PDA

View Full Version : Effect lus



Dogma
27 augustus 2002, 18:20
Weet iemand de zin of onzin van ´n effectlus?
Is het beter dit te gebruiken voor je effecten dan je effecten tussen je gitaar en je versterker te plaatsen?
Alvast bedankt!

BLOK182
27 augustus 2002, 18:37
Nou als het goed is kan je met een effects loop kiezen hoeveel % je van het effect door je gewone sound wil mixen. En misschien geeft het wat minder verlies omdat je wat minder meters kabel hebt.

AllodoX
27 augustus 2002, 19:47
Nope.

in je effects-loop stop je effecten met een 0db tot +4dB gain. dit is meestal 19" rackmount spul.

tussen de bass en de versterker stop je andere effecten. de -10dB gain effecten. de pendalen zeg maar.

Addixx_
27 augustus 2002, 21:16
ui? dus als je 'n effectenpedaaltje op je bass aansluit, moet ie dan in de -10Db ingang (actief)?

AllodoX
27 augustus 2002, 21:22
nee dat niet.. je moet alleen geen 19" spul tussen je bass en versterker plakken, en geen pendalen in je fx-loop.

die zijn er niet op berekend, krijg je kutgeluid, en je sloopt je spullen

Dogma
28 augustus 2002, 16:10
Ok, dus m´n multi effect moet dus gewoon tussen gitaar en versterker geplaatst worden........nou, bedankt voor de informatie!

BLOK182
28 augustus 2002, 16:14
Ja ook bedankt, dan hoef ik geen extra kabeltjes te kopen om mun pedaal in de fx loop te gooien. Maar wat ik zei klopt toch ergens?

Dogma
28 augustus 2002, 16:14
Trouwens......zo´n multi effect kun je volgens mij dan beter in de -10db stoppen omdat de egualizer wel je laag/mid en hoog kan boosten.

AllodoX
28 augustus 2002, 18:35
Nop.. je stopt een bass altijd in de 0dB ( passief ) ingang, tenzij ie op die ingang vervorming geeft, dan prik je hem pas in de -10dB ( actief ) ingang.

remember folks.. hoe meer signaal, hoe beter het klinkt.. ga het signaal niet expres afremmen als het niet nodig is.