PDA

View Full Version : eig internet guitar shop ??



caelin
19 juni 2005, 23:00
iemand ervaring met dit bedrijf ????

Thijssie
19 juni 2005, 23:34
iemand ervaring met dit bedrijf ????

Yep, ik kocht er een "nieuwe" marshall en bij de eerste buizenwissel, bleek het ding sporen van brand te hebben en de reverbtank was niet meer origineel.

Toen heette het nog Eigenhuizen en bestonden webshops nog niet, maar Thijssie gaat er niet meer naar toe.

"En dat zouden meer mensen moeten doen!"

caelin
19 juni 2005, 23:37
is trouwens wel de enigste dei een bc rich ironbird nj series aanbied :|

mischien toch beter dat het ding daar komt en hem persoonlijk kan ophalen .....

vulvasonic
19 juni 2005, 23:57
Ik zal niet rusten tot EIG failliet wordt verklaard. Het zijn oplichters.

Die BC Rich kun je trouwens vergeten. Die hebben ze niet. Ze hebben sowieso nauwelijks fatsoenlijk spul. Ze zetten het welliswaar op het internet, maar ze hebben het niet. Ja, ze kunnen het voor je bestellen (omdat jij het bent). Met een beetje mazzel heb je 'm dan binnen een jaar thuis. Bestellen kun je namelijk alles. Ook als het te bestellen product niet eens bestaat (heb ik voor de gein een keer bij ze geprobeerd. Ging ie een half uur aan de telefoon hangen om me daarna triomfantelijk mee te delen dat ie er nog 1 te pakken had weten te krijgen. Moest ik wel NU METEEN afrekenen. Vuile rat!).

Ze verkopen tweedehands spul voor nieuw. Ze misleiden je ALTIJD. Ze zijn vrijwel altijd veel te duur en de service is ronduit kut. Ze vragen honderd euro voor een afstelbeurtje van een nieuwe gitaar, want daarvoor moeten ze een Fender werkbank huren (JE VERZINT HET NIET!!!!!).

dejohan
20 juni 2005, 09:40
Haha, een Fender werkbank! Heb ik ook! En Fender schroevendraaiers en inbussleuteltjes, en een vintage Gibson auto om er mee naar optredens te rijden.
:D

Quink
20 juni 2005, 10:30
Ha ha, Eigenhuijzen. Tsja, heb er in de uitverkoop ooit wel eens iets gekocht. Ben er ook wel eens naar toe gegaan met een kapotte versterker van 1/2 jaar oud, die ik bij hun nieuw had gekocht. Aankoopbon erbij. Ging die pipo ontzettend moeilijk lopen doen omdat ik het "Eigenhuijzen" stickertje van de versterker had afgehaald. Jaaaa, als die sticker er af is vervalt eigenlijk de garantie bla bla bla. Uiteindelijk bij de gratie Gods wilden ze er dan wel naar kijken. :-?

Maar omdat ze min of meer bij mijn werk om de hoek zitten ga ik er wel eens naar toe voor setje straplocks, of plectra of zo.

Mr.Bluesbreaker
20 juni 2005, 10:59
:o
Ik lig echt dubbel over die praktijken van die lui, maar eigenlijk is het gewoon diep triest. Dat zo'n zaak ook nog niet failliet is, je snapt het toch niet!

De "Fender werkbank" vond ik nog wel de mooiste. :-D

FruscianteFan
20 juni 2005, 11:02
Plectra en snaren koop ik er regelmatig, net als ooit een gitaarstandaard.

Éen gitaarkabel van 6 meter, wel tevreden over maar dat ding is veel te lang voor op mijn kamer. Verder een setje patchkabels van een paar euro die totaal geen signaal doorlaten...

maar die BC Rich Ironbird hangt toch gewoon in de winkel zelf?

Maar ik mag die lui ook niet... één keer kwam ik daar aangefietst voor wat plectra, gooit die gast voor mn neus de deur dicht omdat hij wil lunchen (terwijl hij er net een klant uitlaat).

Lucluc
20 juni 2005, 11:05
Bij EIG denk ik altijd aan een stripje van Gumbah! Zo'n man met een 'anti-joviale-vrienden-jas': een jas met grote stekels op de schouders. Die zal je nodig hebben, want anders krijg je bij EIG zulke harde schouderklopjes dat de tranen in je ogen springen.

Grappig dat de Nijmegenaren hier allemaal zo eensgezind zijn :)

Quink
20 juni 2005, 11:57
Grappig dat de Nijmegenaren hier allemaal zo eensgezind zijn :)

Tsja, als Nijmegenaar ben je er natuurlijk als de kippen bij als er wat te nuilen valt. Dat, en Arnhem afzeiken. :-D

SteavisSmokin
20 juni 2005, 12:28
Tsjah...toch sprak ik laatst een nijmegenaar die nu in arnhem woont en arnhem eigenlijk veel leuker vind dan nijmegen.. :razz:
Maar wat vinden jullie dan wel een goede shop in nijmegen? Tools for Tones, Schreeven?

Quink
20 juni 2005, 12:53
Tsjah...toch sprak ik laatst een nijmegenaar die nu in arnhem woont en arnhem eigenlijk veel leuker vind dan nijmegen.. :razz:


Ja, vooral de bushalte naar Nijmegen is geweldig.... :wink: :D

Schreeven ben ik ook niet echt kapot van. Tools 4 Tones ben ik nog nooit geweest. :oops: Qua onderhoud van versterkers ga ik naar Stockenhof in Beek. Heel aardige lui. Jammer genoeg een vrij beperkt assortiment, en vrij stevige prijzen.

Lucluc
20 juni 2005, 13:06
Schreeven ben ik ook niet echt kapot van. Tools 4 Tones ben ik nog nooit geweest. :oops: Qua onderhoud van versterkers ga ik naar Stockenhof in Beek. Heel aardige lui. Jammer genoeg een vrij beperkt assortiment, en vrij stevige prijzen.

Voor de service kan je het beste naar Stockenhof gaan. Echt een goede betrouwbare reparateur die echt verstand heeft van buizenversterkers.

In het verleden een versterker bij Schreeven laten servicen (nieuwe eindbuizen) en dat was echt een ramp. Ik kreeg een rekening met 'geheel doorgemeten', maar al na thuiskomst kraken, brommen, piepen, gewoon te eng voor woorden. Dus ik terug met 'wat houd dat in geheel doorgemeten'? Geen duidelijk antwoord, maar goed, de versterker maar daar achtergelaten en een week later weer opgehaald. Thuisgekomen weer hetzelfde probleem.... Weer terug en toen bleek dat er 'vanalles mis was met m'n versterker'. Ik vond het toen welletjes en heb voorgesteld dat ik m'n geld terugkreeg en dat ik de versterker ergens anders zou laten repareren. Na een half uur 'stevig onderhandelen' 8-) m'n geld terug. Toen ben ik naar FNS in Renkum gegaan en die heeft hem voor de HELFT van het geld perfect afgesteld met nieuwe eindbuizen. Die amp heeft het in ieder geval nog een jaar probleemloos gedaan en toen heb ik hem verkocht.

vulvasonic
20 juni 2005, 13:07
Tsjah...toch sprak ik laatst een nijmegenaar die nu in arnhem woont en arnhem eigenlijk veel leuker vind dan nijmegen.. :razz:


Ja, vooral de bushalte naar Nijmegen is geweldig.... :wink: :D

Schreeven ben ik ook niet echt kapot van. Tools 4 Tones ben ik nog nooit geweest. :oops: Qua onderhoud van versterkers ga ik naar Stockenhof in Beek. Heel aardige lui. Jammer genoeg een vrij beperkt assortiment, en vrij stevige prijzen.

Van Schreeven hoor je ook niet altijd positieve verhalen, maar ik ben er zeer tevreden over. Als het even kan koop ik mijn spullen daar, tenzij het prijsverschil veel te groot is in het nadeel van Schreeven (niet met EIG, want die is per definitie duurder).

Tools4Tones is niet echt een muziekzaak. Je komt er regelmatig leuk spul tegen. Maar het is voor zo'n klein zaakje natuurlijk moeilijk concureren (prijstechnisch).

Lucluc
20 juni 2005, 13:13
Van Schreeven hoor je ook niet altijd positieve verhalen, maar ik ben er zeer tevreden over. Als het even kan koop ik mijn spullen daar, tenzij het prijsverschil veel te groot is in het nadeel van Schreeven (niet met EIG, want die is per definitie duurder).

Tools4Tones is niet echt een muziekzaak. Je komt er regelmatig leuk spul tegen. Maar het is voor zo'n klein zaakje natuurlijk moeilijk concureren (prijstechnisch).

Als je leuke 2ehands spulletjes wilt tegenkomen, dan is tools4tones wel leuk. Stockenhof heeft ook regelmatig ouwe meuk en over de prijs valt altijd te onderhandelen. Tja, nieuwe spullen: een Memory Man voor 350 euro bij Schreeven????? Ik heb er een voor 175 gekocht, nieuw.

Quink
20 juni 2005, 13:35
Edit: Sorry, forum hikje. Dubbelpost.

vulvasonic
20 juni 2005, 13:36
Van Schreeven hoor je ook niet altijd positieve verhalen, maar ik ben er zeer tevreden over. Als het even kan koop ik mijn spullen daar, tenzij het prijsverschil veel te groot is in het nadeel van Schreeven (niet met EIG, want die is per definitie duurder).

Tools4Tones is niet echt een muziekzaak. Je komt er regelmatig leuk spul tegen. Maar het is voor zo'n klein zaakje natuurlijk moeilijk concureren (prijstechnisch).

Als je leuke 2ehands spulletjes wilt tegenkomen, dan is tools4tones wel leuk. Stockenhof heeft ook regelmatig ouwe meuk en over de prijs valt altijd te onderhandelen. Tja, nieuwe spullen: een Memory Man voor 350 euro bij Schreeven????? Ik heb er een voor 175 gekocht, nieuw.

Ik heb ook gewoon een beetje mazzel met die gasten van Schreeven. Dat schijnt iets te maken te hebben met vroeger. Ik krijg er in ieder geval vaak behoorlijke kortingen (boven de gebruikelijke 10%).

Quink
20 juni 2005, 13:37
Van Schreeven hoor je ook niet altijd positieve verhalen, maar ik ben er zeer tevreden over.

Ach, ik heb er niet echt negatieve ervaring mee. Ik vind het personeel soms een beetje eikelig. Zo stond ik er een tijdje geleden om wat snaren te kopen. Doordeweekse ochtend, winkel verder leeg. Twee van die verkopers (en dat woord gebruik ik hier in de ruimste zin van het woord) zaten met elkaar te praten meer naar achteren in de winkel. Na een paar minuten wachten ben ik zelf gaan vragen of ze me zouden willen helpen. En dan nog zo'n blik alsof je nogal lastig bent. :-? Een dergelijke houding heb ik daar wel eerder meegemaakt.
Van de andere kant heb ik er ook wel eens heel lang een akoustische gitaar zitten testen in zo'n testhok. Toen werd ik zeer geduldig en professioneel geholpen.
Maar ze hebben ook niet echt apart spul, dus heb niet echt de neiging om er veel te gaan rondkijken.

Lucluc
20 juni 2005, 13:43
Maar ze hebben ook niet echt apart spul, dus ga er niet echt rondkijken.

Wel pedaaltjes van VD Haar.... is dat niet apart genoeg voor je???

arno
20 juni 2005, 13:49
Ik als arnhemmer zeik nu ook eens nijmegen af :-D :razz:

Ooit bij EIG een Ibanez RG550EX besteld levertijd 2 weken. 3 maanden gewacht en steeds hetzelfde smoesje: Komt bij de volgende levering. Persoonlijk denk ik dat ze nog een rekening open hadden staan, want die dingen zijn nou niet echt zeldzaam.

Het duurde me dus te lang en heb mijn aanbetaling teruggeeist. Na lang zeuren en stennis schoppen in de winkel gingen ze akkoord.
Ze zijn trouwens véél te duur.

Schreeven is duur maar wel goed vind ik. Ze laten je rustig beneden in de popkelder een middag zitten proberen.

Arnhem heeft overigens ook niet hele goede zaken :lol:

Quink
20 juni 2005, 13:51
Maar ze hebben ook niet echt apart spul, dus ga er niet echt rondkijken.

Wel pedaaltjes van VD Haar.... is dat niet apart genoeg voor je???

Kijk, dat verandert de zaak. Volgende keer toch maar weer iets uitgebreider rondkijken dan.

Lucluc
20 juni 2005, 13:54
Arnhem heeft overigens ook niet hele goede zaken :lol:

Tja, en dat geldt dan ook op zo'n beetje elk gebied :razz:

arno
20 juni 2005, 13:55
inkoppertje he

maar ik moet je helaas gelijk geven

Thijssie
20 juni 2005, 15:32
Maar wat vinden jullie dan wel een goede shop in nijmegen? Tools for Tones, Schreeven?

Tools 4 Tones is meer een handelaar dan een echte muziekzaak, ik heb er overigens nog nooit iets slechts over gehoord verder hoor.

Schreeven is redelijk okay. Maar ze hebben een ontzettend breed assortiment wat ze ondersteunen. Dus als jij daar als "gitaar tone-freak" komt vragen of je wat nos-buizen mag testen, moet je het niet vreemd vinden dat ze je raar aankijken. :D.
Ik heb er in het verleden wel eens de buizen van een Marshall laten wisselen en dat was toen prima gedaan tegen een redelijke prijs. Tegenwoordig besteden ze dat trouwens uit. (net als zo velen :( )

Maar zoals al door anderen vermeld, je kunt het beste naar Stockenhof in Beek gaan. Daar werkt een zeer vakkundige buizendokter (is trouwens ook erg goed met gitaren) en Thijs neemt echt nog de tijd voor je, of je nu voor je eerst beginnersgitaar komt of, een nieuwe stack aan wilt schaffen. Het assortiment is niet echt groot maar hij heeft wel een neus voor aparte dingetjes.

Ik vind hem persoonlijk helemaal niet duur. Niet dat zijn prijzen zo laag zijn maar je kunt ook binnenlopen en anderhalf uur met Riccardo discussieren waarom je nu beter over greenbacks of G30H's kunt spelen op een JMP2203. En dan 2 setjes snaren kopen. Je moet je wel realiseren dat, dat ook zijn prijs heeft. :-D

Lucluc
20 juni 2005, 15:45
Maar zoals al door anderen vermeld, je kunt het beste naar Stockenhof in Beek gaan. Daar werkt een zeer vakkundige buizendokter (is trouwens ook erg goed met gitaren)

Je kan er met een gerust hard een blackface fender door laten opereren :D


...en anderhalf uur met Riccardo discussieren...

Hij werkt daar eigenlijk voor zichzelf, dus die tijd die jij daar steeds gebruikt zou eigenlijk niet moeten worden doorberekend aan klanten die komen voor een Stagg triangel :razz:

Thijssie
20 juni 2005, 15:51
...en anderhalf uur met Riccardo discussieren...

Hij werkt daar eigenlijk voor zichzelf, dus die tijd die jij daar steeds gebruikt zou eigenlijk niet moeten worden doorberekend aan klanten die komen voor een Stagg triangel :razz:

Voelde je je genaaid dan, toen je erachter kwam dat die triangel ergens anders goedkoper was? :P

caelin
20 juni 2005, 19:54
hejj allemaal bedankt voor jullie reacties ..
was al bijna met die lui in zee gegaan :(

dus bedankt voor het behoeden daarvan ..
iemand trouwens nog een leuke online shop link ????

Lucluc
20 juni 2005, 20:01
iemand trouwens nog een leuke online shop link ????

In Duitsland misschien? Rockinger, Thomann of Musikproduktiv?

SteavisSmokin
21 juni 2005, 00:31
Ha....Ricardo werkt zo te horen dus nog steeds bij Stockenhof..koel! Ik heb mijn Super Reverb jaren geleden bij hem gekocht. Nog steeds mijn no.1 amp. Er goede gast. Hij vertelde me toen dat hij vroeger ook zelf gitaren maakte..ook koel!! :D

Arno: Live Music is wel tof toch? Ben daar al jaren vaste klant voor al mijn snaren en plectrums (plectra..?!).

NeeraDJ
21 juni 2005, 02:20
Ik vind het personeel soms een beetje eikelig. Zo stond ik er een tijdje geleden om wat snaren te kopen. Doordeweekse ochtend, winkel verder leeg. Twee van die verkopers (en dat woord gebruik ik hier in de ruimste zin van het woord) zaten met elkaar te praten meer naar achteren in de winkel. Na een paar minuten wachten ben ik zelf gaan vragen of ze me zouden willen helpen. En dan nog zo'n blik alsof je nogal lastig bent. :-? Een dergelijke houding heb ik daar wel eerder meegemaakt.
Wow dat klinkt net als het personeel van de Rock Palace (Den Haag)

Lucluc
21 juni 2005, 10:27
Ha....Ricardo werkt zo te horen dus nog steeds bij Stockenhof..koel! Ik heb mijn Super Reverb jaren geleden bij hem gekocht

Ah, dus JIJ hebt die Super Reverb toen gekocht. Zo lang is dat toch niet geleden????

Anders Destium
21 juni 2005, 11:49
Ik vind het personeel soms een beetje eikelig. Zo stond ik er een tijdje geleden om wat snaren te kopen. Doordeweekse ochtend, winkel verder leeg. Twee van die verkopers (en dat woord gebruik ik hier in de ruimste zin van het woord) zaten met elkaar te praten meer naar achteren in de winkel. Na een paar minuten wachten ben ik zelf gaan vragen of ze me zouden willen helpen. En dan nog zo'n blik alsof je nogal lastig bent. :-? Een dergelijke houding heb ik daar wel eerder meegemaakt.
Wow dat klinkt net als het personeel van de Rock Palace (Den Haag)

Ik heb alleen maar goede ervaringen met Rock Palace, zou het soms ook aan jezelf kunnen liggen :wink:

Quink
21 juni 2005, 11:56
Ik heb alleen maar goede ervaringen met Rock Palace, zou het soms ook aan jezelf kunnen liggen :wink:

Ik kan niet voor NeeraDJ spreken, en bij RP ben ik nog nooit geweest, maar als die jongens bij RP op die bij Schreeven lijken...

Ik bedoel, je loopt een winkel in, gaat naar de toonbank. De verkopers staan te babbelen met elkaar, je wacht even tot ze hun ongetwijfeld belangrijk gesprek afronden, je wacht even, je wacht even, je wacht even.....

Hoe de fuck kan het dan aan jezelf liggen :???: :-? Of is het dragen van een shirt dat de verkopers nietr aanstaat een legitieme reden om je te negeren? Je haar misschien? Ze kennen je niet? :???:

Lucluc
21 juni 2005, 11:59
Of is het dragen van een shirt dat de verkopers nietr aanstaat een legitieme reden om je te negeren? Je haar misschien? Ze kennen je niet? :???:

Wat voor haar heb je dan? Ik heb persoonlijk best moeite met sommige kapsels :lol:

Anders Destium
21 juni 2005, 12:10
>Quink

Dat is bij Rock Palace dus absoluut niet het geval, je groet de verkoper als je binnenkomt en als je wat wilt uitproberen vraag je het even. Nooit een probleem. Maar als je wilt dat er gelijk een verkoper in je nek staat te hijgen (waar ik zelf een bloedhekel aan heb) dan ben je bij Rock Palace aan het verkeerde adres. Maar als je een vraag hebt of bij de toonbank gaat staan wordt je snel geholpen. Ook met inruilen en garantie heb ik erg positieve dingen gehad.

Ik hoor van meer mensen dan Neeradj dat ze slechte ervaringen hebben met Rock Palace, het is dus heel persoonlijk.

Quink
21 juni 2005, 12:32
Ik hoor van meer mensen dan Neeradj dat ze slechte ervaringen hebben met Rock Palace, het is dus heel persoonlijk.

Tsja, je kan natuurlijk altijd pech hebben. Ook een verkoper kan natuurlijk altijd een off-day hebben. Maar mijns inziens mag je dat nooit naar de klant laten blijken. Die klant betaalt tenslotte jouw huur, je gear en je vakanties. Heb bij sommige verkopers toch te veel het idee dat ze vinden dat het in de eerste plaats om henzelf draait.

Van de andere kant, je ziet ook wel eens klanten waarvan je niet begrijpt dat zo'n verkoper zich genoeg kan beheersen om niet, om aan te tonen hoe stevig goedkope gitaren kunnen zijn, die klant er de winkel mee uitrost. Kijk meneer, zo'n Richwood hals is best stevig, ik heb u er zes maal meer geraakt, en nog niet getordeerd. Tsja, wel vrij dikke halzen inderdaad. En qua lak zijn ze ook best wel ook. Ok, er zitten wel een paar van uw tanden in, maar verder weinig krassen. Daaaag!

FruscianteFan
21 juni 2005, 12:35
Ik hoor van meer mensen dan Neeradj dat ze slechte ervaringen hebben met Rock Palace, het is dus heel persoonlijk.

Tsja, je kan natuurlijk altijd pech hebben. Ook een verkoper kan natuurlijk altijd een off-day hebben. Maar mijns inziens mag je dat nooit naar de klant laten blijken. Die klant betaalt tenslotte jouw huur, je gear en je vakanties. Heb bij sommige verkopers toch te veel het idee dat ze vinden dat het in de eerste plaats om henzelf draait.

Van de andere kant, je ziet ook wel eens klanten waarvan je niet begrijpt dat zo'n verkoper die klant er de winkel mee uitrost. Kijk meneer, zo'n Richwood hals is best stevig, ik heb u er zes maal meer geraakt, en nog niet getordeerd. Tsja, wel vrij dikke halzen inderdaad. En qua lak zijn ze ook best wel ook. Ok, er zitten wel een paar van uw tanden in, maar verder weinig krassen. Daaaag!die zin moest ik een keer of 5, 6 lezen om hem te begrijpen :razz:

Quink
21 juni 2005, 13:48
die zin moest ik een keer of 5, 6 lezen om hem te begrijpen :razz:

Ik ook :oops: Heb hem daarom maar een beetje (getracht) aan te passen. :oops:

Mike McCready
21 juni 2005, 17:52
Wat is een goede winkel om je gitaar af te laten stellen rond Nijmegen (of te zuiden van)?

Heb het wel eens bij Schreeven laten doen, maar hoe duidelijk en vaak je ook zegt dat ie in Es afgesteld moet worden, je krijgt hem in E afgesteld terug :???:

vulvasonic
21 juni 2005, 18:35
Wat is een goede winkel om je gitaar af te laten stellen rond Nijmegen (of te zuiden van)?

Heb het wel eens bij Schreeven laten doen, maar hoe duidelijk en vaak je ook zegt dat ie in Es afgesteld moet worden, je krijgt hem in E afgesteld terug :???:

Voor een goede afstelbeurt of reparatie kun je het beste naar Patrick Koopmans gaan in Weurt (ligt tegen Nijmegen aan).

Zijn adres en nummer kun je vinden op www.pkguitars.nl

SteavisSmokin
21 juni 2005, 19:15
Ah, dus JIJ hebt die Super Reverb toen gekocht. Zo lang is dat toch niet geleden????

Ja psies..! Hmm ligt eraan wat lang geleden is of niet. Ik speelde toen nog niet zo heel lang dacht ik...zal denk ik dan een jaar of 4 geleden moeten zijn dat ik hem gekocht heb. Maareh..heb je er al verhalen over gehoord dan dat je zo reageert? :???: :D

Mike: Patrick Koopman is echt DE man voor werk aan je gitaar, wat het ook moge zijn. Erg goede gast en hij luistert echt naar wat je zegt en zo krijg je het ook. Ik laat eigenlijk alles bij hem doen wat ik zelf niet kan en ben altijd erg tevreden geweest.

Steven

vulvasonic
21 juni 2005, 20:00
Gave foto dit trouwens:

http://x-matix.com/admin/lib/backbones/BMB_Steven_2.jpg

:-D 8-)

SteavisSmokin
21 juni 2005, 20:09
Dank U!

Lucluc
21 juni 2005, 21:59
Maareh..heb je er al verhalen over gehoord dan dat je zo reageert? :???: :D

Nee, hoor. Vond het alleen raar dat ie hem verkocht. Nu snap ik het, maar toen dacht ik dat een Super Reverb echt het einde was. :D


Mike: Patrick Koopman is echt DE man voor werk aan je gitaar, wat het ook moge zijn

Volledig mee eens! Ik weet dat ik de enige ben die op een jazzmaster of jaguar speelt, dus ik zal jullie er niet te veel mee vervelen, maar PK is een van de hele weinige personen die begrijpt hoe je zo'n gitaar moet afstellen. Mijn jag vond ie maar een 'banjo'. :D Mijn laatste jazzmaster vond ie helemaal te gek. 8-) Pfff gelukkig maar....

Lucluc
21 juni 2005, 22:01
Gave foto dit trouwens:

http://x-matix.com/admin/lib/backbones/BMB_Steven_2.jpg

:-D 8-)

Ja, gaaf die Richwoods :lol:

SteavisSmokin
21 juni 2005, 22:54
Nee, hoor. Vond het alleen raar dat ie hem verkocht. Nu snap ik het, maar toen dacht ik dat een Super Reverb echt het einde was. :D
Haha...volgens mij ben je gewoon een tikkeltje jaloers!! Ik snapte ook niet precies dat ricardo hem weg kon doen, maar jah if you need the $$ en hij heeft er vast een goed vliegticket van kunnen kopen. Hij had ook een Epiphone die ik ook graag had willen kopen, vet ding was dat!! Alleen widle hij hem op dat moment niet verkopen...maar later hoorde ik dat hij hem TOCH verkocht had...GGRRR!! :D


Volledig mee eens! Ik weet dat ik de enige ben die op een jazzmaster of jaguar speelt, dus ik zal jullie er niet te veel mee vervelen, maar PK is een van de hele weinige personen die begrijpt hoe je zo'n gitaar moet afstellen.

precies...hij snapt waar het om gaat...als 1 van de weinigen want een hoop gitaarbouwers/reparateurs snappen het toch niet helemaal. Al zou ik aan de andere kant van het land wonen dan nog zou ik naar patrick gaan als er wat zou moeten gebeuren aan mijn gitaren.


Mijn jag vond ie maar een 'banjo'. :D Mijn laatste jazzmaster vond ie helemaal te gek. 8-) Pfff gelukkig maar....

Tof man dat je op die gitaren speelt....heb ik zelf dus nog nooit op gespeeld he... :oops:

SteavisSmokin
21 juni 2005, 22:56
Ja, gaaf die Richwoods :lol:

Laat me raden....die jaguars en jazzmasters van jou zijn zeker richwoods en nu reageer je alweer uit pure jaloezie en frustratie omdat je zelf eigenlijk wel heeeeeeeeel graag een tele en een super reverb zou willen hebben?!? :-? :lol:[/i]

Mike McCready
21 juni 2005, 23:26
Ah, dus JIJ hebt die Super Reverb toen gekocht. Zo lang is dat toch niet geleden????

Ja psies..! Hmm ligt eraan wat lang geleden is of niet. Ik speelde toen nog niet zo heel lang dacht ik...zal denk ik dan een jaar of 4 geleden moeten zijn dat ik hem gekocht heb. Maareh..heb je er al verhalen over gehoord dan dat je zo reageert? :???: :D

Mike: Patrick Koopman is echt DE man voor werk aan je gitaar, wat het ook moge zijn. Erg goede gast en hij luistert echt naar wat je zegt en zo krijg je het ook. Ik laat eigenlijk alles bij hem doen wat ik zelf niet kan en ben altijd erg tevreden geweest.

Steven
Wat voor prijskaartje hangt daar aan?

SteavisSmokin
21 juni 2005, 23:42
Ik geloof niet dat patrick koopman te koop is...












.....of bedoelde je wat anders?? :-D :-D

NeeraDJ
22 juni 2005, 00:18
Ik heb alleen maar goede ervaringen met Rock Palace, zou het soms ook aan jezelf kunnen liggen :wink:
Ja joh ligt aan mij, en ook aan die andere 15 vrienden van mij die gitaarspelen :roll:

>Quink

Dat is bij Rock Palace dus absoluut niet het geval, je groet de verkoper als je binnenkomt en als je wat wilt uitproberen vraag je het even. Nooit een probleem. Maar als je wilt dat er gelijk een verkoper in je nek staat te hijgen (waar ik zelf een bloedhekel aan heb) dan ben je bij Rock Palace aan het verkeerde adres. Maar als je een vraag hebt of bij de toonbank gaat staan wordt je snel geholpen. Ook met inruilen en garantie heb ik erg positieve dingen gehad.

Ik hoor van meer mensen dan Neeradj dat ze slechte ervaringen hebben met Rock Palace, het is dus heel persoonlijk.
Ik ben al 3 en een half jaar klant bij Rockpalace en de eerste keer was het al raak, over deze ervaring heb ik eerder gepost. Toen ik begon wilde ik een distortion pedaal kopen, in plaats van mij aan te moedigen tot aankoop was de verkoper mij alleen maar aan het afkatten (ik als beginner weet nog weinig van gitaren af) en leek het net alsof hij mij niet eens wilde helpen, toch gekocht. Ok mooi, vergeven het was destijds dan ook de enige muziekwinkel in Den Haag, later een paar goeie ervaringen af en toe een slechte. De laatste vijf keer dat ik er langs ben gegaan waren ze weer bezig. Zoals Quink al zei, je probeert Sander iets te vragen en hij negeert je totdat hij uitgesproken is met een collega nog wel waarna je een gore blik en wat gevloek kan verwachten. Een vriend van mij heeft daar overigens gewerkt en heeft na 2 weken al zijn ontslag ingediend omdat hij die gasten die daar werkten totaal niet mocht. Ik zal het kort houden en over nog één ervaring vertellen, ik was zo'n 3 weken geleden met een vriend in de Rockpalace die snaren moest kopen, we kijken rond, we waren er vroeg in de middag dus geen klant, die gozer zit daar achter de linkerbalie waar de plectra staan, dus wij wachten geduldig er van uitgaand dat hij vanzelf opstaat. Nee dus, dus ik spreek hem aan op een beleefde toon, en hij staat woest op en zegt: "Godverredomme!". Ik bedoel je werkt, je hoeft twee meter te lopen om 2 setjes snaren te pakken en af te rekenen, is dat vloeken dan nodig?

Ik ga liever naar Maxguitars of Vanilla Guitars, soms Ronald Suikers voor een setje snaren ofzo, waar ze maar al te graag de tijd voor je nemen, en je geen koninklijke maar wel goede service krijgt.

Anders Destium
22 juni 2005, 11:26
Ik heb dat soort dingen echt nog nooit meegemaakt bij Rock Palace en ik ben al 10 jaar klant :???:

Bins
22 juni 2005, 11:56
Ik heb alleen maar goede ervaringen met Rock Palace, zou het soms ook aan jezelf kunnen liggen :wink:
Ja joh ligt aan mij, en ook aan die andere 15 vrienden van mij die gitaarspelen :roll:

>Quink

Dat is bij Rock Palace dus absoluut niet het geval, je groet de verkoper als je binnenkomt en als je wat wilt uitproberen vraag je het even. Nooit een probleem. Maar als je wilt dat er gelijk een verkoper in je nek staat te hijgen (waar ik zelf een bloedhekel aan heb) dan ben je bij Rock Palace aan het verkeerde adres. Maar als je een vraag hebt of bij de toonbank gaat staan wordt je snel geholpen. Ook met inruilen en garantie heb ik erg positieve dingen gehad.

Ik hoor van meer mensen dan Neeradj dat ze slechte ervaringen hebben met Rock Palace, het is dus heel persoonlijk.
Ik ben al 3 en een half jaar klant bij Rockpalace en de eerste keer was het al raak, over deze ervaring heb ik eerder gepost. Toen ik begon wilde ik een distortion pedaal kopen, in plaats van mij aan te moedigen tot aankoop was de verkoper mij alleen maar aan het afkatten (ik als beginner weet nog weinig van gitaren af) en leek het net alsof hij mij niet eens wilde helpen, toch gekocht. Ok mooi, vergeven het was destijds dan ook de enige muziekwinkel in Den Haag, later een paar goeie ervaringen af en toe een slechte. De laatste vijf keer dat ik er langs ben gegaan waren ze weer bezig. Zoals Quink al zei, je probeert Sander iets te vragen en hij negeert je totdat hij uitgesproken is met een collega nog wel waarna je een gore blik en wat gevloek kan verwachten. Een vriend van mij heeft daar overigens gewerkt en heeft na 2 weken al zijn ontslag ingediend omdat hij die gasten die daar werkten totaal niet mocht. Ik zal het kort houden en over nog één ervaring vertellen, ik was zo'n 3 weken geleden met een vriend in de Rockpalace die snaren moest kopen, we kijken rond, we waren er vroeg in de middag dus geen klant, die gozer zit daar achter de linkerbalie waar de plectra staan, dus wij wachten geduldig er van uitgaand dat hij vanzelf opstaat. Nee dus, dus ik spreek hem aan op een beleefde toon, en hij staat woest op en zegt: "Godverredomme!". Ik bedoel je werkt, je hoeft twee meter te lopen om 2 setjes snaren te pakken en af te rekenen, is dat vloeken dan nodig?

Ik ga liever naar Maxguitars of Vanilla Guitars, soms Ronald Suikers voor een setje snaren ofzo, waar ze maar al te graag de tijd voor je nemen, en je geen koninklijke maar wel goede service krijgt.

+100.000!!
Dit heb ik ook 9 van de 10 keer daar, daarom ga ik er niet meer heen.

Hell's Engl
22 juni 2005, 12:08
Ha ha, Eigenhuijzen. Tsja, heb er in de uitverkoop ooit wel eens iets gekocht. Ben er ook wel eens naar toe gegaan met een kapotte versterker van 1/2 jaar oud, die ik bij hun nieuw had gekocht. Aankoopbon erbij. Ging die pipo ontzettend moeilijk lopen doen omdat ik het "Eigenhuijzen" stickertje van de versterker had afgehaald. Jaaaa, als die sticker er af is vervalt eigenlijk de garantie bla bla bla. Uiteindelijk bij de gratie Gods wilden ze er dan wel naar kijken. :-?

Maar omdat ze min of meer bij mijn werk om de hoek zitten ga ik er wel eens naar toe voor setje straplocks, of plectra of zo.

Niet goed? Geld terug!! Kennen ze dus niet...

Niet goed? GELD WEG!!!!! :lol:

Ben er ook wel 'ns binnen gestapt, maar hadden/hebben idd geen fatsoenlijk spul staan....

Anders Destium
22 juni 2005, 12:53
dan heb ik zeker altijd geluk bij RP :-?

Robbert
22 juni 2005, 13:00
dan heb ik zeker altijd geluk bij RP :-?

Dat zei je al ja :D

Lucluc
22 juni 2005, 16:36
Laat me raden....die jaguars en jazzmasters van jou zijn zeker richwoods en nu reageer je alweer uit pure jaloezie en frustratie omdat je zelf eigenlijk wel heeeeeeeeel graag een tele en een super reverb zou willen hebben?!? :-? :lol:[/i]

Frustratie genoeg, ja. Een tele klinkt heel erg cool, maar ik moet nog wennen aan zo'n rechte plank. De contouren van andere Fenders vind ik toch wel heeeeel comfortabel.

Super Reverb, what's in an name? Die gaat er nog wel een keer komen. Naast een Deluxe Reverb, Pro Reverb, Twin Reverb, Vibrolux Reverb, Princeton Reverb, Bandmaster Reverb, Showman Reverb etc.


Wat voor prijskaartje hangt daar aan?

PK is misschien niet goedkoop. Voor fretten laten vlakken was ik 125 euro kwijt. Dat was wel voor mijn favoriete gitaar en daarvoor is de prijs uiteindelijk niet belangrijk. Als het maar goed gebeurd.

SteavisSmokin
23 juni 2005, 15:26
Frustratie genoeg, ja. Een tele klinkt heel erg cool, maar ik moet nog wennen aan zo'n rechte plank. De contouren van andere Fenders vind ik toch wel heeeeel comfortabel.

Ik moest er in het begin ook effe aan wennen...maar dat heb ik eigenlijk met alle nieuwe gitaren. Het meeste had ik dat mijn met ES-295...is toch compleet anders zo'n hollowbody dan de 'planken' waar ik altijd op gespeeld had.


Super Reverb, what's in an name? Die gaat er nog wel een keer komen. Naast een Deluxe Reverb, Pro Reverb, Twin Reverb, Vibrolux Reverb, Princeton Reverb, Bandmaster Reverb, Showman Reverb etc.

Ghehehe.....money money money. Maar effe serieus: alle goede fender buizen amps zijn erg fijn en hebben allemaal hun eigen charmes.

Steven

caelin
24 juni 2005, 20:11
tjeee ging dit niet over de shop eig ? :-D
link ff doorgestuurd naar eig :D

vulvasonic
24 juni 2005, 23:34
tjeee ging dit niet over de shop eig ? :-D
link ff doorgestuurd naar eig :D

Ik hoop tegen beter weten in dat ze zich nu eens achter de oren zullen krabben. Waarschijnlijk zal het ze aan de kringspier oxideren. Een jaartje of 20 (!) geleden stond er al een keer een advertentie in de Musicmaker, een toen nog veelgelezen blad, dat men NOOIT bij Eigenhuijsen moet kopen.

Maar zolang mensen uit het hele land daar blijven komen....

Ze hebben zelfs een tijdlang geadverteerd met de tekst dat ze op loopafstand van het centraal station liggen. Als je gewend bent de 4 daagse te lopen......

Eikels.

Anders Destium
24 juni 2005, 23:39
tjeee ging dit niet over de shop eig ? :-D
link ff doorgestuurd naar eig :D

Niet zo handig, straks worden alle gitaarwinkels bang voor gitaarnet doordat ze er slecht op komen te staan en krijgt gitaarnet geen sponsoring meer :-?

vulvasonic
25 juni 2005, 02:15
Moeten ze maar beter hun best doen. Bovendien hoort EIG niet bij de sponsoren van Gitaarnet.

ejo
25 juni 2005, 16:58
ben voor een week geleden nog bij de gasten van eig geweest. sfeer was relaxd en zo'n vijftien bc richen hangen. jammer genoeg hebben ze geen 2hands spul. alleen maar nieuwe gear maar wel goei korting. prijs wel ok

caelin
25 juni 2005, 18:30
hmmm kreeg net anders een hele nette mail van de mannen van eig ...
ze wilden de bc rich bestellen en naar hun winkel halen zodat ik hem uitvoerig kon bespelen/bekijken ....

lijkt mij toch een nette deal ?

Anders Destium
25 juni 2005, 19:16
Lees het topic nog eens, en kijk naar de reacties over bestellen bij eig :-?

Lucluc
25 juni 2005, 19:49
Ze hebben zelfs een tijdlang geadverteerd met de tekst dat ze op loopafstand van het centraal station liggen

1,5 kilometer volgens routenet.... :lol:

caelin
25 juni 2005, 19:54
Lees het topic nog eens, en kijk naar de reacties over bestellen bij eig :-?

nope zij bestellen zonder enige voorwaarden ...
en mailen als het er is
dus niets geen aanbetaling ofzo ....

Anders Destium
25 juni 2005, 20:14
Laten we het er maar op houden dat een gewaarschuwd gitarist voor 2 telt. Het kan ook zijn dat ze inderdaad dit topic hebben gelezen en jou vorstelijk zullen behandelen :lol:

vulvasonic
25 juni 2005, 20:16
hmmm kreeg net anders een hele nette mail van de mannen van eig ...
ze wilden de bc rich bestellen en naar hun winkel halen zodat ik hem uitvoerig kon bespelen/bekijken ....

lijkt mij toch een nette deal ?

Haha, dat hebben ze mij ook wel es beloofd. :lol:

Misschien zijn ze toch een beetje geschrokken van je mailtje. Aan de andere kant; iedere gitaarzaak zal voor jou een gitaar bestellen zonder je te verplichten tot aanschaf. Lees het topic nog ff door voor je een beslissing neemt.

caelin
25 juni 2005, 20:19
yup maar ze zijn best wel veel goedkoper met de gitaar ....
zal eens kijken bij huigens hier in de buurt :D

lars
25 juni 2005, 20:22
Punt is dat ze werkelijk alles voor je bestellen, ook als het niet eens bestaat. ik "wacht" nu ook al jaren om een EMG85 element.
En het is zeker wel meer dan 1,5km. reken maar op een half uurtje lopen ofzo. En pas op voor de wilde kippen en hanen op de hoek.

caelin
25 juni 2005, 20:27
tja laat ze maar bestellen he ...
als ze het hebben kom ik wel kijken :cool:

Lucluc
25 juni 2005, 20:30
En het is zeker wel meer dan 1,5km. reken maar op een half uurtje lopen ofzo. En pas op voor de wilde kippen en hanen op de hoek.

Haha, die kippen schijnen er echt al jaren te lopen.