PDA

View Full Version : versterker aanraden



bacca
21 juni 2005, 12:17
He mensen,

Ik wil graag een nieuwe versterker voor thuisgebruik, zit nu te twijfelen tussen een Fender, Marshall en Koch varierend van 15 tot 50 W.

Maar wat raden jullie mij aan?

Lord Abortion
21 juni 2005, 12:56
Budget, speelstijl?

bacca
21 juni 2005, 13:15
Heb op het moment een budget van ong. € 600 en mijn speelstijl is voornamelijk rock.

ropp
21 juni 2005, 13:28
Denk dat je voor zo'n 500 euro wel een marshall jcm-800 combo kan vinden. 50 watt en staan bekend om een lekker rock geluid 8-)

vulvasonic
21 juni 2005, 14:59
Fender Hot Rod Deluxe

Antal
21 juni 2005, 16:40
Denk dat je voor zo'n 500 euro wel een marshall jcm-800 combo kan vinden. 50 watt en staan bekend om een lekker rock geluid 8-)

Klopt. Maar of het handig is voor thuis :???:

Ik heb een paar weken geleden een Laney LC15 buizencombo'tje gekocht. 15 watt, maar dat is echt meer dan voldoende voor thuis. Hou je nog geld over ook :wink:

pimmetje
21 juni 2005, 16:42
JCM-800??
Leuke versterker, maar voor thuisgebruik zou ik geen 50watt buizen pakken. Idd voor thuis niet boven de 15watt buizen gaan.

Maar over wat voor versterker speel je nu dan thuis en waarom wil je daarvoor in de plaats een andere... wat bevalt er zeg maar niet aan?

jorrit
21 juni 2005, 17:38
koch, erg mooi, lekker dynamisch ga maar testen... sorry haast..

ropp
21 juni 2005, 19:04
Tja ik dacht als hij vraagt om een versterker tussen de 15 en 50 watt, dan zal ik het daar maar tussen houden.
Het is idd wel hard, ikzelf speel op een marshall 2554 SilverJubilee combo, ook 50 watt, helemaal opendraaien is er op m'n slaapkamer idd niet bij :cry:

Maar denk dat 15 watt buizen ook nog vrij hard is om thuis te oefenen. Dan is misschien een solid state oefenversterkertje met een paar leuke pedalen(, die je later ook bij een evt. volgende versterker kan gebruiken,) een beter combinatie... :cool:

Floris1984
21 juni 2005, 19:09
Op koch's zit vaak een powersoak, dus dat is dan wel weer erg handig voor thuis... naast dat het erg lekker versterkers zijn!

dejohan
21 juni 2005, 19:54
Ik weet niet hoe ervaren je bent, maar als het voor thuis is zou ik geen dure amp van 600€ kopen, maar dat geld sparen voor als je in een band begint te spelen en een grotere bak nodig hebt.

Wat je kunt doen: een amp/effect simulatortje kopen (V-amp, Pod), is tweedehands pokkegoedkoop, kan je op je Hifi aansluiten om thuis te spelen, en via de versterkermodellen en effecten kan je beslissen welke geluiden jou aanstaan en dan kan je later de 'echte' versterker kopen.

Wat je anders ook kunt doen is zo'n Roland Cube 15 of zo'n Vox versterkertje kopen, daar zitten als ik het goed voorheb ook ampsimulaties en effecten in. Van de Cube heb ik nog niks dan goede verhalen gehoord, en die Vox blijkt ook goed te zijn.

robzilla
21 juni 2005, 20:45
JCM-800??
Leuke versterker, maar voor thuisgebruik zou ik geen 50watt buizen pakken. Idd voor thuis niet boven de 15watt buizen gaan.

Maar over wat voor versterker speel je nu dan thuis en waarom wil je daarvoor in de plaats een andere... wat bevalt er zeg maar niet aan?

ik heb een 4210, 50 watt dus. Met de mastervolume is die zeker thuis te gebruiken..

Roque
21 juni 2005, 21:10
Ik heb voor Thuis een Marshall 8240 Stereo chorus.
Prima oefen versterker :wink:

Rock n' sad
21 juni 2005, 21:29
Crush 30 R Combo , zeker voor rock , hou je nog 400 € ofzo over :-D

JoostBaksteen
21 juni 2005, 21:32
Ik weet niet hoe het met jullie buren zit, maar als ik thuis met mijn 18W versterker (zonder powersoak) speel krijg ik echt wel ruzie met de mensen in, en buiten het huis.... Er komt nog steeds erg veel geluid uit. Veel te veel voor op een slaapkamer.

Maar met een HotPlate kan je thuis elke buizen-versterker gebruiken die je wilt, ook op vol vermogen :) Dat apparaat zit tussen je cabinet en versterker en kan het volume traploos terug brengen naar 0db.

Vanaf 16db demping gaat er wel iets tone verloren, maar dat is nog altijd vele malen beter dan een transistor amp :).

bacca
22 juni 2005, 00:22
JCM-800??
Maar over wat voor versterker speel je nu dan thuis en waarom wil je daarvoor in de plaats een andere... wat bevalt er zeg maar niet aan?

Heb nu een Torque versterker staan (te leen) maar ik vind t gewoon nix.

bacca
22 juni 2005, 00:45
Ik weet niet hoe ervaren je bent, maar als het voor thuis is zou ik geen dure amp van 600€ kopen, maar dat geld sparen voor als je in een band begint te spelen en een grotere bak nodig hebt.

Ben nog niet zo ervaren. Nu zo'n anderhalf jaar bezig, maar heb pas vorige week een electrisch gitaartje gekocht. Daarvoor speelde ik op een semi-akoestisch (leen)gitaartje. En omdat ik toch graag mijn eigen spullen wil hebben, ben ik dus nu aan het zoeken naar een leuk versterkertje.

bacca
22 juni 2005, 00:47
Tja ik dacht als hij vraagt om een versterker tussen de 15 en 50 watt, dan zal ik het daar maar tussen houden.

hij = zij ;)

Kim Wilson
22 juni 2005, 07:40
Ik weet niet hoe het met jullie buren zit, maar als ik thuis met mijn 18W versterker (zonder powersoak) speel krijg ik echt wel ruzie met de mensen in, en buiten het huis.... Er komt nog steeds erg veel geluid uit. Veel te veel voor op een slaapkamer...
Heb je weleens aan de volumeknop gedacht :-? ? Ik speel zelf ook thuis over mn 40W Fender Hotrod Deluxe, gaat prima.

wytz
22 juni 2005, 09:12
als je een koch kan scoren voor 600 euro.....doen ! :-D er veelzijdig, en errug goed!

jorrit
22 juni 2005, 09:24
dit wordt je eerste versterker... dan zou ik een roland cube 30 of een vox tonelab kopen en de rest van je geld uitgeven aan een gitaar.

over die versterkers is zat te vinden als je even de search gebruikt.

wytz
22 juni 2005, 09:49
wat voor gitaar heb je eigenlijk ?

Floris1984
22 juni 2005, 09:50
dit wordt je eerste versterker... dan zou ik een roland cube 30 of een vox tonelab kopen en de rest van je geld uitgeven aan een gitaar.

over die versterkers is zat te vinden als je even de search gebruikt.

Je bedoelt valvetronix?

bacca
22 juni 2005, 10:25
wat voor gitaar heb je eigenlijk ?

Ik heb een Hardtail Select Red

JoostBaksteen
22 juni 2005, 10:43
Ik weet niet hoe het met jullie buren zit, maar als ik thuis met mijn 18W versterker (zonder powersoak) speel krijg ik echt wel ruzie met de mensen in, en buiten het huis.... Er komt nog steeds erg veel geluid uit. Veel te veel voor op een slaapkamer...
Heb je weleens aan de volumeknop gedacht :-? ? Ik speel zelf ook thuis over mn 40W Fender Hotrod Deluxe, gaat prima.

Door je volume knop op 1 te houden krijg je geen power-tube distortion.

Baker
27 juni 2005, 16:22
He mensen,

Ik wil graag een nieuwe versterker voor thuisgebruik, zit nu te twijfelen tussen een Fender, Marshall en Koch varierend van 15 tot 50 W.

Maar wat raden jullie mij aan?

Ik heb het eigelijk nog nooit zo bekeken,
Maar als je twijfelt tussen een Fender en een Marshall dan is een koch eigelijk geweldig compromis!

Ga eens kijken naar een tweedehands twintone ofzo!
(moeten er zat te vinden zijn sinds de komst van de twintone II)
Heerlijke clean + een heerlijke crunch!

Nicci
27 juni 2005, 17:02
voor thuisgebruik zou ik dan eerder de studio aanraden.

het zal thuis overigens met willekeurig welke buizenbak al snel te hard gaan. 20 of 50 watt maakt dan echt geen verschil.

deedee
27 juni 2005, 19:58
Ik weet niet hoe het met jullie buren zit, maar als ik thuis met mijn 18W versterker (zonder powersoak) speel krijg ik echt wel ruzie met de mensen in, en buiten het huis.... Er komt nog steeds erg veel geluid uit. Veel te veel voor op een slaapkamer...
Heb je weleens aan de volumeknop gedacht :-? ? Ik speel zelf ook thuis over mn 40W Fender Hotrod Deluxe, gaat prima.

wou ik net zeggen, ik speel ook altijd over me marshall dsl401. 40 watt, nog nooit iemand horen klagen (het kan ook aan me gitaarspel liggen :razz: :lol: :wink: ).

marc_o
28 juni 2005, 12:29
Ik weet niet hoe het met jullie buren zit, maar als ik thuis met mijn 18W versterker (zonder powersoak) speel krijg ik echt wel ruzie met de mensen in, en buiten het huis.... Er komt nog steeds erg veel geluid uit. Veel te veel voor op een slaapkamer...
Heb je weleens aan de volumeknop gedacht :-? ? Ik speel zelf ook thuis over mn 40W Fender Hotrod Deluxe, gaat prima.

Door je volume knop op 1 te houden krijg je geen power-tube distortion.

Ja! Komaan zeg, wie heeft er thuis nu toch powertubedistortion!
En al was dat zo, dat is echt niet altijd mooi, vaak erg lelijk zelfs.

Dick Wolkendeck
28 juni 2005, 15:50
thuis oefenen?

Allereerst oefen ik bijna altijd zonder versterker. Op mijn elektrische gitaar, welteverstaan. Buurvriendelijk, kan ook tijdens het tv kijken. Wat akoestisch niet mooi klinkt, gaat met versterking/distortion ook niet mooi klinken. Toonladders, licks, vingerzettingen, intervals, gaat allemaal prima zonder amp. Ook pinch-harmonics :D Om kracht in mijn vingers te krijgen oefen ik mijn verzameling Paul Gilbert-licks ook wel op mijn akoestische Taylor met een setje 0.12, omwonden G. Als ik dan weer mijn Jackson SL2 oppak, schrik ik van mezelf :-D

Maar goed, maar goed, versterking voor thuis dus. Ik gebruik meestal mijn Pignose. Jawel, zo'n bruin nepleren transistorversterkertje met een absoluut klotegeluid, tenzij je blues wil spelen met slide of All Right Now van The Free... Ik ben van mening dat als je een redelijk geluid uit zo'n buttversterker probeert te halen, je techniek hier baat bij heeft. En een goede techniek levert imho een goed geluid op. Als ik dan zondags mijn peavey 5150 opendraai (oefenruimte), merk ik dat ik hiermee vooruit ga.

Ik heb ook nog ergens een oude Sansamp (nu heet dat model "classic") liggen, is fantastisch in de stereo-insallatie in de huiskamer! Klinkt bijna te mooi. Wat moet je nu in godsnaam nog met een versterker thuis? Ook de Korg pandora (Eur 150) is bruikbaar, met dezelfde opmerkingen als bij de Pignose daarbij. Hoewel, als je een beetje je best doet met programmeren zijn de sounds gewaagd aan die van de Behringer V-amp.

De Sansamp als pedaaltje voor de Pignose werkt trouwens wonderwel, de Pignose hierbij wel erg zacht zetten, want dat ding vervormt al (heel rauw)bij stand 1.

Duzzz bewaar je geld voor een grote versterker voor in de oefenruimte/het podium! Die Marschall JCM 800, 50 Watt, dat is een goede optie. Of een 50 Watt Fender, Of een 50 Watt Peavey Classic, etc etc...

mzzzl.

bacca
5 juli 2005, 10:38
Bedankt voor jullie reacties, ik was me al aan druk aan het inlezen op het forum. Ik ben er nog niet helemaal aan uit, maar ik ga gewoon verder met zoeken naar jullie bevindingen :wink: