PDA

View Full Version : nieuw speeltje



Bonjour
21 juni 2005, 12:32
halo, ik vertrok naar men examens en ineens stonden ze aan de deur met een pakketje met daarin een strobo stomp en wat geoge l

wat me opviel is dat dat ding KLEIN is :) maar ik heb enkele vraagjes

-als ik men signaal mute, gebeurd er niks, moet je nog iets speciaal doen om te stemmen?
-en moet je echt iedere keer die kabel uit je strobo doen na het spelen? kvergeet dat soms te doen, is dat schadelijk voor je strobo of andere pedaal?

moest iemand me kunnen helpen zou dat welkom zijn want ik heb met examens bijna amper tijd.

alvast merci

harrie-beton
21 juni 2005, 14:11
R T F M

jero
21 juni 2005, 14:23
als je je signaal mute gaat als het goed is het display aan en kun je stemmen.

kabel laten zitten is niet schadelijk maar je batterij loopt leeg. Als je de strobostomp met een adapter gebruikt kun je hem dus gewoon laten zitten.

Bonjour
21 juni 2005, 21:55
als je je signaal mute gaat als het goed is het display aan en kun je stemmen.

kabel laten zitten is niet schadelijk maar je batterij loopt leeg. Als je de strobostomp met een adapter gebruikt kun je hem dus gewoon laten zitten.

euhm, wanneer ik hem mute, dan blijft ik op een scherm met een C staan en verder gebeurd er niets, wat ik ook maar doe, wat doe ik verkeerd denk je?

jero
21 juni 2005, 22:45
goed aangesloten, dus gitaarkabel rechtsboven ingeplugd?
batterij voldoende vol?
gitaarvolume open?

jorrit
22 juni 2005, 10:11
R T F M

+100000

ow en hij bedoeld READ THE FUCKING MANUAL!

Mitch
22 juni 2005, 10:57
Waarom zo agressief ? Als je het een stomme vraag vindt, reageer dan gewon niet en blader weer verder.

tillens
22 juni 2005, 12:27
inderdaad, die gast is gewoon een beetje moe van de examenstress. valt me op dat niet iedereen meteen begint te bitchen, tja het is een duur apparaat balalalala. dit forum is er om elkaar te informeren en te tippen dus doe dat dan ook. plus 1000000 hits inderdaad als je de search gebruikt, dus beter dat inderdaad de vraag gewoon gesteld wordt.

Antal
22 juni 2005, 12:49
-als ik men signaal mute, gebeurd er niks, moet je nog iets speciaal doen om te stemmen?
-en moet je echt iedere keer die kabel uit je strobo doen na het spelen? kvergeet dat soms te doen, is dat schadelijk voor je strobo of andere pedaal?


1. Nee, muten is genoeg om te stemmen. Het display gaat dan vanzelf aan. Als je hem in buffermode (met de dipswitch binnenin) hebt staan dan staat het display zelfs altijd aan, en kun je altijd stemmen.

2. Alleen je input. Gaat verders ook niets kapot, dus wees niet bang. Kost je alleen je batterijen.

Bonjour
22 juni 2005, 13:34
R T F M

+100000

ow en hij bedoeld READ THE FUCKING MANUAL!

sorry hoor maar ik heb wel degelijk de manual gelezen, alleen helpt deze mij niet echt voort. settings aanpassen weet ik hoe ik moet doen, maar daar ben ik op deze moment nog niet veel met.

waarschijnlijk ligt het aan mij, ik heb nog nooit echt een stemmer gehad. ik deed dat op gehoor, wat volgens mij mooi klonk. maar dat klonk niet altijd goed, dus men leraar ergerde zich daar soms aan en raadde me dit dus aan om te kopen.

ik ga een heel domme vraag stellen in jullie ogen maar dit verwachtte ik:
als ik men signaal mute zou ik een display krijgen ( wat ik ook krijg ) en als ik dan mijn snaren aansla zou de stemmer zeggen of het goed of slecht was? begrijp ik dit verkeerd? maar bij mij gebeurd er niets, hij blijft op een scherm met C en een klein nulletje staan.

ik hoop dat niemand me kwalijk neemt om dit te vragen, maar ik zal alvast de andere topics opzoeken. ik heb binnenkort toch weken vrijaf.

alvast bedankt

vinni
22 juni 2005, 17:03
Nou nou nou.....

Daar heb je toch geen weken voor nodig? :-D

Gewoon inpluggen muten die handel en stemmen!
neem toch aan dat als je'm unmute dat er wel degelijk gitaarsignaal doorheen komt.

Erg goed ding en reuze precies....
BTW....hij staat toch wel ingesteld op gitaar (GTR) ?

Groet,
Vinni

Rock n' sad
22 juni 2005, 17:51
als je je tuner hoger draait en aanslaat zal het op je scherm wel eens E worden :D

Bonjour
22 juni 2005, 18:36
Nou nou nou.....

Daar heb je toch geen weken voor nodig? :-D

Gewoon inpluggen muten die handel en stemmen!
neem toch aan dat als je'm unmute dat er wel degelijk gitaarsignaal doorheen komt.

Erg goed ding en reuze precies....
BTW....hij staat toch wel ingesteld op gitaar (GTR) ?

Groet,
Vinni

nope, heb hem op BFB of BFE laten staan, dat was standaard, maar kzal dat direct is veranderen, hopelijk helpt het:) en zou ik de concert pitch ofzoiets ook hoger zetten?

Antal
22 juni 2005, 18:36
als ik men signaal mute zou ik een display krijgen ( wat ik ook krijg ) en als ik dan mijn snaren aansla zou de stemmer zeggen of het goed of slecht was? begrijp ik dit verkeerd? maar bij mij gebeurd er niets, hij blijft op een scherm met C en een klein nulletje staan

Het klinkt alsof hij gewoon geen signaal binnenkrijgt. Dan blijft hij idd op C staan. Zijn je kabels wel goed? Hoe heb je hem aangesloten?

Bonjour
22 juni 2005, 18:59
normaal van wel want als ik hem unmute dan krijg ik weer geluid uit de versterker.

edit: ik heb even combinaties gemaakt met men klotz, fatsoflex en monster cable en nog altijd niets.

het rare is dat ik menu enzo wel krijg dus kapot kan ie niet zijn, damn, wat doe ik toch verkeerd :(

en out van men strobo heb ik kabel die naar input gaat van versterker zoals in manual

vinni
22 juni 2005, 19:19
Nou....tenzij je een Buzz Feiten gitaar hebt (da's de BFE) zal je toch echt
de instelling moeten veranderen.

Standaard moet zijn:
A: 440Hz
Drop:0
TMPR:GTR

Dan werkt-ie perfect.

Groet,
Vinni

P.s. GTR is wel een zogenaamde sweetened tuning.

Antal
22 juni 2005, 19:39
Nou....tenzij je een Buzz Feiten gitaar hebt (da's de BFE) zal je toch echt
de instelling moeten veranderen.


Lijkt me niet dat dat er wat mee te maken heeft. Als hij op BF staat kun je ook gewoon stemmen (ok, niet met het gewenste resultaat, maar hij doet het wel) Ik begrijp dat hij gewoon niets doet.

Heb je al geprobeert die dipswitches van binnen om te zetten?

jero
22 juni 2005, 20:15
Heb net even gekeken, als ik mijn gitaarvolume dicht heb verschijnt er een C met een o. Weet je echt helemaal zeker dat je gitaarvolume openstaat als je stemt? Als dat zo is vermoed ik toch een defect. :-?

vinni
22 juni 2005, 20:31
Met alle respect....

Volgens mij is het gewoon een heel dom iets! :-D
Zoiets....als de stekker vergeten in het stopcontact te doen!

Vinni

Bonjour
22 juni 2005, 20:49
nope nog niks, volume staat echt open hoor, want als ik hem unmute kan ik weer gewoon doorspelen door versterker.

ik doe het toch juist he? geluid muten, en als je dan een snaar aanslaat zou hij iets moeten geven he?

ik vraag het morgen is op het strobostomp forum, net gevonden.

echt bedankt voor alle uitleg

en eventueel neem ik het is meen naar men neef ofzo.

byez

jero
22 juni 2005, 20:55
volgens mij doe je het echt helemaal juist :)

strobostomp forum is een goed idee, daar zitten ook technici van Peterson.

Mitch
23 juni 2005, 01:30
Het klinkt echt alsof -ie geen signaal doorgeeft aan het stem-circuit, lullig voor je.

vinni
23 juni 2005, 01:55
Tja...

Of gewoon toch "dead on arrival"......

Een DOA'tje dus.


Vinni