PDA

View Full Version : Geen geluid uit eerste single coil?



Rock n' sad
19 juni 2005, 19:18
Hallo , ik ga morgen een squier krijgen uit een ruildeal ( ik weet , het is en blijft een squier :D ) en de eerste single coil werkt dus niet , aan wat zou dit kunnen liggen ? , ik gok op een kapot contact ( de " verkoper " houd zegt stof tussen de switch :???: :D )
Ben zelf nu geen handige harry in solderen enzo , zou de eerste beste winkel dit kunnen doen ?

Groeten Wim

Jax
19 juni 2005, 20:15
Wat ik vaak hoor is dat een element niet vaak zomaar stopt te werken. Het zou dus kunnen liggen aan een los draadje, of iets in die richting.

HuubA
19 juni 2005, 20:24
Tik eens op de pooltjes met een schroefje, of iets magnetisch; dat helpte bij mij toen hij opeens stopte met werken.

Jerre
19 juni 2005, 20:53
Stof tussen de switch is niet zo raar hoor.
Ik heb het zelf ook meegemaakt.

De middelste SC werkt wel maar de hum weer niet ...
Gewoon even van dat contact-reinig-middel in spuiten en tis weer inorde.

Ik dacht dat het aan mijn switch lag en wou dus zelfs een nieuwe installeren.
Algoed dat ik dat dus niet heb gedaan.

Probeer dat maar eens eerst, dat spaart je weer wat kosten.

Rock n' sad
20 juni 2005, 13:19
hey , ik heb ze juist gaan ophalen , mooie gitaar , heel wat anders als mijn andere squier , tis eentje made in korea , een redelijk oudje lijkt me , zal straks ( vanavond ) foto's posten van de head ect , maar nu zit ik nog met het probleem van de single coil , kan ik naar de bedrading ect kijken zonder de snaren en slagplaat er moeten af te doen of hoe zit dat ?

Waarschijnlijk ga ik woensdag na mijn mondeling examen in kostuum bij de gitaarboer :D

HuubA
20 juni 2005, 13:56
Um.. als het een strat / degelijk model is moet je wel de slagplaat eraf schroeven ja, maar dat zou geen probleem moeten vormen.

Rock n' sad
20 juni 2005, 14:02
de snaren , knoppen enzo moeten er dan ook af of niet?

Rock n' sad
20 juni 2005, 14:57
foto's : http://groups.msn.com/rocknsad/muziekinstrumenten.msnw?Page=2

EpiCenturiesAWAy
20 juni 2005, 15:23
Nee, de knoppen zitten op de slagplaat. Je kan de slagplaat der gewoon afhalen! Wel niet te hard trekken want je trekt misschien wat draden over :s Misschien is dit zo wel gebeurt ?

Rock n' sad
20 juni 2005, 16:32
Nee, de knoppen zitten op de slagplaat. Je kan de slagplaat der gewoon afhalen! Wel niet te hard trekken want je trekt misschien wat draden over :s Misschien is dit zo wel gebeurt ?

en de snaren?

dano
20 juni 2005, 16:39
kan je het beste er even af halen, kan je er makkelijker bij.