PDA

View Full Version : hulp nodig!



sickpunk
19 juni 2005, 19:28
het zadetje van m'n E snaar zakt steeds naar beneden, dat "schoefje" draait er weer in zeg maar... hoe zorg ik dat dit minder/niet gebeurd?? elke 3 nummers zijn snaar los halen en weer omhoog schroeven word maybe wat irritant met een optreden!

alvast bedankt...

AntY
19 juni 2005, 19:37
is de schroefdraad van t schroefje versleten? anders kan je er gewoon een nieuw schroefje in zetten

sickpunk
19 juni 2005, 19:44
ding heb ik pas sinds donderdag....

EpiCenturiesAWAy
19 juni 2005, 19:52
Ja ik heb dat ook bij een van m'n gitaren( ik weet dat het hier om bassen gaat ja sorry). Ik draai dan altijd aan die schroefjes en het komt terug tegoei maar het blijft terug komen.

sickpunk
19 juni 2005, 19:56
haha ja daar kwam ik ook achter...had het wel is eerder gehad bij een andere... maar dat was 1X aan draaien en klar....

Wilbert
19 juni 2005, 21:12
ik zou ff teruggaan naar de shop waar je dat ding gekocht hebt. Dat hoort niet

BassAgent
19 juni 2005, 21:14
Ik heb het ook op mijn Jazz Bass. Het schijnt vaker voor te komen, ik ga daarom binnenkort even naar Paul's Bassmatters, die man heeft er verstand van.

Heb je toevallig ook een Fender standard Jazz Bass? Want daar schijnt het een bekend probleem te zijn.

sickpunk
19 juni 2005, 21:18
fender jazz mex.....
ff naar amsterdam is nou niet echt om de hoek ofzo voor me.... dus als iemand gewoon ff een kleien oplossing weet? stomme is...probeerde het net thuis voor elkaar te krijgen, maar thuis zakt ie nooit in(terwijl ik hier ook gewoon ram, speel met plectrum) in de oefen ruimte had ik 3 nr's nodig...elke keer...

BassAgent
19 juni 2005, 21:25
fender jazz mex
Die heb ik dus ook. Bij mij zakt ie nooit meer in, heel gek. Hij heeft het wel een tijdje gedaan, maar dan bij de G-snaar. Ik weet niet hoe het komt dat ie niet meer inzakt, maar ik denk dat dat na een tijdje vanzelf vast komt te staan. Geduld is een schone zaak.

sickpunk
19 juni 2005, 21:28
donderdag optreden...toch wel leuk als ie dna vast zit ;) nouja... ga wel ontiegelijk veel spelen en wat harder dan normaal...

BassAgent
19 juni 2005, 21:30
Ik denk niet dat dat helpt. Ik speel heel subtiel en het werkt allemaal prima. Bespeel je je G-snaar dat het zo erg is dat ie een beetje zakt?

sickpunk
19 juni 2005, 21:35
heb je een punt trouwens :D
nouja me andere bass gaat toch mee dus...als het echt te gek word...

Lintpete
21 juni 2005, 10:34
Waar ik aan denk is een flesje borglak te kopen (bij een elektronica winkel) en het schroefje hiermee vast zetten. Is iig stevig genoeg om verdraaien door trillingen te voorkomen. En als je het zadeltje eens wilt verstellen dan draai je het ook zo weer los. Suc6