PDA

View Full Version : Nieuwe Ibanez?! De AWD82T



Ritch
19 juni 2005, 20:23
Ik was wat aan het surfen op de Ibanez site, kom ik dit tegen:

http://www.ibanez.co.jp/world/products/eg/pict/AWD82T_TRD_12_01.jpg

http://www.ibanez.co.jp/world/products/eg/page/AWD82T_TRD_a_e_u.html

Ik vind ze errug vet! 8-) Weet iemand meer over deze modellen, heeft iemand ze uitgeprobeert o.i.d? GASGASGAS!

BassAgent
19 juni 2005, 20:27
Ik vind m echt erg lelijk :D

Ritch
19 juni 2005, 20:29
Ik vind m echt erg lelijk :D

Graag een I.P-ban voor zulke nutteloze reacties

BassAgent
19 juni 2005, 20:42
OK excuses, ik zal wat meer inhoud aan mijn post geven.
Ik had er eigenlijk een vraag over:
is het echt een hollowbody of zijn die F-jes net zo nutteloos als op de Paul Gilbert (want voor zover ik weet is dat ook geen hollow)?

Philippe
19 juni 2005, 20:50
Lelijke inlay..

Voor de rest is die wel te pruimen.
Wat voor pups zitten erin?

Jerre
19 juni 2005, 20:56
Ik heb over het algemeen iets tegen Ibanez, vraag me niet hoe het komt.
Maar deze ziet er toch al stukken beter uit dan de andere modellen.

Ritch
19 juni 2005, 21:04
OK excuses, ik zal wat meer inhoud aan mijn post geven.
Ik had er eigenlijk een vraag over:
is het echt een hollowbody of zijn die F-jes net zo nutteloos als op de Paul Gilbert (want voor zover ik weet is dat ook geen hollow)?

Excuses aanvaard.

Check de link maar :)

http://www.ibanez.co.jp/world/products/eg/page/AWD82T_TRD_a_e_u.html

Dus ja, het is een hollowbody.

BassAgent
19 juni 2005, 21:06
Dan is ie wel vet, ben ik het met je eens.

Dirk_Hendrik
19 juni 2005, 21:06
is het echt een hollowbody of zijn die F-jes net zo nutteloos als op de Paul Gilbert (want voor zover ik weet is dat ook geen hollow)?

Misschien die foto toch es wat beter bekijken?

Persoonlijk vind ik het ding qua opsmuk net iets over the top. Ervaring met de AW serie vertelt wel dat het waarschijnlijk een goed bespeelbaar instrument is.

Ritch
19 juni 2005, 21:10
is het echt een hollowbody of zijn die F-jes net zo nutteloos als op de Paul Gilbert (want voor zover ik weet is dat ook geen hollow)?

Misschien die foto toch es wat beter bekijken?

Persoonlijk vind ik het ding qua opsmuk net iets over the top. Ervaring met de AW serie vertelt wel dat het waarschijnlijk een goed bespeelbaar instrument is.

Oke bedankt! Maar je hebt dus zelf niet op zo'n AWD82T gespeelt? Jammer... Iemand anders?

Ritch
20 juni 2005, 13:36
Bumpske... Niemand ervaringen / in de winkel opgespeeld? Of ervaringen met aanverwante gitaren uit de Artcore reeks?

Alvast bedankt! Richard

d'oh
20 juni 2005, 13:39
ik heb ook wel eens naar zo'n ding gezocht maar ze zijn niet echt goed verkrijgbaar (tenminste drie maand gelee nog niet)

Anders Destium
20 juni 2005, 13:47
De ervaringen zijn meestal positief bij de Artcores, een paar mensen hebben er eentje (Lacrymosa iig dacht ik).

Bij een opmerking als van Jerre zou ik eerder aan een ban denken (als we toch moeilijk gaan doen). Blinde ongefundeerde haat is net wat je niet wilt op een forum lijkt me :-?

Ritch
20 juni 2005, 13:52
Ach relax, Anders. Je moet je over andere dingen druk maken, zonnebrand en dozen aftersun kopen bijvoorbeeld :wink:

Misschien dat dit wel mijn back-upje word :) Op de prijslijst van Peter Johanzen stond de prijs op €382,= wat ik HEEL netjes vind...

fred dons
20 juni 2005, 14:33
ik heb er in Frankfurt opgespeeld en als de inlays wat minder over de top waren geweest had ik hem al gekocht
het bijzondere aan deze gitaar is, is dat hij hol is maar toch een fender type trem heeft, de veren van de trem zitten (een beetje zoals de kahler flatmount) onder de trem en er is dus geen veren cavity achter in de body.
De trem werkte wel een beetje zwaar maar daar hou ik wel van

Ritch
20 juni 2005, 14:52
Hee fred, hier hebben we wat aan! Bedankt voor je mini-review. Is er ook mogelijkheid om de tremolo toch wat soepeler te laten werken?

fred dons
20 juni 2005, 15:46
niet voor zover ik kon zien (alles zat stevig ingebouwd) het enige dat ik zo zou kunnen bedenken is een langere trem arm nemen zodat je meer leverage krijgt
de trem gebruikt korte veren in een kleine ruimte dus er is niet veel ruimte om af te stellen