kan je patches switchen op je GT6. Je kan kiezen voor het preampkanaal op je versterker, maar je kan ook een preamp van je GT6 kiezen en deze laten versterken op je eindversterker van je amp, zodat de kwaliteit nog beter wordt (althans..bij mijn Engl wel). De effecten staan allemaal op de goede positie in de signal chain, zowel met de preamp van je versterker als bij een GT-preamp. Ik gebruik het op deze manier en ik vind het 100x beter als de Pod 2.0.

Over de keuze tussen de GT6 en de GT8 kan ik makkelijk zijn (met het oog op budget)...de GT6. De GT8 bied niet de verbeteringen die het verschil in prijs rechtvaardigen tussen een (2e hands) GT6 en een GT8.

@ssj3goku: Hoe kan je wat zeggen over de opnamekwaliteiten van alle GT's als je alleen de GT3 kent? Het verschil tussen de GT3 en de GT6 is enorm.

harrie-beton
19 juli 2005, 09:30
Die fluffie heeft een tijd al niet in dit topic getypt maar ik snap ook niet waarom hij de pod 2.0 vergelijkt met boss gt.

v-amp 2 - 119 euro
pod 2.0 - 189 euro
podxt - 339 euro (zonder floorboard)
boss gt6 - 399 euro
boss gt8 - 449 euro
Vox tonelab SE - 499 euro
podxt live - 499 euro

point taken?

Fluffy
2 september 2005, 13:47
jo harrie, ben thuis geband dus kon tijdje niet op forum.

ik heb onderhad de POD gekocht, en het opnaam geluid is behoorlijk sexy dus :)

basssssplayer
3 september 2005, 16:16
ik gebruik sinds kort Amplitube voor gitaar opnamen... werkt erg vet!

www.amplitube.com

J! 8-)