PDA

View Full Version : welke humbucker in mijn fat tele?



flupke
20 juni 2005, 17:33
hoi!
ik heb een vraagje,
ik heb een fat tele(dus met een neckhumbucker)ik wil er een andere humbucker insteken,want deze klinkt niet goed,en is trouwens ook niet origineel en een goedkoop aftermarket humbucker.ik wil wel duidelijk zeggen dat ik zeker geen typische tele sound hoef 8-) het mag wat anders zijn.de klank waar ik naar op zoek ben is meer 60's gericht.
ik heb enkele voorbeelden van humbucker sounds van bekende groepen waarvan ik hou maar weet niet welk type gitaar ze op spelen :x
ik weet niet of sommigen de groep "stash" kennen en de full cd hebben maar de sound als op "all that i want" zoek ik.stash had een superhit met het nummer"sadness"enkele maanden geleden.wie de sound wil horen stuur ik wel een klein fragmentje van de sound die ik bedoel in mp3.alle hulp zou welkom zijn :-D ik zal nog is zoeken welke meer populaire nummers er nog zijn met de sound die ik wil,en dan post ik de titel wel,want niet iedereen kent stash natuurlijk 8-) heb al op de site van seymour duncan gaan luisteren maar vind de sound er niet onmiddelijk terug :-? eveneens dimarzio
alvast bedankt iedereen :wink:

groovyB3
20 juni 2005, 18:39
De sound hangt vaak niet af van alleen de humbucker of gitaar die er gebruikt wordt, maar van de amp en pedalen, vandaar dat je die sound ook niet zult terugvinden in soundclips van elementen.

Stuur me sowieso ff die soundclip of het gehele nummer naar sdeknoop@gmail.com

flupke
20 juni 2005, 19:45
ja daar scoor je wel een punt :-D ik zal je het stukje doormailen
alvast heel vriendelijk bedankt voor je reactie en om is te willen luisteren,

groetjes,

flupke :wink:

flupke
22 juni 2005, 12:57
mail is verstuurd met het nummer in,wat denk je dat het is van humbucker ongeveer :)

flupke
23 juni 2005, 09:30
en wat denk je? :-D