PDA

View Full Version : Orange Rockerverb 50 clips!!



LordRiffenstein
21 juni 2005, 07:55
ERgens halfweg deze pagina staan een aantal clipjes van de Rockerverb50 en WOW die klinken echt SUPER goed vind ik.

http://www.musicianmatcher.com/LeonsGear/

Orpheo
21 juni 2005, 10:33
alles wat je daar ziet; is dat de collectie van EEN persoon?????????

LordRiffenstein
21 juni 2005, 10:43
alles wat je daar ziet; is dat de collectie van EEN persoon?????????

Euh ja.

vinni
21 juni 2005, 11:23
Ja,

Die Orange versterkers heb ik altijd al gemogen!
Vind ze heerlijk klinken....heel natuurlijk.

op de site van proguitarre uit Duitsland stonden ook al geweldige clips van Orange versterkers.......Voor de warme niet al te heavey klanken is Orange echt geweldig. Leageu of XO men gebruikt ook Orange versterking....
Live gehoord.....echt fantastisch geluid......

Staat hoog op mijn GAS-lijstje.....hahahaha

Vinni

Negative K3 fan
21 juni 2005, 11:47
godverdegodver wat een collectie man :o :o :o :o

Negative K3 fan
21 juni 2005, 11:48
maar nu moet die kerel nog leren spelen, die castles made of sand is wel erg dubieus ingespeeld...

maar de clips klinken allemaal heel goed.

DaveItUp
21 juni 2005, 13:26
Die Mojave is ook niet mis!

marc_o
21 juni 2005, 15:36
Clean van de Orange is alleen goed bruikbaar met single coils, maar de overdrive is wel lekker inderdaad.....maar geen sound from heaven hoor Youri, er staat er eentje in onze extra oefenruimte, dus heb 'm een klein jaartje getest, maar het is een berg geld voor weinig sounds. Vanaf p-90's wordt het clean zelfs onder de maat en gaat ie "bonkig" klinken.

Debaser
21 juni 2005, 15:40
Clean van de Orange is alleen goed bruikbaar met single coils, maar de overdrive is wel lekker inderdaad.....maar geen sound from heaven hoor Youri, er staat er eentje in onze extra oefenruimte, dus heb 'm een klein jaartje getest, maar het is een berg geld voor weinig sounds. Vanaf p-90's wordt het clean zelfs onder de maat en gaat ie "bonkig" klinken.

gelukkig verschillen smaken!
maar die knakker heeft idd een leuke collectie !

Squier4ever
21 juni 2005, 15:42
http://www.musicianmatcher.com/LeonsGear/thorn012/thorncarv1.jpg

wtf vette finish dan!!!

LordRiffenstein
21 juni 2005, 15:45
Clean van de Orange is alleen goed bruikbaar met single coils, maar de overdrive is wel lekker inderdaad.....maar geen sound from heaven hoor Youri, er staat er eentje in onze extra oefenruimte, dus heb 'm een klein jaartje getest, maar het is een berg geld voor weinig sounds. Vanaf p-90's wordt het clean zelfs onder de maat en gaat ie "bonkig" klinken.

Rockerverb? Zijn die dan al zo lang op de markt?? Dacht dat het iets nieuws was. Welk model staat er, ik heb begrepen dat er nogal verschil zit tussen de 30-50-100 types.

marc_o
21 juni 2005, 16:13
de 50-watt combo, gekocht in Key in St Niklaas, okay, misschien 10 maanden, maar toch al wel een tijd hoor, die jongen deed er mijn oude Savage 120 voor weg........tot op heden snap ik niet waarom, die lacht zo'n ding vierkant uit namelijk.........neem jouw kanaal 2 met een boostertje en voila, je bent er.

JoostBaksteen
21 juni 2005, 16:38
Die gitaren van die kerel :o *kwijl*. Dan zijn echt HELE mooi gitaren.

...rock...
21 juni 2005, 17:46
http://www.musicianmatcher.com/LeonsGear/thorn012/thorncarv1.jpg

wtf vette finish dan!!!
wat voor soort hout is het fretboard?

newbreed
21 juni 2005, 18:06
[quote="LordRiffenstein"]ERgens halfweg deze pagina staan een aantal clipjes van de Rockerverb50 en WOW die klinken echt SUPER goed vind ik.

die Tomcat klinkt goed zeg!!, zeker op de higain stand.....maar die vent kan echt niet spelen! met zo' n collectie ben je dan toch errug zielig

Squier4ever
21 juni 2005, 18:50
ziet er uit als maple maar gevlamd/birdseye?

Mitch
21 juni 2005, 19:23
Op HC zijn ze al een aardige tijd hype, vooral de 50.
Ik heb de AD30TC, Rocker 30 en Rocker 50 getest. De rockers lieten op mij geen goede indruk achter...
Zoals marc terecht al zei: het clean kanaal verdraagt geen P90's. Nou hebben meer amps daar moeite mee, maar dit klonk echt slecht. Vierkant, dof. De scheur was wel lekker, maar niet erg flexibel. Vanaf 9 uur toverde de gain knop al een behoorlijk strak en lang sustainende sound tevoorschijn. Mooi voor leads natuurlijk, maar niet bruikbaar voor lichte crunch, dan heb je zeker een pedaal op het clean kanaal nodig.
Veel te duur voor wat je krijgt.

De Rocker 30 heeft een enorm sterk mid op clean en geen toonregeling, alleen een volume knop. Erg stoer natuurlijk, maar niet mooi :-?
Drive was ook behoorlijk rijk aan mids, maar dat klonk op zich wel lekker. De 'goedkoopste', maar zijn geld zeker niet waard.

De AD30TC, ooooeeeehhhhh.....dat is een lekker ding. Mooi warm clean met heerlijke EL84 chime all over the place. Prima ! Crunch was veelzijdiger, maar klonk absoluut het lekkerst op medium, old school crunch. Maar als je dan ziet hoe het plastic embleem op het lelijke speakerdoek zit, hoe goedkoop de knoppen van de potmeters eruit zien, als je hoort dat er al een pot kraakt (amp was vers in de shop), als alles op de PCB gemonteerd zit en als je dan regelmatig het Orange forum in de gaten houdt en ziet hoeveel technische problemen er zijn.......liever niet.

Voor mij absoluut te duur voor wat je krijgt.

stratokai
21 juni 2005, 21:08
maar nu moet die kerel nog leren spelen, die castles made of sand is wel erg dubieus ingespeeld...


.....maar die vent kan echt niet spelen! met zo' n collectie ben je dan toch errug zielig

Zijn jullie nou zo goed of ben ik nou zo slecht?

Ik val niet van mijn stoel achterover, maar zijn spel is toch goed aan te horen? Ík denk ook niet dat ie erug zielig is.

marc_o
22 juni 2005, 09:21
Op HC zijn ze al een aardige tijd hype, vooral de 50.
Ik heb de AD30TC, Rocker 30 en Rocker 50 getest. De rockers lieten op mij geen goede indruk achter...
Zoals marc terecht al zei: het clean kanaal verdraagt geen P90's. Nou hebben meer amps daar moeite mee, maar dit klonk echt slecht. Vierkant, dof. De scheur was wel lekker, maar niet erg flexibel. Vanaf 9 uur toverde de gain knop al een behoorlijk strak en lang sustainende sound tevoorschijn. Mooi voor leads natuurlijk, maar niet bruikbaar voor lichte crunch, dan heb je zeker een pedaal op het clean kanaal nodig.
Veel te duur voor wat je krijgt.

De Rocker 30 heeft een enorm sterk mid op clean en geen toonregeling, alleen een volume knop. Erg stoer natuurlijk, maar niet mooi :-?
Drive was ook behoorlijk rijk aan mids, maar dat klonk op zich wel lekker. De 'goedkoopste', maar zijn geld zeker niet waard.

De AD30TC, ooooeeeehhhhh.....dat is een lekker ding. Mooi warm clean met heerlijke EL84 chime all over the place. Prima ! Crunch was veelzijdiger, maar klonk absoluut het lekkerst op medium, old school crunch. Maar als je dan ziet hoe het plastic embleem op het lelijke speakerdoek zit, hoe goedkoop de knoppen van de potmeters eruit zien, als je hoort dat er al een pot kraakt (amp was vers in de shop), als alles op de PCB gemonteerd zit en als je dan regelmatig het Orange forum in de gaten houdt en ziet hoeveel technische problemen er zijn.......liever niet.

Voor mij absoluut te duur voor wat je krijgt.


Oh ja, en je krijgt er geen footswitch bij, en dan hebben we het over een éénknopsfootswitch voor kanaalkeuze, of een whoehoe...2-knops-switch als er reverb geschakeld moet worden!!! Daar moet je enkele tientjes voor bijlappen.....(dacht rond de € 60,- voor de éénknops)

jorrit
22 juni 2005, 09:57
maar nu moet die kerel nog leren spelen, die castles made of sand is wel erg dubieus ingespeeld...


.....maar die vent kan echt niet spelen! met zo' n collectie ben je dan toch errug zielig

Zijn jullie nou zo goed of ben ik nou zo slecht?

Ik val niet van mijn stoel achterover, maar zijn spel is toch goed aan te horen? Ík denk ook niet dat ie erug zielig is.

zo slecht speelt ie ook niet, hij heeft alleen wel een heeeeeele bak amps en gitaren voor heeeeeel veel geld en zo briljant speelt ie nou ook weer niet.

AART
22 juni 2005, 10:09
moet dat dan, als ik rijk was had ik ook voor zoveel geld aan amps en gitaren terwijl mijn spel nou ook niet geweldig is, het is gewoon GAS ;)

Mitch
22 juni 2005, 10:56
Buikende, kalende vijftigers met een goede baan mogen ook alleen maar inzakkende, hangende huissloofjes hebben en geen lekker mokel van twintig jaar jonger ? :razz:

Wat een gezeik toch altijd over 'hij kan niet spelen maar heeft wel spullen, dat mag niet'.



Hollanders.

brunodb
22 juni 2005, 13:03
niet kunnen spelen? hebben jullie naar die versie van spanish castle magic al eens geluisterd? da is toch zalig!

en als jullie blijkbaar zo fantastisch veel beter zijn dan deze gitarist, post dan jullie versie van spanish castle music maar en toon aan waarom jullie dan zogezegd meer recht hebben op zoveel gear.(in my opinion gigantische bullshit!)
dan zal wel stilte volgen! komaan é. jaloezie is een heel natuurlijke emotie maar laat ze niet de overhand krijgen. ik heb ook geen uitgebreide gear. kan bijlange zo goed niet spelen als deze kerel. ben dus best jaloers op die kerel. maar is toch gewoon fijn voor hem,niet?

Negative K3 fan
22 juni 2005, 15:27
haha ik bedoelde er verder helemaal niks mee en ik kan zeker niet beter spelen en van mij mag iedereen in principe kopen wat ie wil, maar het viel me gewoon op.

brunodb
22 juni 2005, 15:47
was niet zozeer op jou bedoeld hoor. was reactie vooral op de post van newbreed. die gast die beweert da die kerel me zijn rockerverb zielig is en niet kan spelen.

ik vind persoonlijk die post zelf van newbreed zielig. maja, das ieder zijn mening natuurlijk

vinni
22 juni 2005, 16:49
.....maar die vent kan echt niet spelen! met zo' n collectie ben je dan toch errug zielig


Dat begrijp ik niet!
Als ik de kans had kocht ik ook supergoeie (lees superdure) gitaren en versterkers.....omdat ik dan niet zo geweldig ben, ben ik in ene zielig?

Nee hoor, gewoon iemand die er alles aan doet om zo goed mogelijk te klinken. Niet meer, niet minder.....

Vinni

vinni
22 juni 2005, 16:52
Oeps......had niet gezien dat er al wat opmerkingen gemaakt waren.
T'is geen halszaak hoor. Ben het alleen niet eens met calvinistisch kleinburgelijke conclusies.....

Vinni