PDA

View Full Version : DSL 100 of JCM 800 2210



P****Fred
19 juni 2005, 12:25
hey!

ik ben stilletjes aan aan het kijken naar een tweede versterker.
Heb een powerball, maar in m'n huidige groep spelen we vooral classic rock.
Vorige groep was allemaal wat moderner getint, dus daar lukte dat wel met de powerball, maar in deze groep is ie toch wat overkill qua kanalen en gain...

Ik kwam terug op marshall uit...maar welke...

Ik wil 2 kanalen en een LUIDE amp.
Ik kwam uit op de DSL100 en de 2 kanaals 100 watt JCM800

Wat zouden jullie kiezen en waarom?
de specs ken ik van beide versterkers, ik wil meningen! :-D

andere voorstellen zijn ook altijd welkom..
we spelen nummers van de rolling stones, eagles, dire straits, scabs, CCR etc....


bedankt alvast!

AART
19 juni 2005, 12:32
DSL vind ik persoonlijk niet helemaal geweldig, voor echte classic rock zou ik eerder de 2210 ervoor, boostertje rbij en gaan 8-)

andoni
19 juni 2005, 14:04
Ik heb een DSL100. Je krijgt er met wat tweaken een sound uit die echt heel dicht de JCM800 benadert. (Classic gain kanaal, mode 2). Maar het is geen JCM800, laat dat duidelijk zijn. Anderzijds vind ik al de kanalen van een DSL100 wel degelijk bruikbaar en bij een JCM800 twin channel dus niet. Een DSL100 is voor mij dus veel veelzijdiger en kan als een bijna-JCM800 klinken, maar niet helemaal. Het booster truukje werkt overigens ook goed op de DSL.

Classic gain mode 1: Clean tot plexi met een randje, met een booster kan je hier een mooie bluesy klan uithalen.
Classic gain mode 2: JCM800 achtige crunch, met een booster krijg je een erg smoothe lead sound en een ruige grom in het laag.
Modern gain mode 1: Hot rodded JCM800-achtig, veel gain, wat modernere voicing. Met een booster krijg je een alles doordingende lead sound met erg veel sustain.
Modern gain mode 2: Wat ruwer, meer mids en gewoon te veel gain, wat te veel compressie voor mij. Gebruik ik eigenlijk niet.

Je hebt ook nog een tone switch die de voicing van de amp aanpast, minder mids en meer treble en meer laag, maar ik vind de amp dan nogal steriel en niet ruig genoeg klinken, wat te hifi achtig. Bovendien hoor je jezelf niet meer in bandsituatie, in tegenstelling met deze functie uit: net een voordeel van de Marshall sound: je prikt overal doorheen.

Ik zou kijken naar de prijzen die je kan vinden. Een DSL100 is namelijk ook een high gain amp (weliswaar meer classic gevoiced dan een Powerball) en als je een JCM800 (twin channel) goedkoper kan krijgen (wat meestal zo is) kan je daarvoor gaan als je toch al een Powerball hebt.
Persoonlijk vind ik de DSL100 duidelijk een betere amp. Moest het nu een single channel JCM800 zijn, zou ik daarvoor gaan je hebt de Powerball toch al voor niet-JCM800 sounds. Maar ik denk dat je uit een DSL100 meer en beter kan halen dan uit een twin channel JCM800.

Brord
20 juni 2005, 21:40
tien tekens

NeeraDJ
20 juni 2005, 23:10
No offence, maar das dan een hele unieke 2210 die jij hebt Brord. Ik had er ook één en Slayer zonder pedaaltje kreeg ik er in de verste verten niet uit.

P****Fred: Ik zou niet voor een 2210 gaan, maar voor een 2203. Op hogere volumes en meer gain haalt de 2210 zijn gain uit diode clipping en dus niet uit de buizen. Het heeft wel meer gain dan de 2203 en is goedkoper (dan zelfs de oude 2203 ja), maar de 2203 klinkt dan ook een stuk beter. De 2210's lead kanaal vond ik een beetje te vergelijken met de Powerball zijn kanaal 2 (zonder dat de bottom switch aan staat), alleen had die op de Powerball iets meer gain. Met een tubescreamer voor een 2203 heb je '80 Classic Rock sound zo'n beetje

P****Fred
21 juni 2005, 09:23
mja, maar heb dus ook clean nodig...
je zou dan de 2203 zuiver voor clean gebruiken en overdrive uit een pedaaltje...?

Brord
21 juni 2005, 10:00
tien tekens

Brord
21 juni 2005, 10:02
tien tekens

NeeraDJ
21 juni 2005, 13:41
mja, maar heb dus ook clean nodig...
je zou dan de 2203 zuiver voor clean gebruiken en overdrive uit een pedaaltje...?
Volgens mij is dat goed te doen met een 2203, aldus de clean, ik meen dat vele jaren '80 gitaristen dit deden waaronder Zakk Wylde die het nog steeds doet.

Brord: Zo verslijt je je eindbuizen behoorlijk snel lijkt me, maar ik heb het nooit geprobeerd geef ik toe

Brord
21 juni 2005, 13:51
tien tekens

P****Fred
21 juni 2005, 14:43
wat vinden jullie trouwens van de slash signature?

Geronimo
21 juni 2005, 15:32
Ik heb die schakelingetjes eens zitten bekijken (www.schematicheaven.com) en die 2203 en 2204 lijken erg op elkaar, de voorversterker is nagenoeg hetzelfde en versterkers als de mijne (SLO100/DR/5150) en bv de Bogner Ecstacy zijn daarop gebaseerd.

De 2210 is heel anders van opbouw, bijvoorbeeld die kathodevolger voor de toontrap zit er helemaal niet meer in. Zo zijn er nog meer dingen die verklaren waarom ie anders klinkt. Er zit idd zelfs een diodeclipper in :o.

Ik zou ook voor de 2203 of de 2204 gaan. Vanaf de 2205 begint de aftakeling...

pol
21 juni 2005, 15:53
ja, maar als je dat stoort mag je ook geen tubescreamer meer gebruiken :-D
Ik vind die 2205/2210 ook stukken minder klinken dan de 2203/2204

P****Fred
21 juni 2005, 16:12
en de slash...?

ik zou toch echt liever 2 kanalen hebben...

eventueel andere voorstellen?

ropp
21 juni 2005, 19:08
Je zou is kunnen kijken of je een Silver Jubilee kan vinden, die zijn ook 2kanaals. De slash signatures zijn hier geloof ik op gebaseerd...

Tujuh
15 juli 2005, 20:00
wat een forum is dit toch ook :evil:

Tujuh
15 juli 2005, 20:02
Ik ben nu ook naar een nieuwe amp aan het kijken, maar ik weet totaal niet welke ik nu moet kiezen. Het enige dat ik zeker weet is dat het een Marshall buizen versterker wordt. Ik zit me op dit moment een beetje te verdiepen in de Marshalls en heb oa. al veel dingen over de verschillende modellen gelezen. Ik was eerst op zoek naar een DSL 401 combo, maar er blijkt gewoon dat er zoveel meer te vinden is.
Nu hoor en lees ik vaker dat de JCM 800 toch beter is dan de JCM 2000 DSL serie? En dan zijn de tweekanaals-versies van de 800 weer slechter dan de éénkanaals-versies?
Ik kan namelijk bieden op een DSL100 en een 2205, twee amps die een beetje in dit topic passen, vandaar dat ik geen nieuwe open.
Verder is overeenkomstig dat ik ook op zoek ben naar een tweekanaals versterker, dus in principe vallen die 2203 en 2204 al af (en dus ook de TSL). Het enige wat verschilt is dat ik er ook modernere muziek uit wil halen, maar verder ook de wat oudere nummers zoals de topicstarter aangaf. Eigenlijk allround dus.
Welke amp kan ik dan het beste kiezen? Of kan ik dan toch beter gaan voor een JCM 900 SLX die ook erg goed moet zijn? :???: Wie kan mij een beetje op weg helpen? Alvast bedankt!

Punkrockerke
15 juli 2005, 21:21
SL-X isheeft slechts 1 kanaal (+ 2e mastervolume)
En verder zou ik eerst zelf wat amps testen ipv. op verhaaltjes af te gaan...

vinni
15 juli 2005, 21:27
Is dit niets voor jou?

Twee kanaals, 50 of 100 watt....goede clean en lekkere scheur!

http://www.orangeamps.com/images/rocker50_pic.jpg

Vinni

Tujuh
15 juli 2005, 22:51
@Punkrockerke, ohja de SL-X heeft er maar 1, maar het was ook meer om aan te geven dat er gewoon zoveel spul is dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Ik wilde graag gewoon wat advies horen. Ik zit niet echt te wachten op adviezen als: "test het eerst even uit", omdat je vast wel begrijpt dat ik me daar zelf ook wel van bewust ben... ;)
Daar komt bij dat jullie me op deze manier kunnen helpen door mij in de goede richting te sturen.

@vinni: bedankt voor je reactie! :) Orange amps heb ik eigenlijk weinig gehoord maar ik ga denk ik binnenkort naar MP dus dan zal ik wel even rondkijken of ik hem kan vinden en testen :) maar die nieuwprijs.... dat geld heb ik gewoon niet op dit moment. En tweedehands kom je ze volgens mij zelden tegen. Ik ben er echter al wel uit dat het 'gewoon' een Marshall gaat worden, omdat ik nu eenmaal weg ben van de sound maarja dat weerhoudt me er natuurlijk niet van om die Orange even uit te gaan testen :)

M'n budget ligt trouwens rond de 800 euro en ik weet dat dat ongeveer genoeg is voor de JCM 800 (+cab)

vinni
15 juli 2005, 23:34
Hoi Tujuh,

Hier vind je vier pagina's vol met soundclips van alle Orange versterkers.
Jou sound zit daar zeker bij!

http://www.orangeamps.com/forumtest/topic.asp?TOPIC_ID=3528

Vinni

DaveItUp
17 juli 2005, 09:33
Neem dan gelijk een www.matamp.co.uk

Tujuh
17 juli 2005, 20:43
Nogmaals bedankt vinni :)
Aan zulke links heb ik wat! Orange klinkt in mijn oren best leuk zo via die clips. Alleen het scheurgeluid zou van mij nog wel een beetje harder/vetter mogen. Dat is misschien het enige wat ik er iets minder aan vind. Maargoed dat is met een pedaaltje wel op te lossen denk ik zo. Misschien zit ik er nu wel helemaal naast hoor, want misschien klinkt het in het echt wel goed, omdat ik nu wel af ga op die opgenomen geluidsfragmentjes.

Maarja over het merk Orange... ik ken het merk eigenlijk niet zo goed. Ik heb er wel wat over gehoord, maar dat was allemaal vrij weinig. Het is volgens mij een relatief nieuw en onbekend merk of niet? En wat ik al zei, tweedehands zijn ze niet of nauwelijks te zien.

Ik neig nu dus nog steeds naar Marshall, maar ik zal zeker nog een Orange uit gaan testen (als hij te vinden is uiteraard). Misschien heb je (of iemand anders) ook een link naar een paar clips van de Marshalls die ik op het oog heb?

EpiCenturiesAWAy
17 juli 2005, 20:47
Maar als je budget op 800 ligt denk ik niet dat je een orange gaat kunnen kopen he :roll:

Tujuh
17 juli 2005, 21:01
Maar als je budget op 800 ligt denk ik niet dat je een orange gaat kunnen kopen he :roll:

Idd, ze zijn 2x zo duur, dat heb ik twee posts hierboven ook al gezegd, maarja ff testen kan geen kwaad. :razz:
Of ze moeten ergens tweedehands te krijgen zijn, maar zoals gezegd zijn ze niet veel te vinden.

Roque
17 juli 2005, 21:12
Hier een goedkope jcm800 :roll:
http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/gitaarbasversterkers/34370.htm

heavy-metal-thunder
22 juli 2005, 02:12
hey!

ik ben stilletjes aan aan het kijken naar een tweede versterker.
Heb een powerball, maar in m'n huidige groep spelen we vooral classic rock.
Vorige groep was allemaal wat moderner getint, dus daar lukte dat wel met de powerball, maar in deze groep is ie toch wat overkill qua kanalen en gain...

Ik kwam terug op marshall uit...maar welke...

Ik wil 2 kanalen en een LUIDE amp.
Ik kwam uit op de DSL100 en de 2 kanaals 100 watt JCM800

Wat zouden jullie kiezen en waarom?
de specs ken ik van beide versterkers, ik wil meningen! :-D

andere voorstellen zijn ook altijd welkom..
we spelen nummers van de rolling stones, eagles, dire straits, scabs, CCR etc....


bedankt alvast!

onlangs was er in jouw gemeente een optreden van oa Uriah Heep en Y&T. Dat volt imo toch onder classic rock?
ze speelden met:
- Marshall JCM 800
- DSL;
- Mesa Dual rect;
- en Mick box van Uriah Heep deed het met een purperen Hendrix stack en een 1959. Telkens RI's.

Maar om eerlijk te zijn, ik vond het een fantastische sound maar da's hard rock. CCR, scabs... da's toch nog iets anders. Waarom denkt er nooit iemand aan Fender. Dat zijn echt geen mietjes versterkers, hoor. Die dingen rocken!!

P****Fred
4 augustus 2005, 10:53
mja...

CCR en the scabs spelen we ook...:-)

verder nog suggesties voor een (liefst) 2-kanaals amp...?

Les Paul
4 augustus 2005, 17:07
DSL is zeer veelzijdig en heeft een goede classic rock sound. DSL heeft ook een prima clean. Ik gebruik hem zelf in m´n band en ben er erg tevreden mee. Ik heb een 1960 kast met Greenbacks en dat klinkt echt geweldig.

P****Fred
5 augustus 2005, 10:15
het mag eventueel ook een 1x12 combo zijn...
zijn er daar ideeën?

Chroxy
5 augustus 2005, 10:35
ik heb de jcm 800 2 kanaals combo gehad.. en deze verkocht en een marshall dsl 401 combo gekocht, die ik toch veel beter en veelzijdiger vind dan de jcm 800..

meer opties (2,5 kanaal..) betere clean, minder zwaar!, iets meer gain (ik vond dat de jcm 800 net een beetje miste)..

Droffie
5 augustus 2005, 11:05
het mag eventueel ook een 1x12 combo zijn...
zijn er daar ideeën?

Koch Twintone!!!


:-D

Droffie
5 augustus 2005, 11:09
Ik vind wel dat de DSL erg makkelijk gediskwalificeerd wordt. Ik vind het hele veelzijdige amps met een hele brute gain.

Probeer ook eens een 6100 of 6101 (combo) Drie kanaals en alle klassieke Marshall sounds in één amp.
Echt een aanrader...Staat er ook een te koop bij soundplaza een 1x12 (blauwe).

P****Fred
5 augustus 2005, 11:10
brute gain heb ik dus niet nodig, daarvoor heb ik m'n powerball... ;-)
maar ik denk dat het idd hoogstwaarschijnlijk een marshall DSL zal worden...

tenzij ik een echt goeie 2-kanaals jcm800 vind...

Droffie
5 augustus 2005, 11:14
brute gain heb ik dus niet nodig, daarvoor heb ik m'n powerball... ;-)
maar ik denk dat het idd hoogstwaarschijnlijk een marshall DSL zal worden...

tenzij ik een echt goeie 2-kanaals jcm800 vind...

Overweeg dan de 6101 eens. Ik heb er een paar keer op gespeeld en was erg onder de indruk.
Mooi clean kanaal voor een Marshall.

Moet het persé Marshall zijn?

P****Fred
5 augustus 2005, 11:15
nee zeker niet...
hij moet 2-kanaals zijn en goed klinken! :-)

Droffie
5 augustus 2005, 11:17
nee zeker niet...
hij moet 2-kanaals zijn en goed klinken! :-)

Koch Twintone!!!


:razz:

Orpheo
5 augustus 2005, 11:34
nee zeker niet...
hij moet 2-kanaals zijn en goed klinken! :-)

Koch Twintone!!!


:razz:

twintone is inderdaad 2 kanaals. maar goed klinken?? nee, ik vind ze steriel, kaal, leeg, onpersoonlijk. kortom: ik kots op de twintone, en vooral koch.
ik zou gaan voor de hotrod deluxe. die heeft heel lekker clean, maar gaat het volume vol open, gaat ie heel snel oversturen. laney heeft ook een lekker goedkope combo (2 kanaals) sprankelend clean met een lekker volle en rollende overdrive (niet voor het heftige werk...), deze is 600 euro.

of een hiwatt combootje (de custom. die heeft 2 kanalen uit mijn hoofd, met reverb, mastervolume en gain. klinkt ook niet verkeerd. echt heerlijke sound).

meer ken ik er even niet (op wat kochs, marshalls en engl's na)

Rubber Soul
5 augustus 2005, 11:54
Tip: neem nooit een Marshall 100 Watts 1X12 combo: veel te veel 'techniek' op een te kleine ruimte en omdat die dingen erg heet worden is de kans op mankementen erg groot. Ik heb zelf de 100 watt JCM-900 1X12 combo gehad: alleen maar ellende gehad en snel weer weggedaan. Een vennetje zou een oplossing kunnen zijn maar ik zou er niet aan beginnen.

guhlenn
5 augustus 2005, 12:57
twintone is inderdaad 2 kanaals. maar goed klinken?? nee, ik vind ze steriel, kaal, leeg, onpersoonlijk. kortom: ik kots op de twintone, en vooral koch.
)

Nou is smaak natuurlijk persoonlijk en kan ik zelfs begrijpen wat je bedoelt met steiel (als in duidelijk, helder; geen mush) Maar kaal en leeg?

hihihi

Dat is grappig. Ik vraag me af wat dan meer jouw amp is dan?

Bruce
5 augustus 2005, 13:09
twintone is inderdaad 2 kanaals. maar goed klinken?? nee, ik vind ze steriel, kaal, leeg, onpersoonlijk. kortom: ik kots op de twintone, en vooral koch.

Weet je wat het "probleem" met Koch is..
ze laten echt horen hoe je gitaar klinkt.
Heb je een kutgtr, dan maakt de koch er
niets anders van.
Maar heb je een goeie gitaar dan klinkt
een Koch echt geweldig!!!

En zo hoort het ook!

Een Koch is eerlijk, en dat vindt niet iedereen prettig :seriousf:

Tuulijk valt over smaak te twisten, maar als je de Koch's
van tegenwoordig kut noemt (of om te kotsen)
Sla je de plank wel finaal mis hoor!

treblemaster
5 augustus 2005, 15:10
Maarja over het merk Orange... ik ken het merk eigenlijk niet zo goed. Ik heb er wel wat over gehoord, maar dat was allemaal vrij weinig. Het is volgens mij een relatief nieuw en onbekend merk of niet? En wat ik al zei, tweedehands zijn ze niet of nauwelijks te zien.


Ze zijn toch vrij legendarisch en werden al in de jaren 60 gemaakt. Peter Green van Fleetwood Mac was 1 van de bekende 'gebruikers'. De eerste Oranges waren eigenlijk oranje Matamps. In begin jaren 70 is het alleen Orange geworden. Eind jaren 70 daalde de populariteit (misschien door de 'psychedelische' kleur ;)) en bloedde het dood.
Pas in de jaren 90 met de hele retro revival, werden Orange versterkers opniew geproduceerd (o.a. Oasis). De 'originele' uit de jaren '60/70 vind je nogal moeilijk omdat ze vrij gewild zijn. Ook veel doom en stoner bands gebruiken ze (naast Matamp).
Onze gitarist had ook een originele en dat ding klonk echt super!

Droffie
5 augustus 2005, 16:14
twintone is inderdaad 2 kanaals. maar goed klinken?? nee, ik vind ze steriel, kaal, leeg, onpersoonlijk. kortom: ik kots op de twintone, en vooral koch.

Auw Orph, nou kwets je me toch echt.... :D
Heeft Koch je wat aangedaan of zo? Je komt zo verbittert over.

Je kan niets hebben met de voicing van de Kochs maar leeg, kaal enz? je kan 't wellicht van het cleane kanaal wat steriel vinden omdat het zo ongelovelijk clean is.

Maar het overdrive kanaal is toch wel heel lekker. Romige, warme, volle overdrive tot over de top high gain shit.
Ik begin me af te vragen of je wel eens over een Twintone hebt gespeeld.

sr.face
6 augustus 2005, 19:45
@ P****Fred.

Fred, als het een combo mag zijn, waarom dan niet 2 enkel kanaals jcm 800 combo's? Op de een speel je clean en de ander scheur. pedaaltje ertussen en switchen maar!
Je budget is 800 euri........moet met een beetje (veel) geluk wel lukken :)

Je gaf eerder ook aan dat je op zoek gaat naar een goede 2 kanaals jcm 800. Doe nou maar echt geen moeite. Die vind je niet.

Weet je zeker dat je een tweekanaals wilt. Ik bedoel staat je besluit vast?
Ik was eerst ook vastberaden, maar na het horen van de enkelkanaals kon ik de verleiding niet weerstaan.

Ik heb de preamp van de JCM vaak net iets over de helft. Daarnaast maak ik afwisselend gebruik van een tubescreamer en een boss SD-1.
Indien ik clean wil heb ik de pedaaltjes niet aan en zet je het volume van je gitaar iets terug. (op het begin even wennen maar je krijgt er snel handigheid in) Daardoor neemt de gain echt enorm af en is het praktisch clean wat je hebt. Welliswaar met een rouw randje...........

Indien je echt clean wilt spelen zet je de master wat verder open en de preamp verder dicht. Komt nog niet in de buurt van de Fender-clean maar toch zeeer acceptabel.

Is bovenstaande echter niet acceptabel, dan raad ik je aan of voor de DSL
of voor een ander merk te kiezen. Welke versterker hier het beste van is, laat ik in het midden en dus aan de mensen met wat meer ervaring in andere merken over.

Misschien Peavey Classic?
Inidien je

V!N
6 augustus 2005, 20:06
Je gaf eerder ook aan dat je op zoek gaat naar een goede 2 kanaals jcm 800. Doe nou maar echt geen moeite. Die vind je niet.

.. pardon ?

Hij klinkt anders dan de eenkanaals en er zitten wat kinderziektes in de eerste productie-jaren, maar het is daarom geen mindere versterker.

Ik ken er genoeg die de voorkeur geven aan een split channel JCM800 boven een eenkanaals, het is maar net wat je zoekt in geluid en veelzijdigheid.
Dat er niet jouw ultieme geluid in bleek te zitten, kan gebeuren. Maar daarom hoef je nog niet mensen die op zoek zijn naar een nieuw geluid en open staan voor splits jouw mening op te leggen ?

Luisteren en laten luisteren. :wink:

DREAMMACHINE
6 augustus 2005, 23:08
...mijn 2205 ( 2 kanaals 50 watter) uit '89 ( laatste productie jaar) is zeer goed te pruimen! ... 8-)

P****Fred
7 augustus 2005, 14:48
mja, maar ik heb altijd schrik dat 50 watt niet LUID genoeg gaat zijn... :-D
een éénkanaals met een pedaaltje voor zou wel een mogelijkheid zijn...
Of 2 éénkanaals... hmmm alweer stof tot nadenken :-)


kan iemand wat namen van gitaristen geven die met jcm800 met een scheurpedaaltje werken...? (buiten zakk wylde dan ;-) )

Wat ik altijd jammer vind aan die optie is dat je de echte scheur van de jcm800 niet gebruikt...

Negative K3 fan
7 augustus 2005, 14:58
pfft

die sd-1 wordt dan niet gebruikt voor scheur, maar als clean boost.

dus met ongeveer deze settings: drive: 0 tone: 5 volume: 10

snapje????

V!N
7 augustus 2005, 14:59
kan iemand wat namen van gitaristen geven die met jcm800 met een scheurpedaaltje werken...? (buiten zakk wylde dan ;-) )

Wat ik altijd jammer vind aan die optie is dat je de echte scheur van de jcm800 niet gebruikt...

Dan kun je net zo goed elke andere versterker kopen als je scheurgeluid in een pedaaltje moet zitten.
Een scheurende 800 doortrappen met een boost (zoals Zakk doet) is iets anders dan een cleane 800 gebruiken om je scheurpedaal te versterken.

Misschien moet je afstappen van de gedachte om een eenkanaals JCM800 te moeten kopen, zoals je nu al aangeeft is dat puur vanuit een praktisch oogpunt geen handige versterker voor je.
Je weet trouwens ook dat daar geen effectlus en geen galm op zit ?

Misschien moet je eens iets van engl uitproberen. Het is absoluut niet mijn geluid, maar wie weet is het wel precies wat jij zoekt. Het is in ieder geval niet te duur en heeft genoeg kanalen.

P****Fred
7 augustus 2005, 15:14
.... zie eerder...
ik heb dus een engl powerball, maar vind em iets teveel van het goeie voor m'n huideige groep... ;)

P****Fred
15 augustus 2005, 12:38
zou een vox ac30cc (met A/B boxje) de trick doen?
lijkt me wel!?

wanna1
17 augustus 2005, 00:24
Ah, ik ben in het gelukkige bezit van beide versterkers.
2 x de JCM800 2210 en
1 x de JCM800 2203
AAAAAH I'm the hapyest man on earth!!

2210 voor scheur en metal (zonder pedaal) alleen 2 GE-7's in de effectloop voor solo boost.

2203 heeft minder scheur en is voor de vette rock met humbuckers op hoog volume.

Eigenlijk heeft de 2203 een veel groter laag bereik (veel dikker geluid)
en de 2210 meer gain (allesvernietigende scheur, alias een straaljager die laag overvliegt)

voorbeeld 2210: zet je master op half volume en de kanaalvolume op 8 en de Gain op 10, sluit je gitaar aan, gitaarvolume op 0.
Sla een open D aan zonder de hoge E.

En draai dan langzaam je gitaarvolume open, AAAAAAHH


Wat ik nog niet geprobeerd heb is om een goed boostpedaal voor de 2203 te zetten, als hij dan zijn eigen laag behoudt moet dat toch ook goed klinken, hm toch maar eens proberen.

guhlenn
17 augustus 2005, 11:35
toegegevn het klinkt meesterlijk een 800 op standje 8, maar hoe verdraag je het volume? geen buren? u woont in hutje op de hei? u heeft hele goede oordoppen (de mijne, a -25dB, hielden het niet!!!)?

P****Fred
17 augustus 2005, 11:44
zou een vox ac30cc (met A/B boxje) de trick doen?
lijkt me wel!?

om maar terug effe on topic te gaan...

Josdevos
17 augustus 2005, 12:14
Ik begrijp niet goed waarom je dan de powerball gekozen heb, toch de meest metal amp onder de Engls. Een Blackmore of Savage doe je al veel meer mee en hebben niet altijd dat drukkende van de pb.
Als je Marshall wil kan je ook H&K proberen, Custom Tube Series dan, Puretone, Duotone, Triamp...
Heb sinds kort een Duotone top, leuke aanvulling op m'n Savage SE.

pol
17 augustus 2005, 13:03
mja, maar ik heb altijd schrik dat 50 watt niet LUID genoeg gaat zijn... :-D


daar moet je geen schrik voor hebben, die 50 watt jcm800's zijn luid genoeg.
ik zelf ook es met zo een 2205 opgetreden, zonder boost pedaal of iets, en die kwam prima door de mix.
maar ik heb toch iets liever de 100 watters.

P****Fred
17 augustus 2005, 14:33
ik heb de powerball gekozen om een aantal redenen:

- eerst en vooral heel veel reviews gelezen van mensen die er beetje van alle stijlen op speelden, ook classic rock, moderne hard rock, etc. (dat was wat ik wou, een heel veelzijdige amp, wat de powerball dus zeker en vast is)
Ik speelde toen in een coverband die zowel ouwe rock speelde als recentere dingen
- Ik vond de sound heel cool gevoiced (subjectief)
- secundair om financiële redenen (aankoopprijs is iets goedkoper als de Savage, en het aantal tubes is ook minder...) -> ik ben nog steeds student

Voor alle duidelijkheid: ik ben heel tevreden met m'n powerball en ik zal em denk ik niet gauw wegdoen. Ik gebruik hem nu en ik vind het een super goeie versterker, heb er ook al complimenten over gekregen na optredens, maar ik zoek op dit moment een amp die gemaakt is om classic rock te spelen (liefst 2 kanalen, classic gevoiced, liefst een head maar 1x12 combo kan ook....)

Binnen een goeie maand ga ik waarschijnlijk een andere groep (lees jamgezelschap) beginnen met modernere en iets hardere nummers, waar ik zeker en vast m'n powerball ga gebruiken!!

Josdevos
17 augustus 2005, 14:36
Mja, ik vind hem persoonlijk een behoorlijke one trick pony eerlijk gezegd. Wel balls to the wall, maar geen mooie crunch of clean...

P****Fred
17 augustus 2005, 15:08
is uw goed recht, maar ik zoek dus nu een andere one- (two) trick pony :-D

Josdevos
17 augustus 2005, 15:14
Allez kzal eens een voorstel doen, een blackmore! :lol:
JCM800 ga je niet veel uithalen zonder pedaaltje imo, tenzij uit een Slash signature of een Silver jubilee... (wat eigenlijk toch ook 800s zijn...)

P****Fred
17 augustus 2005, 15:22
ja da zijn weer 4 kanalen... (met gedeelde EQ dan nog...)

maar how about de AC30c 1x12 combo...?