PDA

View Full Version : oude davoli gescoord



wietse
19 juni 2005, 14:06
jawel samen met nog wat andere moderne versterkertjes en een oude hondo voor 140 euro ,de davoli koste me 20 euro, is ooit een combo geweest .
maar dat mag de pret niet drukken, groot was mijn verbazing dat ik toen ik hem openschroefde er een setje buizen in zag zitten terwijl er transistor op de versterker staat, rare jongens die italianen.
een 3 watt buizen bakje dus voor 20 euro ik ben weer blij vandaag.
de pest is alleen nu moet er nog een bijpassende spekerkast bij maken, heb hem nu getest met een losse orgel speaker.
erg basic volume en toon controle meer niet.

http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/davoli.jpg

Negative K3 fan
19 juni 2005, 15:58
lijpe shit wietse, hij ziet er erg leuk uit :)

misschien kun je hem wel modden naar blackface specs :D

EpiCenturiesAWAy
19 juni 2005, 16:10
3 watt, gaat dat hard ? Ja, ik weet wel niet echt maar toch ?

Negative K3 fan
19 juni 2005, 16:23
gaat hard genoeg voor eindtrapoversturing in huis

wietse
19 juni 2005, 16:27
begin te vermoeden dat het iets valvestate achtigs is want oversturing is er niet bij, ding blijft clean geeft op max volume er een klein randje aan maar meer niet.
voor in de huiskamer luid genoeg, het zal vast beterklinken als ik er een speakerkast bij heb gebouwd, losse speakers geven niet zoveel body.

PeeVee
21 juni 2005, 00:43
Ik heb ook zo'n Jolly maar dan in 2 x 8" combo vorm. De mijne is denk ik een tikkie ouder en het circuit is feitenlijk dat van een AX84 oftewel een 12AX7 in de preamp (twee triodes in serie) en dan een SE klasse A eindtrapje met een EL84, errug leuk doosje, ik moet er eigenlijk nog een keer wat tijd aan spenderen want tremolo doet het niet meer en zit MV ingebouwd. Hoeveel buisjes zitten erin bij jou en welke?

wietse
21 juni 2005, 19:02
er zitten 1 phillips EL80 en een siemens ECC83 in maar 2 buisjes dus.