PDA

View Full Version : Not another E530 topic



Thom TK
18 juni 2005, 22:18
Ja en ik heb de search gebruikt godverdomme!!!!!

:-D

nee oke, ff serieus.

Ik heb zoals een aantal van jullie weten een nieuwe amp gekocht, maar die gaat dus weg denk ik.
Dit ivm met plannen om in Utrecht op kamers te gaan (dank voor de adviezen in dat topic!).
Anyway, mijn plan is om een rack setup te nemen bestaande uit een Engl E530 preamp met een Mesa 20/20 eindtrap.
Reden: Ik kan er een 1*12 cabinetje bij halen en hij kan dan beter zacht worden gezet; zelfs met koptelefoon.

Nou is mijn vraag: kan ik met deze setup óók highgain en warme leadsounds krijgen? Ik geloof dat de E530 te vergelijken is met de Engl Screamer, maar is dit waar? Ik zou graag high gain willen, a la Savage, kan ik dit gain gehalte benaderen?

srv-man
19 juni 2005, 11:08
Geen enkel probleem, de E530 heeft meer dan voldoende gain.

Thom TK
19 juni 2005, 16:51
Geen enkel probleem, de E530 heeft meer dan voldoende gain.

Zo? dat komt overtuigend over :razz:
Nee oke, kan het dingetje ook death metal aan?
Edit: ik test hem wel een keertje :).
Maar nog iets anders, wat is de waarde van een 2e hands Mesa 20:20?

Josdevos
19 juni 2005, 22:56
1000ste keer, meeste deathmetal bands spelen met ERG weinig distortion! Lukt zeker, maar meer zal veel van je poweramp gaan afhangen... en volgens mij gaat een el84 poweramp vooral erg smooth klinken...

ben79
19 juni 2005, 22:58
ik heb de 530 verkocht omdat ik hem niet zo overtuigend vond klinken, als je te veel gain gbruikte ruisde en stoorde hij hard en met minder gain vond ik toch steeds ies missen , net iets te weinig ballen)..

Thom TK
20 juni 2005, 00:57
1000ste keer, meeste deathmetal bands spelen met ERG weinig distortion! Lukt zeker, maar meer zal veel van je poweramp gaan afhangen... en volgens mij gaat een el84 poweramp vooral erg smooth klinken...
oke, dat is wel nuttige info :).



ik heb de 530 verkocht omdat ik hem niet zo overtuigend vond klinken, als je te veel gain gbruikte ruisde en stoorde hij hard en met minder gain vond ik toch steeds ies missen , net iets te weinig ballen)..
Te weinig ballen, naja ik koppel dit aan hetgeen Josdevos zei, dus ik ga even testen.