PDA

View Full Version : Patchmate + stompbox effecten via aparte looper/voetpedaal?



eyecuebiq
20 juni 2005, 05:21
Wat adviseren jullie en wat vinden jullie van mijn beoogde uitbreiding op mijn huidige set-up ?

Als Looper gebruik ik een Rocktron Patchmate om te kiezen tussen mijn 2 voorversterkers – Mesa Boogie Triaxis en Groove Tubes Trio (tevens voor kanaalkeuze) , daarna de hush van de rocktron (die ik weinig gebruik), een oude Intellifex (mono) en vervolgens kanaalkeuze voor eindtrap van Groove Tubes Dual via 6L6 of EL34 buizen elk ook met een GT speaker simulator SEII erachter en dan naar Mesa BoogieThiele EV-box
Om eea. te schakelen en voor effecten voor en na voorversterkers gebruik ik – via de patchmate - een Lexicon MPX-G2 met het R1 voetpedaal.
Als voeding-stabilisator gebruik ik de Rocktron powerstation.

1. de lexicon G2 ruist behoorlijk hoe dit op te lossen ?
2. de rocktron patchmate is volgens mij niet true bypass en tast het signaal aan en lekt signaal – hoe is dit te verbeteren ? (gitaar heeft een buffer)

voor de lexicon pre effecten en voor de voorverstekers zitten nog wat effecten zoals;
cry baby Q wha, barber compressor, c. martin eq, barber LTD, menatone howie, c. martin plexi.
Daarbij wil ik nog een Line6 Filter moduler een 19’ of stompbox

Nu zit er alles voor maar eigenlijk zou ik graag alles in een rack en een 2de voetpedaal willen hebben met cc voor deze effect aan/uit,

3. welke looper combinatie adviseren jullie hiervoor ?
4. de line6 heeft schijnbaar wat aanpassingsproblemen met het signaal uitgang – wat zou hiervoor de oplossing zijn (wil eigenlijk niet een mixertje in mijn rack hebben) ?
5. wat zou je nog kunnen verbeteren aan de wha
6. wie weet een vertrouwd adresje om al deze aanpassingen te doen ?

en als laatste
7. wie heeft er gebruikservaring met een BBE sonic maximizer ?

sorry dat het een veel vragenlijstje is geworden

bedankt voor de reacties

Harry

ruezzz
20 juni 2005, 09:42
3. GCX Voodoolab (ff naar beneden scrollen): http://www.voodoolab.com/gcsystem.html

of http://www.t-rex-engineering.com/default.asp?show=page&id=2339

6. www.paullenders.nl

7. Ik ken de Software Plugin wel. Weet niet wat de hardware versie aan het gitaarsignaal bijdraagt eigenlijk.

Succes!

Chiel
20 juni 2005, 12:29
+1

@3. GCX is idd een goede combi (gebruik 'm zelf ook ;-) en is een goede middenklasser. Als je budget het toelaat kun ke ook nog de gear van Access Electronics of Skrydstrup overwegen. Mogelijk i.c.m. een Rocktron All access.

@4. Gebruik zelf een ModPro en heb niet zoveel last van evt. 'aanpassingsproblemen' op het uitgangsignaal. Het is wel zo dat je kunt instellen of je hem in serie of parallel gebruikt. Ik heb hem in serie geconfigureerd en 'm in een loop van de GCX gehangen. Dat werkt perfect.

@5. RMC Wah pedaal! (check ff www.haarguitars.nl) Dunlop Rack Wah is wellicht ook een vette optie!

@6. Ernst Fliek.

ieme
20 juni 2005, 12:41
1.de lexicon G2 ruist behoorlijk hoe dit op te lossen ?
2.de rocktron patchmate is volgens mij niet true bypass en tast het signaal aan en lekt signaal – hoe is dit te verbeteren ?
3.welke looper combinatie adviseren jullie hiervoor ?
4.de line6 heeft schijnbaar wat aanpassingsproblemen met het signaal uitgang – wat zou hiervoor de oplossing zijn (wil eigenlijk niet een mixertje in mijn rack hebben) ?
5.wat zou je nog kunnen verbeteren aan de wha
6.wie weet een vertrouwd adresje om al deze aanpassingen te doen ?
en als laatste
7.wie heeft er gebruikservaring met een BBE sonic maximizer ?

1. voeding checken, plaatsing bij andere units, kabels
2. alle loopers "lekken" alleen de hoeveelheid is verschillend, misschien een buffer
3. T-rex Mac1 en bigfoot heb ik zelf gehad, perfecte units!
4. zie Chiel
5. RMC, Fulltone
6. Fliek, Lenders
7. ik niet

kokeleko
20 juni 2005, 18:20
De pre-fx van de G2 ruisen idd, ik zelf heb er geen hinder van tijdens het spelen.
Maar als je het aan laat tijdens speel pauzes kan het hinderlijk zijn.

En de post-fx sectie is muisstil, het scheelt ook of je schone stroom krijgt.

srv-man
20 juni 2005, 21:54
+1 Ko, de pedaalsimulaties ruisen behoorlijk (maar die gebruik ik eigenlijk toch niet), verder is hij doodstil.

En weet jij misschien nog een goede en voordelige manier om die schone stroom te krijgen? :wink:

Chiel
20 juni 2005, 23:34
t.racks Dinopower!!!

srv-man
20 juni 2005, 23:43
t.racks Dinopower!!!

Ah, jammer, ik wilde het zo graag nog een keer van Ko horen... :wink:

kokeleko
21 juni 2005, 08:19
t.racks Dinopower!!!

Ah, jammer, ik wilde het zo graag nog een keer van Ko horen... :wink:

Ja, mannen tis echt waar :D

vinni
21 juni 2005, 11:42
Hoi!

Gebruik zelf de GRX-4 looper van Axxess Electronics. Deze is heel goed, betrouwbaar en zo'n beetje de standaard. Zou'm echter toch niet meer kopen. De GRX-4 heeft een hoorbare klik als je schakelt.
De loopers van Skrydstrup hebben die niet en de geluidskwaliteit (aantasting van het originele signaal) is met de skrydstrup minder. Dit laatste heb ik zelf niet kunnen testen maar betrouwbare bronnen melden dit.

Zou wel gaan voor één pedaal waar je alles mee stuurt.
(programchanges en CC's) In jou geval de Rocktron all acces of de SC-1 van wederom Skrydstrup.

T.a.v. de ruis....
Voor je pedalen de Pedalpower II van Voodoolab.
Ik zou de hush eruit halen en een ISP Prorack G toevoegen.
Alles is mono toch?
Voorts natuurlijk goede bekabeling en schone stroom.

Ik heb gehoord dat de Dynopower errug goed is ! :wink:

Vinni