PDA

View Full Version : Koopje



Anders Destium
18 juni 2005, 23:34
Geniaal :D

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=2385&item=7326996426&rd=1

guitarmusicman
19 juni 2005, 00:25
hehe indeed

wietse
19 juni 2005, 01:49
zeker een koopje, die verkoper zal nu wel niet zo blij zijn.

BqS
19 juni 2005, 09:59
Waauw jij krijgt er zelf één extra snaar bij
zo'n koopje kan je niet laten liggen :-D

BassAgent
19 juni 2005, 11:03
Dat zou ik ook wel willen.

Diedo
19 juni 2005, 11:04
is de verkoper nu ook verplicht om te verkopen dan?

Jax
19 juni 2005, 11:11
Ja, volgens mij wel toch, staat gewoon winning bidder.

BassAgent
19 juni 2005, 11:11
Nee. Het is op zulke markten/veilingen (eBay, Marktplaats, Speurders, Gitaarmarkt) zo dat je je gitaar/ander product graag voor een bepaalde prijs wil verkopen, en als de tijd voorbij is op eBay ben je nergens aan gebonden, maar het is wel verstandig om het dan wel te doen, tenzij je het er echt niet mee eens bent, dan kun je nog onderhandelen met de koper of je advertentie opnieuw op internet zetten en dan kijken of er nog meer bieders zijn.

Wormaap
19 juni 2005, 12:27
Fout ;)
EBay is wél bindend. Als de verkoper dit niet leuk vindt, is het zijn verlies, too bad. Hij is verplicht de gitaar nu te laten gaan voor 1 cent. Als'ie dat niet doet kan de koper zijn account laten bevriezen en hem zelfs aanklagen. EBay is bij wet een doodnormale veiling waarbij alle boden bindend zijn.
Marktplaats is een heel ander verhaal. Het bieden daar is gewoon wat met bedragen smijten waarna de koop toch gewoon in'n mail of telefoontje gesloten wordt. Marktplaats is dan ook geen wettelijke veiling :)

Jax
19 juni 2005, 12:29
Fout ;)
Marktplaats is een heel ander verhaal. Het bieden daar is gewoon wat met bedragen smijten waarna de koop toch gewoon in'n mail of telefoontje gesloten wordt.

Lang leve marktplaats! :)

ToTaL FaKe
19 juni 2005, 12:37
Fout ;)
EBay is wél bindend. Als de verkoper dit niet leuk vindt, is het zijn verlies, too bad. Hij is verplicht de gitaar nu te laten gaan voor 1 cent. Als'ie dat niet doet kan de koper zijn account laten bevriezen en hem zelfs aanklagen. EBay is bij wet een doodnormale veiling waarbij alle boden bindend zijn.
Marktplaats is een heel ander verhaal. Het bieden daar is gewoon wat met bedragen smijten waarna de koop toch gewoon in'n mail of telefoontje gesloten wordt. Marktplaats is dan ook geen wettelijke veiling :)

maar is het niet zo dat je bij Ebay ook gewoon een minimaal bedrag wil ?
want dat zie je soms ook wel is staan toch ?Of zit ik hier nu fout ?

Dirk_Hendrik
19 juni 2005, 12:42
Klopt. Alléén zul je dat minimumbedrag wel in moeten stellen. Deze verkoper heeft dat niet gedaan (zoals dat vrij gebruikelijk is) en is daar mee op z'n bek gegaan.

Een minimumbedrag of een hoog startbedrag is voor de verloper veiliger maar ervaring leert dat items die laag zijn begonnen over het algemeen meer opbrengen dan die die hoog beginnen.

Een bod op Ebay is inderdaad bindend. De verkoper zal moeten leveren. Dat is meteen ook het grote voordeel van ebay tegenover iets als MP. Als jij de winnende bieder bent wordt het item aan jou geleverd en niet achter je rug om aan een ander.

Ritch
19 juni 2005, 14:13
Een bod op Ebay is inderdaad bindend. De verkoper zal moeten leveren. Dat is meteen ook het grote voordeel van ebay tegenover iets als MP. Als jij de winnende bieder bent wordt het item aan jou geleverd en niet achter je rug om aan een ander.

Inderdaad! :evil: (Zoals bij mij laatst, bijna een EMG-85 gekocht, had ie em al verkocht :evil: ) Maar dessalnietemin, heb ik een mooie :) (Die komt in m'n zelfbouwproject)

...rock...
19 juni 2005, 15:39
Fout ;)
EBay is wél bindend. Als de verkoper dit niet leuk vindt, is het zijn verlies, too bad. Hij is verplicht de gitaar nu te laten gaan voor 1 cent. Als'ie dat niet doet kan de koper zijn account laten bevriezen en hem zelfs aanklagen. EBay is bij wet een doodnormale veiling waarbij alle boden bindend zijn.
Marktplaats is een heel ander verhaal. Het bieden daar is gewoon wat met bedragen smijten waarna de koop toch gewoon in'n mail of telefoontje gesloten wordt. Marktplaats is dan ook geen wettelijke veiling :)
tenzij dat de vekoper een mail stuurde naar de koper waarin hij zegt dat dat bedrag te weinig is als hij dit teminste doet voor de tijd over is.

Wormaap
19 juni 2005, 15:50
Nop, ook dan niet. Een verkoper die bang is voor een verlies moet een reserve price of een hoger startbod gebruiken. Een veiling zonder reserve is even bindend als een erzonder. De verkoper kan hooguit de veiling stoppen voordat'ie afgelopen is (met sancties van eBay erbij
Zou nogal leuk worden zeg 'AMAZING GUITAR NO RESERVE L@@@@K!!!!!!11ONEONEONELEVEN' en dan iedereen mailen dat je't te weinig vindt :-D

...rock...
19 juni 2005, 16:06
Nop, ook dan niet. Een verkoper die bang is voor een verlies moet een reserve price of een hoger startbod gebruiken. Een veiling zonder reserve is even bindend als een erzonder. De verkoper kan hooguit de veiling stoppen voordat'ie afgelopen is (met sancties van eBay erbij
Zou nogal leuk worden zeg 'AMAZING GUITAR NO RESERVE L@@@@K!!!!!!11ONEONEONELEVEN' en dan iedereen mailen dat je't te weinig vindt :-D
ik heb het al voor gehad hier in belgie van j&t guitars ze hadden een supreme die maar op 1800 stond mooie gitaar met seymour duncans erin en al ik wou bieden de dag erna hij moest nog 2 dagen doen de volgende dag kijk ik en het object is verdwenen :-? spijtig anders had ik hoogstwaarschijnlijk een supreme gehad maarja thats life!

Wietse.com
19 juni 2005, 18:53
Wil er iemand nog een bijna gratis gitaar?

*Gebruik de zoekfunctie handig*

http://search.ebay.com/guitar_W0QQsofocusZbsQQsacatZ-1QQcatrefZC5QQfbdZ1QQampQ3BsspagenameZhQ3AhQ3Aadvs earchQ3AUSQQfromZR6QQnojsprZyQQfsclZ1QQpfidZ0QQfsw cZ1QQsaprcloZ0QQsaprchiZ1QQsaslopZ1QQflsZ1QQsalicZ 1QQsaatcZ1QQsacurZ0QQsacqyopZgeQQftZ1QQftrtZ1QQftr vZ1QQsadisZ200QQfsopZ1QQfsooZ1QQfclZ3QQfrppZ50

Tujuh
19 juni 2005, 21:16
Jammer dat ze (veel) alleen voor "USA only" zijn :razz: