PDA

View Full Version : buizen vervangen van een JCM 900



sbakker
21 juni 2005, 09:38
heeft iemand ook ervaring met www.tonefactory.nl ? de prijzen zijn wel erg laag vergeleken met Feedback. Ik wil nl mijn buizen in mijn JCM 900 volledig vervangen :evil:

AART
21 juni 2005, 09:49
dit zijn normale prijzen, feedback is extreem duur qua buizen, eindbuizen moeten wel gebiassed worden he?

Als je dat zelf niet kan moet een tech het doen

Franc
21 juni 2005, 09:57
Volgens mij is http://www.tubetown.de goedkoper. Zelf na verzendkosten.

Als je zelf kunt biassen is dit aan te raden.

Thijssie
21 juni 2005, 11:03
Als je zelf kunt biassen is dit aan te raden.

FF een kantekening, en misschien zie ik het wel te moeilijk.

Maar ik heb 2x een amp met nieuwe buizen teruggekregen, waar ik helemaal niet blij mee was. Het ding was gewoon niet naar mijn zin. Hij klonk gewoon niet zoals hij moest doen.

Dan bracht ik hem naar een andere techneut (hij wordt zelfs bij naam genoemd in een thread in gitaren op dit moment :D ) en hij deed dan wat "mojo en vibe" in mijn amp. :-D en ik kreeg hem weer terug zoals dat ding dan behoorde te klinken, op dezelfde buizen en ik betaalde alleen uren. Ik heb dat een keer bij een JCM900 en een Mesa studio .22+ gehad.
Ik weet er geen ene moer van maar als de ene techneut een amp "beter" afsteld als een andere, dan verbind ik daar een conclusie aan dat het toch niet zo eenvoudig is als "ff zelf doen".

Of zie ik dit nu te zwaar?

Franc
21 juni 2005, 11:12
Niet te zwaar, maar je moet niet vergeten dat het biassen van een amp een kwestie van smaak is van de gebruiker.

Er zijn heel wat methodes om te biassen, er is geen vaste formule om DE bias mee te bepalen.

En de ene tech stelt amps in naar zijn eigen smaak, de andere betrekt de eigenaar er in.

Als je het zelf doet, hoor je vanzelf als de amp naar je zin klinkt.

En dan ben je klaar :cool: