PDA

View Full Version : versterker voor beginner



bassking
27 augustus 2002, 19:36
hallo (bas)gitaristen,

ik ben van plan om een Yamaha bas te gaan kopen, daarbij is natuurlijk ook een versterker nodig maar ik weet nog niet welke, bij de lokale muziekwinkels (eindhoven; Conijn en EMI) zijn de aanbiedingen een Behringer en een Peavey indezelfde prijsklasse, de Peavey is een MicroBass en van de BEhringer wete ik niet veel behalve dat er iets meer functies op zitten plus ingang voor andere muziek (discman, tape en dergelijke). Weet iemand wat ik als beste kan beslissen met het oog op die Yamaha. Alvast bedankt

dungekste
27 augustus 2002, 20:08
Ik zou gewoon wat versterkers zelf uitproberen totdat je er een hebt gevonden die je goed bevalt qua geluid.

BLOK182
27 augustus 2002, 20:21
En neem anders iemand mee die er verstand van heeft.

AllodoX
28 augustus 2002, 07:23
mail me, dan ga ik wel keertje mee :smile:

rePUNKtative
28 augustus 2002, 08:38
ikzelf ben peavey-gek, maar goed, dat terzijde :smile:

Die Microbass komt gewoon een boel geluid uit voor een versterkertje ter grote van een bierkratje. Ik zelf heb een TKO50 en TKO75 staan. Het zijn misschien niet kasten van versterkers, maar woei, wat klinken ze lekker voor het geld dat ik er heb betaald :grin:

bassking
28 augustus 2002, 18:02
Ok gasten allemaal bedankt maar ik heb een paare toevoegingen, want mijn oog is gevallen op een ibanez 36Wbasscom60 bassversterker die 35 watt in plaats van 15 watt heeft, en die €170 kost dus 50 meer dan die beringer en 30 meer dan die peavey, is dat het prijsverschil waard. Klinkt als weinig verschil in geld maar ben jong (geen baantje dus) en weinig geld, vandaar. OW ja weet niet of ik hier een nieuwe topic over moet maken maar als ik kan kiezen tussen een Stagg-Rockbass en een yamaha RBX 170 BL basgitaar allebei zelfde prijs wat is dan de beste, even het merk buiten beschouwing latend en voor beginnende bassist als ik

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: bassking op 2002-08-28 18:04 ]</font>

AllodoX
29 augustus 2002, 07:56
Peavey microbass klinkt 100 keer zo goed als die Ibanez, dat kan ik je wel vertellen.


over stagg VS yamaha.. 100 % yamaha !

rePUNKtative
29 augustus 2002, 09:03
YA-MA-HA!!! :smile:

Dude
29 augustus 2002, 16:26
KOOP die Microbass, ik heb hem samen met ammelis (van dit forum) gekocht gister,m en het is echt een wereld ding ,samen met een Fender Jazz bass, echt helemaal top, nog nooit zon klein degelijk versterkertje gezien dan die microbass..

bassking
29 augustus 2002, 21:02
Ik wil jullie raad niet in twijfel trekken maar waarom raadt een bassist mij bij een winkel die me beide gitaren kan leveren dan toch die Stagg aan. Volgens hem omdat die yamaha de meest low budget van alle yamaha's zijn en stagg in die prijsklasse het beste zou zijn
mazzel alvast bedankt allemaal

heeft iemand die yamaha RBX 170 BL

Arbz
30 augustus 2002, 09:24
Microbass is super! en ga voor die Yamaha - zelfs de budgeterigste budget spullen van Yamaha zijn nog goed genoeg om veel plezier van te hebben :smile:

m4rv1n
22 september 2002, 13:29
he ik sta van plan om donderdag een nieuwe bass vesterker te kopen ik vond de Ibanez sw35 wel erg dik maar ik kan ook voor een Peavy micro bass kiezen welke zou ik nemen ????? greetz M4Rv1n

Dogma
30 september 2002, 16:44
Ik heb een microbass gehad en vond hem niet zo best. Hij klonk alsof het geluid opgesloten zat. Maar ja wat wil je ook met zo´n klein versterkertje!!!Ik heb ,m verkocht en ´r een Vox T25 voor trug gekocht...je weet niet wat voor een verschil dat is! De vox klinkt zoveel voller dan die Peavy!!
Volgens mij klinken die Ibanezen ook veel voller, zo´n peavy is wel weer leuk om overal mee naar toe te sjouwen, lekker licht.

m4rv1n
30 september 2002, 22:44
ik had vorige week woensdag die peavey gekocht en kwa geluid en wat ie kan vind ik hem super voor dat geld wat ik er voor betaald heb (125) euro ik vind hem wel lekker als beginner basvesterker ga volgend jaar pas kijken voor een andere vesterker en basgitaar

Dogma
1 oktober 2002, 21:43
Welja, later is die microbass ook makkelijk voor dr bij.