PDA

View Full Version : Oude Epiphone Flying V gekocht



AxeGod
19 juni 2005, 13:51
test

AxeGod
19 juni 2005, 13:51
Ik ben zojuist terug gekomen met deze nieuwe aanwinst.
Ik heb deze gitaar via marktplaats gekocht, en heb er 100 euro voor betaald. Het bedrag is zo laag omdat er bij de hals-body verbinding kleine scheurtjes aan het onstaan zijn. Deze zijn wel weg gewerkt met lak, door de vorige eigenaar. De body en de hals is één geheel, wat op de foto's onder te zien is.
Ik weet zelf niet wat voor elementen erin zitten, maar volgens mij zijn het gewoon cheap-ass bedrijfselementjes. De gitaar klinkt (ondanks de 2 jaar oude half weggeroeste snaren) best goed, echt en traditionele hard-rock sound, basserig en vrij crunchy.
Verder zijn de knoppen, de aansluiting, en de bandknoppen nogal gammel, zit allemaal wat los. De verkoper vertelde mij dat de electronica 2 jaar terug helemaal opnieuw geresiviseerd was.
Wat is jullie mening over deze aankoop? goed of niet?

Zie foto's:

http://members.home.nl/patrick.hoenderken/DSCF0021.JPG

http://members.home.nl/patrick.hoenderken/DSCF0022.JPG

http://members.home.nl/patrick.hoenderken/DSCF0023.JPG

http://members.home.nl/patrick.hoenderken/DSCF0024.JPG

Ik denk dat ik de elementen die er nu in zitten nog een keer ga vervangen voor misschien gibson burstbuckers. Denk dat het dan wel heel erg supeer zal gaan klinken.

...rock...
19 juni 2005, 16:08
zebra PAF's zijn ook aan te raden!

AxeGod
19 juni 2005, 16:13
Ik hou zelf nietzo van het uiterlijk van zebra's... :)

Ik weet het eerlijk gezegt ook nog niet precies, welke elementen ik neem.

d'oh
19 juni 2005, 16:16
als de hals-body verbinding niet zo goed meer is, kan je mss eerst eens kijken hoe het zich houdt,
mocht dat goed blijven (en dat niet gerepareerd hoeft te worden) dan zou ik er nieuwe pups in gooien

hij ziet er aan de buitenkant niet slecht uit
hoop dat je er een goede koop mee hebt gedaan :wink:

AxeGod
19 juni 2005, 16:20
Dat hoop ik zelf ook :wink:

Volgens mij is 100 euro wel een redelijk goed bedrag voor deze V.

De scheurtjes vallen op zich wel mee, aan de rechterkant, boven de neck pickup onder het fretboard, zit een scheurtje met een diepte van ongeveer 2 mm.
Aan de andere kant is het lastig te zien aangezien daar een lading lak over heen is gegooid. Maar volgens mij moet dit wel prima zijn, zolang ik maar niet gewicht leg op dat gedeelte van de gitaar :)

wietse
19 juni 2005, 16:23
veel mensen zien zulke scheurtjes en denken dit is mis maar veel vaker zijn die scheuren alleen lakscheurtjes.
zie je de boel bewegen als je wat kracht er op zet?
scherpe detail foto's zouden ook helpen.

AxeGod
19 juni 2005, 16:26
Ik zal ff proberen nog een scherpere foto van de scheurtjes te maken, moment.

AxeGod
19 juni 2005, 16:36
http://members.home.nl/patrick.hoenderken/DSCF0032.JPG

AxeGod
19 juni 2005, 16:39
lukt me helaas niet om een duidelijker foto te maken, is erg lastig van dichtbij.

wietse
19 juni 2005, 16:49
dat lijkt mij een typisch geval van een lakscheurtje, daar is de zwarte lak losgekomen en zie je de witte ondergrond.
waarschijnlijk heeft de lak daar niet echt goed vastgezeten.
als de hals echt onstabiel is dan begint de lak overal rond de hals aanzetting te scheuren, en dat zegt soms ook nog niks EKO gebruikte altijd een lak die erg hard werd en niet flexibel bleef.
dus na een paar jaar zag je overal scheuren die ernstig leken maar niks voorstelden .
zulke scheuren als die van jouw V kunnen wel eens komen door de verschillende werking door bijv temp wisselingen etc, van verschillende houtsoorten, als de hals van een ander soort hout is dan de body wil dit wel eens gebeuren.

AxeGod
19 juni 2005, 16:58
Bedankt voor je tip :wink:
Het scheurtje is 2 mm diep, en de verkoper vroeg er maar 100 euro voor, enkel vanwege de scheurtjes aan beide kanten. Hij kon namelijk niet garanderen dat de gitaar 100% blijft.

Maarja, ik kan dus in principe aannemen dat ik een erg goeie koop heb gedaan.
Nu nog andere pick-ups, en nieuwe snaren 8-)

AxeGod
19 juni 2005, 17:04
De gitaar voelt trouwens ook gewoon stevig aan, ook als ik er druk op zet.

EpiCenturiesAWAy
19 juni 2005, 17:09
Als ik jouw was zou ik toch maar niet zoveel druk zetten :roll: :-D

wietse
19 juni 2005, 17:11
als je druk op de hals vebinding zet net alsof je de boel wilt breken en je ziet daar geen beweging dan is er niks aan de hand.

AxeGod
19 juni 2005, 17:14
heb ik gedaan, zit geen beweging in en is goed stevig :)

vulvasonic
19 juni 2005, 17:42
Niks aan de hand dus. Ik heb die scheurtjes op bijna al mijn gitaren.

Ik vind 'm er goed uitzien. Voor 100 euri heb je een goeie koop gedaan. Staat ook leuk voor je Kravitz-act! :D

AxeGod
19 juni 2005, 17:48
Idd, dat dacht ik ook :-D

hij staat goed bij mijn (Cheap-Ass) Dean VX, en mijn heerschende Jackson RR3 :razz:

BassAgent
19 juni 2005, 18:10
Je zei dat de hals en de body uit 1 stuk waren, maar ik denk dat het gewoon een netjes gelijmde hals is ide later gelakt is.

AxeGod
19 juni 2005, 18:15
Ik heb er weinig verstand van hoor, maar ik DACHT dat het één geheel is :wink:
Geschroefd is die iig niet.

Zou idd kunnen dat die heel netjes over de naad heen gelakt is, want die naad zie ik namelijk niet.

BassAgent
19 juni 2005, 18:17
Dat denk ik. Het is bij de LP's en andere gitaren die ik heb gezien ook nog wel eens zo dat het lijkt alsof ze neck-thru zijn, maar als je heel goed kijkt zie je dat het niet zo is.

AxeGod
19 juni 2005, 18:31
Ik heb even mijn naam en profiel veranderd, klopte namelijk niets van :cool:

Ja dat geloof ik graag idd, het zal dan wel heel goed gelakt zijn, hoewel er toch echt totaal niets te zien is wat wijst op een losse hals en body.

Maarja, ik durf het ook niet te bevestigen met mijn beetje gitaarkennis :-D

Mijn Dean en RR3 zijn allebei geschroefd, voor die Dean heb ik 229 euro betaald (nieuw bij feedback), en die RR 580 (nieuw bij nederlandmuziek).
Deze axe klinkt beter dan mijn Dean, en was ook nog eens veel goedkoper, en heeft een "gelijmde?" neck.
Echt mazzel gehad met deze gitaar :)