PDA

View Full Version : iemand die mij kan helpen met mijn keuze ?



Rock n' sad
19 juni 2005, 17:20
Update :

ben er nogaltijd geen 100 % uit , maar kheb wel paar nieuwe mogelijkheden :
Ltd ec 1000
http://www.guitarsatbmusic.com.au/esp/readersrigs/images/omessiaho_ec1000_asb/ec1000_asb_1.jpg

Les paul faded dubble cutaway
http://www.gruhn.com/photo/EB5666.jpg

Les paul studio ( kan ik nieuw voor 990 krijgen )
http://www.gibson.com/products/gibson/lespaul/images/lpstcw.jpg

Les paul special
http://www.gibson.com/Files/images/lpshwc.jpg

Framus tenessee pro
http://www.framus.com/images2/guitars/ten.jpg

Gibson sg special
http://www.gibson.com/Files/img/sgsp_wrch.jpg

Framus panthera pro
http://www.musik-produktiv.de/bilder2/00/31/97/003197044xl.jpg



Dat is het zowat ,
qua stijl zou het rock/metal op z'n gemak moeten aankunnen ...

Qua uitzicht vind ik de framussen en ltd de mooiste , maar welke is de beste qua bespeelbaarheid en klank ?

Nog ff wat vragen :

Hoe zit het met P90's ? zouden die wat kunnen scheuren
Zelfde vraag bij de framus ivm het klankgat , kan je daarmee nog metal en rock spelen ?
Ik heb ook gezien dat de les paul special alnico magneten heeft , lage output dus ?

vulvasonic
19 juni 2005, 17:28
Koop de Gibson. Volgens mij heeft Nocki er nog een te koop.

Voor mij is het de enige gitaar die er tussen staat.

Bobbel
19 juni 2005, 17:29
Op het plaatje gaat die Gibson nog wel, maar ik heb hem in het echt gezien en wat een lelijk ding is dat!

EpiCenturiesAWAy
19 juni 2005, 17:35
Koop de hybrid!! Ik ga em ook kopen, dies echt hemels vet :)
En splitsbare hb van seymour duncan, lekker gitaartje ook .

vulvasonic
19 juni 2005, 17:44
Op het plaatje gaat die Gibson nog wel, maar ik heb hem in het echt gezien en wat een lelijk ding is dat!

Schoonheid is een betrekkelijk en relatief begrip, beste Bobbel. :)

Orpheo
19 juni 2005, 18:11
die LTD lp kloon is al 2ehands zo'n 1000 euro. soms 800. maar goed;

gozer, spaar gewoon ff door, en koop een LP studio ofzo. of een sg standard, maar niet een net-niet-gitaar. LTD/ESP is goed hoor. maar tis t gewoon net niet. je verkoopt t gewoon minder makkelijk door.

BassAgent
19 juni 2005, 18:15
Ik stem voor die bovenste LTD (de lp).

...rock...
19 juni 2005, 18:33
amai die LTD les paul is prachtig(ander kleurtje dan wel)!!

Rock n' sad
19 juni 2005, 18:37
andere kleuren zijn met actieve pick ups , die wil ik niet

Kost nieuw 1000 €

Tupelo
19 juni 2005, 19:24
"gewoon niet doen" :wink:

AART
19 juni 2005, 19:53
ESP LTD, definately

Sicky61
20 juni 2005, 21:18
je kan ook gaan drummen :roll:

Rock n' sad
20 juni 2005, 21:50
je kan ook gaan drummen :roll:
doe ik al :razz:

weet gewoon niet echt wat ik wil , ik hou van strats , maar ook van wijdere neck's enzo ( gibson enoz ) we zien wel , die ltd staat tot nu toe op nummer 1 met dan de epiphone elitist en dan de gibson sg special

Een fender strat met humbucker zou ook wel leuk zijn , maar ik vind niet meteen een rond de 1000 E

Ben blijkbaar enorm veelzijdig , zolang het niet te smalle neck word
(ibanez ) , iemand die ook zo is ? :razz:

Sicky61
20 juni 2005, 22:19
ik zou gewoon een dean kopen,maar ja,wat moet jij nou met die info :-?
suck6 met deze zware taak

Bobbel
20 juni 2005, 23:47
Op het plaatje gaat die Gibson nog wel, maar ik heb hem in het echt gezien en wat een lelijk ding is dat!

Schoonheid is een betrekkelijk en relatief begrip, beste Bobbel. :)

ja kijk het model vind ik prachtig, maar die finish... in het echt lijkt het wel alsof er een soort kunstof laag overheen is gespoten...

Josdevos
21 juni 2005, 08:34
Die LTD deluxe is de beste gitaar dat er tussen staat als ze je ligt!

Rock n' sad
21 juni 2005, 20:44
Hey jos , hoe is de breedte van de neck tov een echte gibson ? en qua bespeelbaarheid over algemeen , lijkt dat wat op een echte les paul , waarin zou het verschil van 400 € zitten tov gibson standard ? is dit ding te vergelijken met een gibson les paul studio of is hij zelfs beter ?


heb me namelijk laten wijsmaken dat jij deze gitaar hebt gehad en ook gibsons , is de ltd even goed?

Orpheo
22 juni 2005, 00:09
Hey jos , hoe is de breedte van de neck tov een echte gibson ? en qua bespeelbaarheid over algemeen , lijkt dat wat op een echte les paul , waarin zou het verschil van 400 € zitten tov gibson standard ? is dit ding te vergelijken met een gibson les paul studio of is hij zelfs beter ?


heb me namelijk laten wijsmaken dat jij deze gitaar hebt gehad en ook gibsons , is de ltd even goed?

ik heb die LTD bespeeld. nee, een studio is beter. als je natuurlijk een goed afgewerkt hebt, maar das altijd.

het verschil van die andere 400 tov de standard? dikkere body. o.a.....

de naam...

de feeling...

die LTD is leuk, maar het heeft IMO niet de mojo van een gibson LES PAUL. hij is t NET NIET.

Josdevos
22 juni 2005, 08:59
De EC-1000 is geen LP.

Een Studio kost nog altijd €1300-1400 (yech) In dat geval is een ESP Eclipse een betere keuze. (Bestaan nu ook volop met duncans.)

Vergelijking gaat tussen een SG Special en een EC-1000-400.
De Gibsons hebben een iets meer natuulijke feel, maar zijn meestal minder afgewerkt (niet allemaal uiteraard), slecht gesneden nut, soms beschamende fretjob (zeker bij specials) etc waar de LTDs eigenlijk wel vrij consistent zijn, en premium hardware hebben en een super fretjob. De LTD zou ik online durven bestellen, de SG Special niet!

Het is een moeilijke keuze, ik weet niet wat ik op't moment zou kiezen, ik denk dat je ze beiden moet vastgehad hebben om voor jezelf te oordelen. Ik viel vooral over de kleinere nutbreedte van de EC-1000.
Ook het imago is verschillend, de ESP/LTD is uiteraard meer metal gericht dan de Gibsons...

Ben zelf ook gek op de looks/sound/image van Gibsons maar vind m'n Deans gewoon beter. (Na 2 LP Standards, SG 61RI, SG Standard & Explorer gehad te hebben.) Moet nog betere Gibsons tegenkomen dan m'n Hardtail en Vs...

Anyways, bol eens naar Duitsland, Beyers ofzo...

Rock n' sad
22 juni 2005, 11:24
gaat ni lukken :D zal online bestellen worden

Orpheo
22 juni 2005, 11:52
De EC-1000 is geen LP.

Een Studio kost nog altijd €1300-1400 (yech) In dat geval is een ESP Eclipse een betere keuze. (Bestaan nu ook volop met duncans.)

Vergelijking gaat tussen een SG Special en een EC-1000-400.
De Gibsons hebben een iets meer natuulijke feel, maar zijn meestal minder afgewerkt (niet allemaal uiteraard), slecht gesneden nut, soms beschamende fretjob (zeker bij specials) etc waar de LTDs eigenlijk wel vrij consistent zijn, en premium hardware hebben en een super fretjob. De LTD zou ik online durven bestellen, de SG Special niet!

Het is een moeilijke keuze, ik weet niet wat ik op't moment zou kiezen, ik denk dat je ze beiden moet vastgehad hebben om voor jezelf te oordelen. Ik viel vooral over de kleinere nutbreedte van de EC-1000.
Ook het imago is verschillend, de ESP/LTD is uiteraard meer metal gericht dan de Gibsons...

Ben zelf ook gek op de looks/sound/image van Gibsons maar vind m'n Deans gewoon beter. (Na 2 LP Standards, SG 61RI, SG Standard & Explorer gehad te hebben.) Moet nog betere Gibsons tegenkomen dan m'n Hardtail en Vs...

Anyways, bol eens naar Duitsland, Beyers ofzo...

ik ben het helemaal met je eens, en ik baal er zelf echt van als een stekker dat ik zo erg les paul freak ben, anders had ik en Dean gekocht. ik vind alleen de LP mooi, de rest niet.....

maar ff ontopic:

Josdevos heeft gelijk; die plankies van LTD zijn meer metal gericht, maar als je echt voor een lp-achtige gaat, zou ik gewoon the real thing halen.....maar ja, ik ben ook bevooroordeeld...

timbo
22 juni 2005, 13:11
De gibson is seer goed en de epiphone ook wel volgens mij gebruikt die kerel van school of rock um ook!
maar neem de gibosn iets duruder maar dan heb je ook wat.


http://images-eu.amazon.com/images/P/B0001KO8E8.02.LZZZZZZZ.jpg

Lock en Load
22 juni 2005, 13:44
Allereerst, ik heb een LTD Viper 400 en ben er blij mee.

LTD Hybrid:
1. Hij is lelijk
2. Hij is lelijk
3. Hij is lelijk
4. Vorig jaar zagen ze er veel beter uit. Ik kan geen plaatjes vinden.

Ik zou gaan voor een 2e hands Gibson SG Standard of Special. De standards gaan soms voor €650-700 meestal wat hoger en de specials gaan voor €650-700. Denk ik.

jorrit
22 juni 2005, 13:56
De gibson is seer goed en de epiphone ook wel volgens mij gebruikt die kerel van school of rock um ook!
maar neem de gibosn iets duruder maar dan heb je ook wat.


http://images-eu.amazon.com/images/P/B0001KO8E8.02.LZZZZZZZ.jpg

jah neem die gitaar, is vast goed want iemand in een film gebruikt hm ook!! yeah en de gitaar die die gebruikt in de film is ook niet een beetje afhankelijk van de hoogste bieder ofzo...

ik zou gewoon geen 1000 euro gitaar online bestellen, tenminste niet voordat je ze geprobeerd hebt.... dan kies je op verhalen van anderen en uiterlijk en zul je nooit weten of die andere optie misschien niet beter was..

Jaaa
22 juni 2005, 14:48
Uhm ik heb laatst een gesprek gehad met mijn ma. Ik zei dat ik misschien een gitaar zou willen gaan kopen (geen idee welke)
Mijn moeder zei dat ik beter eerst op les kon gaan. Ik vond dit wel een aardig idee, maar ik zei dat ik hier geen tijd voor had..(smoesje)

Toen zei mijn moeder : ' Nou als je op muziekles gaat krijg je daar automatisch een instrument van ons bij" :D :) Dus mijn moeder en ik waren het erover eens dat ik op les zou gaan. Waarschijnlijk dan he. Verder heb ik een jongen in mijn klas die donders goed kan in 3 maanden. (Bloodiron) En ik leer dus nu ook van hem :razz:

Maar to get to the point : Welke gitaar van onder de 400 Euro zou ik kopen? Welke heeft de beste klank? Mijn vriend dacht aan een .. uhm (zeg ik nog wel) Maar ik wil de gitaar niet binnen 1 jaar moeten wegdoen en dan alweer een nieuwe kopen. Want dat is me iets te duur.

Thnx Jaaa :P

bloodiron
22 juni 2005, 15:52
:oops: ikke zo goed?

nou hier zitten wel betere lui hoor vertrouw me
:wink:

AART
22 juni 2005, 16:03
ibanez rg 320 is wel leuke gitaar die je wel rond de 300 kan vinden( www.guitarbargains.com ).

bloodiron
22 juni 2005, 16:05
kan hij beter geen richwood les paul nemen? re-125 ofso..... kan hij ook nog versterker bij nemen...

Jaaa
22 juni 2005, 17:21
http://shop.guitarbargains.com/store.lasso?c=NL&newlang=nl&-session=shop:51CCA2480f2fd29F9Agnp1D6B791
deze is vet!

bloodiron
22 juni 2005, 17:33
welke?
ik zie dr geen een

timbo
22 juni 2005, 18:40
koop een epiphone les paul voor 469 euro bij feedback!

bloodiron
22 juni 2005, 18:41
is dr dan zoveel verschil tussen de richwood les paul en de epi les paul?

timbo
22 juni 2005, 19:30
de prijs tog?

bloodiron
22 juni 2005, 19:57
behalve dat dan...

Rock n' sad
4 juli 2005, 20:03
UPDATE + ZO'n gas voor de framus panthera ( dan zou ik wel ff moeten doorsparen maarja ) :D