PDA

View Full Version : Fender Twin Reverb... (weet ff niet waar dit moet)...



Bobbel
21 juni 2005, 02:36
Hey,

Gezien de titel zou dit in Versterkers horen, maar het gaat niet echt om de versterker... zoals vele van jullie weten heb je een normale sound op de twin, maar ook een reverb sound, maar dan moet je de plug verwisselen, maar is er ook een footswitch dat je kan switchen tussen die beide 'soorten', want om nou telkens naar je versterker te rennen en de plug om te switchen...

ik denk dat dit zo'n apparaat is (verbeter me als ik fout zit)...

Boss LS2 Line Selector:

http://images.misupply.com/products/full/Boss/21787.jpg

mocht dit het niet zijn, wat kan ik dan wel gebruiken?

Dan zat ik eraan te denken om een pedalboard te kopen, maar is dit een goeie?

http://www.pedaltrain.com/index.html

Alvast bedankt!

P.S. En wat is de delay van boss?

butters
21 juni 2005, 08:57
als je dit schema van fender bekijkt

www.fender.com/support/manuals/pdfs/manuals_elec/guitarpdf/Twin_Amp.pdf

zie je dat het een simpel schakelaartje is dat de reverb aan of uit schakelt.
(je zou dit gemakkelijk zelf kunnen maken).
dus eender welke footswitch (van fender, of goedkoop merk ...) met een simpel aan/uit schakelaartje erin zou volgens mij moeten werken.

bert k
21 juni 2005, 09:37
Nee, ik denk eerder dat hij de twee kanalen bedoelt, het normale en het reverbkanaal. Daar heb je een A/B kastje voor nodig. Daar zijn er heel veel van zoek eens op a/b switch.

Ik geloof dat Speeddemon ze zelf bouwt

bert k
21 juni 2005, 09:42
O ja, toch maar naar Versterkers.

dejohan
21 juni 2005, 10:35
bert k heeft gelijk, ouwe Twins hebben geen ingebouwde channel switching (tenzij het om zo'n nieuw jaren 80 model Twin zou gaan (The Twin, Evil Twin)), en speeddemon maakt idd zo'n bakjes.

Bobbel
21 juni 2005, 10:45
die van mij is wel nieuw, maar een re-issue...

Tupelo
21 juni 2005, 23:54
Zeg Bobbel, heb jij rijke ouders of een suikeroompje ofzo. Dat zweefvliegen & al die dure gear op die leeftijd... :) Sjezus man.

skabouter
22 juni 2005, 00:37
A/B boxje lijkt idd wel de oplossing hier. maarrrr is het wel mogelijk ? bij bijv jcm800 2203/2204`s kan het niet, tussen de 2 inputs, tenzij je iets van binnen klootzakt. misschien moet dit met de twin ook wel, maar dat weet ik niet.

A/B switchjes heb je voor 20 euro (zoek van Soundlab, of Proel). proel heeft zelfs A/B/Y switchjes met 2 knoppen en leds, voor 25 euro.