PDA

View Full Version : Sounds



...rock...
18 juni 2005, 20:04
allodaar
ik vroeg me af of er geen site(meerdere) bestaat waar er verschillende gitaren op staan en bespeeld worden dus waar je die gitaren kunt horen wat bij akoestische gitaren een GROTE hulp zou zijn om een nieuwe te kopen.Let me know :wink:
thx grtz

BassAgent
18 juni 2005, 20:05
Rare vraag die je daar stelt, als je de geluiden van gitaren wil horen ga je toch gewoon naar de winkel toe :-?

...rock...
18 juni 2005, 20:11
Rare vraag die je daar stelt, als je de geluiden van gitaren wil horen ga je toch gewoon naar de winkel toe :-?
ja oke maar ze hebben ook niet iedere gitaar in een winkel .Het zou gewoon gemakkelijk zijn moest er zo een site zijn waar ervare gitaristen verschillende modellen bespelen van verschillende merken.en als ik naar een winkel waar ja de mensen niet van kent lijkt het alsof ik me verplicht voel om die gitaar erna te kopen in de plaats van hel weg te leggen dag zeggen en gewoon weg te gaan :oops:

...rock...
19 juni 2005, 19:52
weinig reacties precies...

LaurentB
4 oktober 2005, 14:13
weinig reacties precies...

Hmm, wel een origineel idee eigenlijk. Overigens heb ik op mijn eigen site (zie onderschrift) inderdaad opnames van mijn eigen gitaren gezet ter demonstratie. Maar daar zitten maar twee akoestische bij.
\ij een akoestische gitaar komt het wel nauw wat de kwaliteit van de microfoon is en vooral ook hoe de plaatsing ervan is.

Je zou dan alleen kunnen vergelijken als je zeker weet dat die omstandigheden constant zijn.

outside
4 oktober 2005, 19:52
Rare vraag die je daar stelt, als je de geluiden van gitaren wil horen ga je toch gewoon naar de winkel toe :-?

Dat gevoel heb ik ook! Gewoon is gaan testen in een winkel waar je toch nooit terug komt :D

Jeanken
4 oktober 2005, 20:18
Het probleem bij zo'n dingen is natuurlijk dat je alles goed kan laten klinken als je wil..
Welke gitaar wordt er bespeeld via welke versterker, met welke instellingen, cab?, welke effecten, welke instellingen, welk microfoon, hoe geplaatst, ruimte waarin opgenomen wordt, welke gitarist.
Er zijn gewoonweg teveel factoren om zoiets objectief te houden.
Je hoort constant, de PODs en Vox Tonelabsdingen zijn het toch niet, maar voor opnames daarintegen zijn het geweldige dingen.
Zelfs moest zo'n site bestaan en alles zou er vermeld worden dat nodig is zou je er nog steeds geen echt beeld kunnen vinden van hoe die dingen nu echt klinken.
Ga inderdaad gewoon testen.. Je moet toch enig idee hebben van richting? Je spreekt van akoestisch, daar zijn al zoveel modellen die je kunt uitsluiten, dreadnought, grand auditorium, noem maar op, daar zitten algemene verschillen. Dan zijn houtsoorten ook héél bepalend dus zo kan je ook al weer wat uitsluiten. Je hebt vast wel kennissen met wat gear en als je daar al wat kennis gaat opdoen kom je in een winkel en kan je doelgericht vragen stellen, gaan ze ook al wat liever hebben dan iemand die gewoon binnenkomt en wat wil testen:"Wat had je in gedachten?" "Euhm, een akoestische gitaar.." steken ze je een Staggje van 100EUR in je poten en na 5 minuten pingelen zien ze je liever gaan dan komen.
Is je antwoord echter iets in de trant van "Nou, ik twijfel tussen de Taylor xx Concert en de Martin xx, heb je die laatste toevallig met Bubinga top?" Dan kan je een antwoord verwachten en nemen ze je serieus.

jorrit
5 oktober 2005, 12:07
zo'n zaak kom ik dus gewoon niet, goed je moet wel iets beter overkomen dan "uhm een akoestische gitaar" maar als jij uitlegt wat je budget is en wat voor geluid je ongeveer zoekt is de gemiddelde winkelier toch best bereid om je te helpen.

Lennert
5 oktober 2005, 17:51
Hmm ik heb er nooit zo'n problemen mee om in een winkel gewoon een aantal gitaren uit te proberen, en vervolgens weer weg te lopen.. Het lijkt mij erg logisch dat je een instrument wil dat precies zo klinkt als jij wilt.
Bij veel instrumentenbouwers is het in principe zelfs normaal dat een klant een op maat gemaakt instrument uiteindelijk toch niet koopt omdat het toch net niet zo klinkt als diegene wil.
Dus ook al bespeel je er 30 in 1 winkel, als de goede er niet bij zit ben je aan niemand verplicht om er een te kopen hoor.

wasco
6 oktober 2005, 13:10
ik denk dat het vooral in kleinere winkels zo zal zijn
grotere winkels zijn daar meer aan gewoon