PDA

View Full Version : experiment met voeding



Lucluc
19 juni 2005, 21:16
Op mijn pedalenbord zit een stekkerdoos met twee adapters: een universele 9volt met daisychain en een 24v voor de Memory Man. Nu wil ik eens proberen of ik die 24v kan doorlussen naar de Blue Boy, die tot 27v kan worden gevoed. Gewoon eens kijken of de klank beter wordt.

Probleem is dat de voeding voor de Memory Man de polariteit omgekeerd heeft, dus de plus in het midden. Ik heb gezien dat er voor bij de Visual Sound 1spot stekkertjes zijn die de polariteit omdraaien. Die zijn alleen bedoeld om van negatief in het midden naar positief in het midden om te vormen, speciaal voor Yahama pedaaltjes. Ik neem aan dat dat geen probleem geeft voor mijn idee, toch?

Daarnaast wil ik een daisychain gebruiken met twee aansluitingen, zodat nog steeds de Memory Man gevoed kan worden, tegelijkertijd met de Blue Boy. Het kan een probleem zijn dat de speciale 24v voeding voor de Memory Man slechts 100mA levert. Weet iemand hoeveel stroom de Memory Man daadwerkelijk gebruikt? En de Blue Boy?

DREAMMACHINE
19 juni 2005, 22:25
....amperage wat de pedalen nodig hebben kan je meestal wel in de manual vinden, ik kan het je iig niet vertellen, maar de rest wat je zecht klopt idd en is gewoon mogelijk. Ik gebruik zelf ook wat van die visual sound verloop stekkertjes, werken prima!

Antal
21 juni 2005, 15:08
Ik zou wel ff uitkijken met wat je wilt gaan doen. Want als je 2 pedalen hebt waarvan er 1 negatieve en 1 positieve spanning nodig heeft dan gaat dat echt nevernooit niet werken met een daisy chain.

Lucluc
21 juni 2005, 15:12
Ik zou wel ff uitkijken met wat je wilt gaan doen. Want als je 2 pedalen hebt waarvan er 1 negatieve en 1 positieve spanning nodig heeft dan gaat dat echt nevernooit niet werken met een daisy chain.

Ik dacht het stekkertje van de 24v voeding te splitten en dan gaat er 1 direct naar de Memory Man (plus in 't midden) en de ander gaat dan via zo'n 1spot omvormstekkertje naar de Blue Boy (min in 't midden).

Denk je dat dat niet kan werken?

DREAMMACHINE
21 juni 2005, 15:13
...ja zou idd raar kunnen gaan doen, ik heb met mn pedalpower geen problemen, maar dat zijn natuurlijk gescheiden voedingskanalen.

Antal
21 juni 2005, 16:08
Ik zou wel ff uitkijken met wat je wilt gaan doen. Want als je 2 pedalen hebt waarvan er 1 negatieve en 1 positieve spanning nodig heeft dan gaat dat echt nevernooit niet werken met een daisy chain.

Ik dacht het stekkertje van de 24v voeding te splitten en dan gaat er 1 direct naar de Memory Man (plus in 't midden) en de ander gaat dan via zo'n 1spot omvormstekkertje naar de Blue Boy (min in 't midden).

Denk je dat dat niet kan werken?

Welke kant er in het midden zit is helemaal niet relevant. Wat wel relevant is, is welke pool van je voeding er aan aarde ligt (+ of -). Bij een pedalpower heb je dat probleem idd niet, want die heeft geschijden uitgangen.

Lucluc
21 juni 2005, 16:15
Welke kant er in het midden zit is helemaal niet relevant. Wat wel relevant is, is welke pool van je voeding er aan aarde ligt (+ of -). Bij een pedalpower heb je dat probleem idd niet, want die heeft geschijden uitgangen.

Dus ik kan het beste dit experiment niet voortzetten met 1 voeding twee pedalen met verschillende polariteit bedienen?

Is er dan niemand die met een daisychain en die extra omvorm stekkertjes meerdere pedalen van stroom voorziet?

Antal
21 juni 2005, 16:18
Dus ik kan het beste dit experiment niet voortzetten met 1 voeding twee pedalen met verschillende polariteit bedienen?

Dat zeg ik niet. Ik vertel je alleen waar je rekening mee moet houden. Dat is alles. Dus dat zou ik ff uitzoeken. Dan heb je je antwoord.