PDA

View Full Version : Mijn rackje



Albert
19 juni 2005, 10:34
Dag allemaal,

Ik dacht: het is een mooie dag, laat ik eens wat fotootjes van mijn spulletjes maken:

http://community.webshots.com/photo/373132427/373132427eTsFBz
htttp://community.webshots.com/photo/373131056/373131763KAbDta
http://community.webshots.com/photo/373131939/373131939RwqOXr
http://community.webshots.com/photo/373131960/373131960NyFsTw

Sorry voor de slechte kwaliteit van de fotos, was genoodzaakt het met mn mobieltje te doen.
Even als commentaar een opsomming van de gebruikte spulletjes:
gitaren:
Fender Fat Strat met Seymour Duncans
Parker P-38 met EMGs
pedalen:
RMC3 Wah
Boss OD-1
Visual Sound Jekyll & Hyde
kanalenschakelaar Fender
Behringer FCB-1010
amp:
Fender Blues de Luxe
rack:
Phonic PPC9000E
Roland GI-20
TC Electronic G-major
Lexicon MPX-1
Behringer linemixer

De bedrading moet allemaal nog netjes weggewerkt gaan worden (dus nog geen plaatjes van de achterkant) en waarschijnlijk komt er nog een Line6 Filter Pro of een TC Electronic Fireworx bij, maar al met al ben ik redelijk tevreden over deze set.

Albert

jw009
19 juni 2005, 12:05
ziet er leuk uit

doncker
19 juni 2005, 18:30
Waarom gebruik je de behringer linemixer als ik vragen mag ?

greets

kristof

Funkblaster
19 juni 2005, 19:15
hoe bevalt die visual sound J&H als ik vragen mag?

vinni
19 juni 2005, 20:22
Goh......

Da's al de tweede keer vandaag dat ik dat rackje zie! :D


Groet Albert!,

Vinni

Tja....die linemixer van behringer....is dat wat?
We willen natuurlijk allemaal wel de allerduurste mixer.
Mij gaat het voornamelijk om twee zaken:
Laat die je toon onaangetast door en hoe staar het met de ruis?

Groet,
Vinni

Albert
19 juni 2005, 20:53
De Jekyll & Hyde bevalt me erg goed, heb hem alleen nog niet zo lang dus ken hem nog niet door en door. Het is in ieder geval een heel veelzijdig pedaal waar je van blues tot metal mee toe kunt (alhoewel ik dat laatste niet speel en dat ook niet klinkt over een Blues de Luxe). Lekker direct geluid, combi van een OD en distortion-pedaal en tezamen (met wat tweaken) een lekkere leadsound. Daarnaast erg robuust gebouwd. Wat mij betreft een aanrader.

De Behringer linemixer heb ik idd gekocht omdat ik geen mogelijkheid had om bakken met geld daaraan uit te geven. Is dus eigenlijk een compromis, wat me eigenlijk best goed is bevallen, heb de G-major en de MPX-1 parallel aan elkaar geschakeld. Ruisniveau van de mixer is erg laag en de mixer is degelijk gebouwd. Ben nog wat aan het experimenteren met mn routing maar de mixer tast mn signaal minder aan dan de beide effectapparaten. En versterker en effecten ruisen meer dan de mixer. Voorlopig dus even geen reden om deze te vervangen.

En meer keren gezien? tja, meerdere fora he, dan krijg je dat :wink:

groeten,
Albert

srv-man
20 juni 2005, 22:00
Leuke foto's, leuk rack. Waarom zowel een G-Major als een MPX1, wat doet de G-Major beter naar jouw mening?

Gr, Theo

Albert
21 juni 2005, 10:45
@ Theo.
Thnx, ik gebruik zowel een g-major als een MPX-1, omdat ik de galm van de MPX-1 heerlijk vind. Daarnaast houd ik er van om af en toe dubbele delays te gebruiken, bijvoorbeeld een korte slapback van de g-major en een langere (300-400ms) van de MPX-1. Er is inderdaad weinig wat de MPX-1 niet kan en de G-major wel. De G-major heeft alleen een best wel goed klinkend resonantie-filter, welke bij de Lexicon toch minder klinkt. En de G-major heeft een tuner, iets wat me weer een pedaaltje of rackunit scheelt. De Lexicon is echter veruit de betere processor. Enige nadelen zijn de langere schakeltijd en de soms wat onoverzichtelijke gebruikersinterface.

Albert

vinni
21 juni 2005, 11:29
Enige nadelen zijn de langere schakeltijd en de soms wat onoverzichtelijke gebruikersinterface.Albert


Ja.....nogal!!!!!

Da's de reden dat ik dat kreng al na een week heb tergugebracht.
Heb heel wat midiapparatuur versleten en alle apparaten kon ik van voor naar achter programmeren....behalve de MPX-1.....wat een draak....
Daarnaast ruisde de MPX-1 als de hel....Maar dat kan exemplarisch zijn of aan de impedanties die niet correct waren.


Vinni

srv-man
22 juni 2005, 21:41
@ Theo.
Thnx, ik gebruik zowel een g-major als een MPX-1, omdat ik de galm van de MPX-1 heerlijk vind. Daarnaast houd ik er van om af en toe dubbele delays te gebruiken, bijvoorbeeld een korte slapback van de g-major en een langere (300-400ms) van de MPX-1. Er is inderdaad weinig wat de MPX-1 niet kan en de G-major wel. De G-major heeft alleen een best wel goed klinkend resonantie-filter, welke bij de Lexicon toch minder klinkt. En de G-major heeft een tuner, iets wat me weer een pedaaltje of rackunit scheelt. De Lexicon is echter veruit de betere processor. Enige nadelen zijn de langere schakeltijd en de soms wat onoverzichtelijke gebruikersinterface.

Albert

Daar kan ik me helemaal in vinden, waarbij ik de MPX1 ook nog eens veel degelijker vind, maar hij bewijst ook dat een logische userinterface kennelijk nog niet zo eenvoudig te ontwikkelen is :wink:

@Vinni: MPX1 ruisen?, dat moet vrijwel zeker exemplarisch zijn geweest, de mijne is doodstil.

vincentvdlocht
29 juni 2005, 09:06
Hoi,

'k zie dat je een behringer line mixer gebruikt... hoe bevalt ie? is hij een beetje stil of niet?

grtz,
Vincent

The Chief
29 juni 2005, 09:31
ben er zekervan dat ie ok is, denk dat ik me er ook een ga halen een dezer...

Albert
29 juni 2005, 11:26
Hmm, volgens mij had ik al eens een antwoord gepost wat betreft die Behringer mixer. blijkbaar verdwenen......

In ieder geval bevalt ie mij prima, goede kwaliteit voor weinig geld. Aanrader als je er geen honderden euros aan uit wilt/kunt geven.

Albert

Globetrotter
24 juli 2005, 01:57
Hoi!

Waarvoor gebruik je die Behringer line mixer?
Cheers,

Bart

Albert
24 juli 2005, 02:44
Gebruik hem om mn effecten te mixen met mn originele signaal. Klinkt allemaal wat beter dan alles door alle effecten heen.