PDA

View Full Version : 2 fx-units, deels serieel/deels parallel



The Chief
21 juni 2005, 12:03
ik heb pas een rocktron intelliverb op de kop getikt, en nu wil ik die gebruiken icm mijn replifex in de loop van mijn head.
ik zou ze gewoon achter elkaar erin kunnen steken, maar ik had graag met een mixer gewerkt...
als ik ze allebei gewoon aan de mixer hang ben ik mijn seriele fx kwijt (ik bedoel degene waar ik geen droog signaal voor nodig heb zoals tremolo) en dat wil ik ook niet.
Kan ik afhankelijk van mijn pc die ik zend EN met een mixer ( Behringer MX882 ofzo) de fx soms in serie, soms parallel gebuiken, of heb ik een switcher nodig... :(


gitaar-----amp in----fx send--- replifex-------intelliverb---------fx return
.................................................. ...........\__dry via mixer/



of zou ik het zo doen? of kan ik dan even goed zonder mixer werken?

MSNL
21 juni 2005, 16:48
Hoi,

Met een mixer aleen zou het misschien kunnen, alleen moet je de kanalen van de mixer met midi kunnen muten, voorbeeld:
1 kanaal voor het droge gitaar geluid,
1 kanaal voor de repiflex (met het droge signaal als input).
Met allebei de kanalen aan, werk je parallel, mute je kanaal 1 dan werk je serieel.

Een mixer in combinatie met een switcher heb je nodig als je mixer geen midi-stuurbare mute heeft.

Rocktron heeft vroeger de RSB18F en RSB10F switchers gemaakt. De patchmate is hiervan afgeleid. De RSB-serie heeft de mogelijkheid om loops serieel of parallel aan de voorgaande loop te schakelen (inclusief volumeregeling). Door 1 loop te gebruiken als een 'mute' (dus geen signaal als de loop is ingeschakeld) en de volgende loop (met bv repiflex) parallel te schakelen kun je kiezen tussen serieel en parallel.

Succes,

Martin