PDA

View Full Version : Bevestiging pedalen in pedalboard (oogjes)



ruezzz
20 juni 2005, 12:15
Ik zie bij sommige pedalboards wel eens dat de pedalen bevestigd zijn met een soort achtvormige 'oogjes'.
Het ene oogje van de 'acht' zit vast aan het pedaal (met de schroef van de bodemplaat - het andere oogje schroef je vast op het board.

Waar kun je die dingen krijgen? Gewoon bij de bouwmarkt, of worden ze speciaal hiervoor gemaakt?

LordRiffenstein
20 juni 2005, 12:27
Fietsketting slopen!

ieme
20 juni 2005, 12:58
en ze hebben ze bij haarguitars...

jero
20 juni 2005, 18:31
dit is wat je bedoelt:

http://www.nobels.com/cgi-bin/products/show.pl?e_mounty-p

ik prefereer zelf klittenband, dat maakt je wat flexibeler als je bijvoorbeeld de volgorde van je pedalen eens wilt veranderen of pedalen wilt vervangen.

robert-gitarist
20 juni 2005, 19:21
dit is wat je bedoelt:

http://www.nobels.com/cgi-bin/products/show.pl?e_mounty-p

ik prefereer zelf klittenband, dat maakt je wat flexibeler als je bijvoorbeeld de volgorde van je pedalen eens wilt veranderen of pedalen wilt vervangen.

Inderdaad.
Ik heb zelf ook klitteband en dat werkt veel fijner vind ik.
Ik heb het zelf ook gehad met die oogjes maar damn wat gruwlijk irritant systeem.

Mitch
20 juni 2005, 19:37
en ze hebben ze bij haarguitars...

.... en de fietsenmaker, de GAMMA...... :roll:

Dirk_Hendrik
20 juni 2005, 20:13
Praktische vraag voor we allen an masse fietskettineng gaan rouzen.... zijn de gaatjes in die lamellen van de schakels van een fietsketting (corrigeer me als het anders heet maar het leek me een goede guess) niet veel te klein? Een fietsketting is van vrij hard staal dus dat boor je niet zomaar op.

jorrit
23 juni 2005, 15:33
de schroeven die onder je pedaal zitten zijn meestal ook niet zo dik... en het gat is nog best groot in zo'n fietsketting... maar makkelijker is industrieel klitteband. heb ik nu ook, ik kan aan mn pedalen gaan hangen maar verschuiven doen ze niet :-D

gvink
23 juni 2005, 15:58
yup... Klitteband all the way, voor al mijn doosjes... Werkt perfect..!

zjanke
23 juni 2005, 20:48
Praktische vraag voor we allen an masse fietskettineng gaan rouzen.... zijn de gaatjes in die lamellen van de schakels van een fietsketting (corrigeer me als het anders heet maar het leek me een goede guess) niet veel te klein? Een fietsketting is van vrij hard staal dus dat boor je niet zomaar op.

Je benaming is 100% correct en nee, ze zijn niet te klein. Ik heb mijn Boss pedalen en een Wah vastzitten met 4 houtschroefjes op de lamellen en ik kan mijn complete pedalboard optillen aan elk willekeurig pedaal.


ik heb nog een heel stuk ketting over, dus ze zijn te bestellen :D

Dirk_Hendrik
23 juni 2005, 21:09
:-D Give this guy a cigar.

M'n 3e vraag, over dat opboren, kun je dus niet beantwoorden.. :wink:

zjanke
24 juni 2005, 09:21
Ja, Alles is uit te boren :D

Maar dan moet je het juiste gereedschap hebben en vooral dat ding goed vast kunnen zetten, want het is wel hard materiaal (meestal iets van een chroom-nikkel legering en daar worden bv ook remschijven van gemaakt)
Ik heb nog een stuk ketting liggen en ik kan je wel een paar losse lamellen sturen, kun jij ons mooi vertellen of het gelukt is :D