PDA

View Full Version : Daar heb je weer zo'n oplichter

Pegasus
18 juni 2005, 22:29
En volgens mijn zijn we deze wel eens vaker tegengekomen. Zie daarvoor dit onderwerp (http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=58983).

Nu probeert hij het via speurders.nl
Klik hier (http://www.speurders.nl/muziekinstrumenten/gitaren/9607431/ibanezjem7vwhstevevaigilbertsatrianisignature.2.1. 0.1.439.3710.html) voor de advertentie.

Met dank aan zo'n fantastische vertaalrobot.

BassAgent
18 juni 2005, 22:33
Dat is echt erg.

AART
18 juni 2005, 22:52
damn, die gast gebruikt de hele tijd duitse woorden.

maar idd vuile scam.

Stijn
18 juni 2005, 22:57
Babelfish Duits -> Engels
Inderdaad vrij triest.

Edit: Beginpost goed lezen was misschien geen slecht idee :oops:

Tupelo
18 juni 2005, 23:04
Hij heeft wel een gezellige piano!

Anders Destium
18 juni 2005, 23:53
Dat is niet zijn piano en niet zijn gitaar Tupelo :roll:

Je weet toch dat alleen witte piano's met gouden hardware gezellig zijn :D

Pegasus
19 juni 2005, 21:09
Onze vriend heeft de advertentie inmiddels verwijderd. Ben benieuwd wanneer hij weer opduikt.

Anders Destium
20 juni 2005, 10:33
Hij heeft hem vast niet zelf verwijderd, ik denk dat ik niet de enige ben geweest die deze schavuit heeft aangegeven.

Johannes
20 juni 2005, 12:56
http://www.marktplaats.nl/index.php3?url=/markt/muziek/elektrgitaren/48376.htm%3Fret%3D%252Fmarkt%252Fmuziek%252Felektr gitaren.htm%253Fg%253Dmuziek%2526u%253Delektrgitar en%2526js%253D1%2526show_summary%253D1%2526show_th umbnails%253D1%2526rv%253D100%2526av%253D%2526oude i%253D0%2526zoek%253D%2526filter_rubriek%253Delekt rgitaren%2526pv%253D

Dit ziet er ook nogal verdacht uit....

Bobbel
20 juni 2005, 14:02
die is ook behoorlijk verdacht, moet je eens daar die nederlandse vertaling kijken...

Svenson
20 juni 2005, 14:06
Van Marktplaats:

Elk dat een van de 40 gitaren in bestaan is uniek in dat de hand ontwerpen graveerde, zijn verschillend - niemand is gelijk!

De kleur heeft de uniekste verf baan.

Ja, wie wil dat nou niet? Ik wil ook wel een gitaar met de uniekste verfbaan, want zeg nou zelf, niemand is gelijk...

Anders Destium
20 juni 2005, 14:06
Elk dat een van de 40 gitaren in bestaan is uniek in dat de hand ontwerpen graveerde, zijn verschillend - niemand is gelijk!

De kleur heeft de uniekste verf baan.

Hoe bedoel je :lol:

Maar er is al wel een drol die heeft geboden, of zou hij erbij horen?

marc_o
20 juni 2005, 14:26
Ik zag het inderdaad, ik heb de verkoper een mailtje gestuurd, waar ik de gitaar kan komen testen.... ben benieuwd

wimmeltje
20 juni 2005, 18:56
Ik zag het inderdaad, ik heb de verkoper een mailtje gestuurd, waar ik de gitaar kan komen testen.... ben benieuwd

Haha, heb ik ooit gedaan met een PRS Dragon die niet zo lang geleden op gitaarmarkt stond. Die gast mankeerde vanalles en hij kon nooit afspreken. En toen ik wilde bellen was hij ineens doof. Zo grappig was dat.

...rock...
20 juni 2005, 19:32
die gibson gaat op ebay amerika 25000 dollar!!24 karaats goud die slagplaat en pickups

AART
20 juni 2005, 19:37

Haha, heb ik ooit gedaan met een PRS Dragon die niet zo lang geleden op gitaarmarkt stond. Die gast mankeerde vanalles en hij kon nooit afspreken. En toen ik wilde bellen was hij ineens doof. Zo grappig was dat.

LOL, ga ik ook ff doen bij een paar van di gevallen.

Pegasus
20 juni 2005, 22:38
Het houdt maar niet op:

Nu een Ibanez JEM&VWH (http://www.speurders.nl/muziekinstrumenten/gitaren/9676184/ibanezjem7vwhsignedbystevevai.2.1.0.1.439.3710.htm l) van ene Mark uit s'Gravenhage (zou dat niet gewoon dezelfde zijn als die Jonas uit Alkmaar van de advertentie uit het begin van dit onderwerp?).
Qua prijs lijkt het wel normaal, maar de tekst uit de advertentie is weer duidelijk door een vertaalrobot gegaan.
Dit levert overigens zinnen op om je rot te lachen :lol: :
"...met het oorspronkelijke harde geval..."
"...oorspronkelijke vloek bar..."
Volgens de tekst komt de gitaar uit 2004 maar het daarnaast genoemde serienummer is er een uit 2002. Dit serienummer is overigens ook niet hetzelfde als die op het kaartje op een van de foto's.
Al kwam de gitaar uit 2004, dan had deze gitaar een EdgePro tremelo moeten hebben. En niet, zoals bij deze, een LoPro Edge.

marc_o
21 juni 2005, 09:09
Ik heb bericht terug!!

Drie keer raden waar de gitaar NU is:

Dear sir,

The Guitar is still for sale and the price is 1200 euro.The guitar is located to my parents in London and i must shipp it from there to your address and in maxim 1 week you will receive it.I have sent some pictures with it and with the serial number to demonstrate that i have the guitar.

Mail me soon to know if still want to buy it.

Thank You!

MARC_ODIJKwrote:
Waar kan ik de Les Paul testen?

Marc

marc_o
21 juni 2005, 09:36
..En dit schreef ik terug....ben wederom benieuwd.

Hello,

In London? But how can I test the guitar then? Sure, it looks beautiful, but maybe it doesn't suit my playing well, just like a car, I like to testdrive it a bit.

Regards,

Marc
-----Original Message-----
From: dit hou ik even privé, want het is nog niet bewezen dat het een oplichter is, hahahahaha!
Sent: 20 June 2005 19:29
To: ODIJK, MARC /amst
Subject: Re: gitaar

Dear sir,

The Guitar is still for sale and the price is 1200 euro.The guitar is located to my parents in London and i must shipp it from there to your address and in maxim 1 week you will receive it.I have sent some pictures with it and with the serial number to demonstrate that i have the guitar.

Mail me soon to know if still want to buy it.

Thank You!

MARC_ODIJK@ wrote:
Waar kan ik de Les Paul testen?

Marc

Johannes
21 juni 2005, 09:49
Misschien moet je die kerel vertellen dat je komend weekend naar Londen gaat. en dat je m wel ff wil komen testen. Ben verder wel benieuwd hoe het afloopt trouwens.

FruscianteFan
21 juni 2005, 12:40
Voor iemand waarvan de ouders in London wonen kan hij wel heel erg goed Engels :cool:

Speeddemon
21 juni 2005, 12:52
misschien vuur met vuur bestrijden ofzo?
Ze een valse cheque sturen?

Of nog beter, emailen:
"Hi, I'm a con artist, just like you. I know you ain't got that guitar and I ain't got money. How 'bout I'll send you a framed cheque and then you can send me a keg of Fosters, just for the trouble of making me actually respond to your stupid fake auction?"

:cool:

dejohan
21 juni 2005, 13:16
misschien vuur met vuur bestrijden ofzo?
Ze een valse cheque sturen?

Of nog beter, emailen:
"Hi, I'm a con artist, just like you. I know you ain't got that guitar and I ain't got money. How 'bout I'll send you a framed cheque and then you can send me a keg of Fosters, just for the trouble of making me actually respond to your stupid fake auction?"

:cool:

LOL
:dance:

marc_o
21 juni 2005, 14:51
jaja, en die biertjes staan dan ook bij zijn ouders...... :-?

marc_o
21 juni 2005, 15:14
en ja hoor, weeral bericht terug.....

Marc,

The guitar working great and is keeped in my parents house now.I will send you for 1 mote time pictures with the guitar to lokk at it.Is not necesary to come in London because i'm a business man and i can't fix a meeting.For the deal we use a shipping service www.sernam-cargo.com ,you will start the deal with them and after you will receive my e-mail with the tracking number of the shippment you will check it on the site and if the shippment is made correct you will deposit the payment is www.sernam-cargo.com account and after you have depositet it you will receive the guitar in maxim 1 day to your address and you have 5 days to inspect it.In all this 5 days your money will be keeped in www.sernam-cargo.com and after 5 days if you want to keep the guitar you will confirm to them to send me the payment.If you refuse it your money will be t! ransfered back to you and after you'll receive it you send me the guitar back.

Mail me soon to know your decision.

Thank You!

Regards!

MARC_ODIJK wrote:
Hello,

In London? But how can I test the guitar then? Sure, it looks beautiful, but maybe it doesn't suit my playing well, just like a car, I like to testdrive it a bit.

Regards,

Marc

volgens mij kan ik 'm wel vertrouwen hoor, hij klinkt erg aardig namelijk :)

marc_o
21 juni 2005, 15:17
oh ja, hij is hier te bereiken...voor diegenen die nog vragen hebben of foto's willen zien, want zo'n deal wil iedereen wel maken natuurlijk......

lantdeaur2004@yahoo.com

Ritch
21 juni 2005, 15:19
Shippment

100 x....

marc_o
21 juni 2005, 15:21
en mijn antwoord:

Mmm,

To me it begins to sound like a scam, but maybe I can send the money to www.suck-my-ass.com and you can pick it up right there?

regards,

Marc

guvnor
21 juni 2005, 15:37
daar hoor je niets meer van...
Had beter kunnen zeggen: ik heb daar een vriendje wonen, die pikt hem wel op. Geef me het adres van je ouders maar...

BassAgent
21 juni 2005, 15:38
Ik ben benieuwd wat ie op mijn mailtje zegt...

Tujuh
21 juni 2005, 16:00
Damn wat een trieste figuren zijn dat toch! Zooo zielig dat wil je niet weten. Hebben die lui niets beters te doen ofzo?

BassAgent
21 juni 2005, 16:03
En ja hoor, ook op mijn mailtje:
Dear sir,

I have sent some pictures with the guitar to look at it to know if this is the guitar.The guitar is located in London to my parents and he must be shipped from there to your address and in maxim 1 day you will receive it.

Mail me soon to know if you are still interested.

Regards!

Mijn mailtje terug:
Yeah i've seen the pictures, but I would like to play it and i'm not planning to travel to london since I come from holland.

dejohan
21 juni 2005, 16:07
en mijn antwoord:

Mmm,

To me it begins to sound like a scam, but maybe I can send the money to www.suck-my-ass.com and you can pick it up right there?

regards,

Marc

:soul:

Super!!!

Stijn
21 juni 2005, 17:27
en ja hoor, weeral bericht terug.....

Marc,

The guitar working great and is keeped in my parents house now.I will send you for 1 mote time pictures with the guitar to lokk at it.Is not necesary to come in London because i'm a business man and i can't fix a meeting.For the deal we use a shipping service www.sernam-cargo.com ,you will start the deal with them and after you will receive my e-mail with the tracking number of the shippment you will check it on the site and if the shippment is made correct you will deposit the payment is www.sernam-cargo.com account and after you have depositet it you will receive the guitar in maxim 1 day to your address and you have 5 days to inspect it.In all this 5 days your money will be keeped in www.sernam-cargo.com and after 5 days if you want to keep the guitar you will confirm to them to send me the payment.If you refuse it your money will be t! ransfered back to you and after you'll receive it you send me the guitar back.

Thank You!

Regards!

MARC_ODIJK wrote:
Hello,

Regards,

Marc

volgens mij kan ik 'm wel vertrouwen hoor, hij klinkt erg aardig namelijk :)

Ik heb ook wel interesse in deze gitaar, ik stuurde de verkoper daarom dit bericht:

Hi Kony,

I'm interested in the guitar you're selling.
But of course I'd like to test it first.
I saw you live in Amsterdam, which is great because in a week from now I'm going on holiday to Holland and I will stay in Amsterdam for 5 days. But now I'm still in London, where I live, so could you hold the guitar for me please, so I can test it in a week from now.
I'm looking forward to your reply.

Greets,

Stijn

Hallo Kony,

Ik ben geinteresseerd in guitar u verkoopt.
Maar natuurlijk van houdt I'd het eerst te testen.
Ik zag u in Amsterdam leven, dat groot is omdat in een week van nu ik op vakantie naar Holland ga en ik zal in Amsterdam 5 dagen blijven. Maar nu ben ik nog in Londen, waar ik leef, zodat kon u guitar voor me houden alstublieft, zodat kan ik nu testen het in een week van.
Ik verheug me op uw antwoord.

Begroet,

Stijn

En nu maar wachten op het antwoord van Kony.

dejohan
21 juni 2005, 18:19
Naar het schijnt gebruikt ie die Serman-Cargo ook om mensen gsm's te verkopen:
http://internetoplichting.nl/cgi-bin/yabb/YaBB.cgi?board=handelen;action=display;num=1115994 817

bloodiron
21 juni 2005, 19:07
pfff dit is echt ernstig triest van die man....

butters
21 juni 2005, 23:44
op gitaar.net heeft er iemand zo'n gelijkaardige kwibus zijn emailadres geplaatst in een (gay)-contactadvertentie. na een paar dagen reeds 800 hits (en als die allemaal proberen te mailen met een leuk voorstel hahaha).

dejohan
22 juni 2005, 09:33
Geniaal plan!

AART
22 juni 2005, 10:13
LOL :-D

zou ik die gitaar van u eens inbrengen op een plek waar het lekker knus en donker is? :D