PDA

View Full Version : Mooie actie's artiesten



Robs
27 augustus 2002, 12:31
In navolging van Markie's "mooie uitspraken artiesten" vroeg ik me af of jullie je nog vette/stomme/vreemde/grappige actie's kunnen herinneren... Ik zal de spits even afbijten:

- Een geniale actie van de gitarist van Nirvana (hoe heet die vent nou ook al weer) is het eerste wat me te binnen schiet. Tijdens een optreden op de MTV awards gooit hij rebels zijn gitaar in de lucht... wacht... en krijgt hem vervolgens vol op z'n knar: K.O.! Het geniale gedeelte zit'em in het volgende: Kurt Cobain, die denkt dat het een geintje is, begint ook nog eens vol overgave tegen de bewusteloze gitarist aan te trappen. De laatste kan dan ook weinig anders dan met zijn verdwaasde hoofd het podium af kruipen.

- Nummer twee is een lekkere actie van Prince (sowieso al niet de normaalste). Er wordt wel gezegd dat meneer in zijn begin twintiger jaren een rib weg heeft laten halen: waarom? Jawel, omdat meneer dan met zijn mond bij het eigen geslacht kon! Is die man ziek of wat?

BLOK182
27 augustus 2002, 13:41
Dat heeft Marilyn Manson toch ook gedaan?

Nesker
27 augustus 2002, 14:14
dat klopt!

BLOK182
27 augustus 2002, 14:19
Stelletje viespeuken dat het zijn.

Dila
27 augustus 2002, 14:32
Op 2002-08-27 12:31, schreef Robs:
In navolging van Markie's "mooie uitspraken artiesten" vroeg ik me af of jullie je nog vette/stomme/vreemde/grappige actie's kunnen herinneren... Ik zal de spits even afbijten:

- Een geniale actie van de gitarist van Nirvana (hoe heet die vent nou ook al weer) is het eerste wat me te binnen schiet. Tijdens een optreden op de MTV awards gooit hij rebels zijn gitaar in de lucht... wacht... en krijgt hem vervolgens vol op z'n knar: K.O.! Het geniale gedeelte zit'em in het volgende: Kurt Cobain, die denkt dat het een geintje is, begint ook nog eens vol overgave tegen de bewusteloze gitarist aan te trappen. De laatste kan dan ook weinig anders dan met zijn verdwaasde hoofd het podium af kruipen.


pardon, maar de gitarist van nirvana IS kurt cobain, of je moet pat smear bedoelen maar dat lijkt me sterk. bedoelde je niet misschien de BASSIST van nirvana?

sleep_to_saturate
27 augustus 2002, 14:39
Dat was inderdaad de bassist Krist Novoselic tijdens het optreden bij de MTV Music Awards aan het eind van Lithium.
Overigens deed ie dat wel vaker, z'n bas de lucht in smijten. Meestal met het snoer er nog in, vandaar dat ie weleens rechtstreeks terugvalt. :grin:

Bins
27 augustus 2002, 14:52
Tis toch een basGITAAR, een bassist is dan toch ook een gitarist? Iemand die alt-viool speelt, is toch ook een violist?
En bovendien je begrijpt toch wat hij bedoelde? Hoef je niet zo gepikeerd met HOOFDLETTERS te reageren...
:grin:

Kitaarhiero
27 augustus 2002, 15:02
Maar het is wel verwarrend!

Dionyios
27 augustus 2002, 15:26
Ozzy en z'n vleermuis, iets waar ie niet al te graag meer aan herinnerd wil worden... :smile:

hoofd
27 augustus 2002, 16:18
GRappiger vind ik trouwens 't verhaal over Ozzy die in de gang van een duur hotel zat te schijten, en dan doodleuk tegen de security ofzo zegt "it's okay, I've a room here".
Of deze dan, las ik in Aloha in een interview met Zakk Wylde: Zakk wordt op 't vliegveld aangesproken door een meisje of ie haar voor wilt stellen aan Ozzy. Zakk zegt is cool, neemt een biertje voor Ozzy mee, en het meisje. Ozzy gooit 't biertje in 1 keer achterover, waarna hij het er in een keer weer uitkotst, zo over het meisje heen! Meisje kreeg daarna wel nog een handtekening :smile:

sleep_to_saturate
27 augustus 2002, 17:17
Sonic Youth stond een keer in de oefenruimte om wat opnames te maken, staat er boven hen een metalband extravagant hard te spelen. Opnames zouden zo niet mogelijk zijn. Zetten ze de versterkers op voluit en nemen 70 minuten aan pure noise op, brengen het vervolgens uit als album "silver session". Ik heb hem thuis wel, het is een beetje te beschrijven als een vliegtuig die overvliegt. :wink: hehe

Kitaarhiero
27 augustus 2002, 17:23
coolste actie van een band: De backstreet boys die uit elkaar gaan :grin:

Coolste actie van een artiest: Wes Borland die uit Limp Bizkit stapt.

Kneuzigste aktie van een band: Limp Bizkit die 1000 audities doet voor een nieuwe gitarist en Wes Borland om z'n terug komst smeekt

Coolste daarop volgende actie: Wes Borland die "nee" zegt :razz:

stinkhippie
27 augustus 2002, 22:42
steven tyler die in de jaren 70 150-proof white rum op het podium heeft staan bij elke show. Hij neemt er zelf eerst een lekkere slok van, en deelt het daarna gezellig uit aan de mensen op de voorste rij. 10 minuutjes later heeft hij iedere avond plezier van kotsende lui die het spul blijkbaar niet echt aankunnen.

lupoloco
28 augustus 2002, 19:35
raad es wie gitaar speelt op de nieuwe album van limp piskit?

FRED DURST zelf! moehaha, je kan nu al zeggen hoe goed die album gaat zijn

The Dude
28 augustus 2002, 21:11
http://www.metalhammer.co.uk/article.asp?ID=6381&type=NWS

Hier kun je lezen dat meneer Borland weer terug is bij Pimp Kizdid, maar of het waar is ??


Ik zag trouwens ook een artikel over Fear Factory die door gaat onder de naam NewFactory, en Raymond Herrera, Cristian Olde Wolbers, en Burton C. Bell. Dat kan ook nog wel een vervolg krijgen.....

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: The Dude op 2002-08-28 21:20 ]</font>

Anders Destium
29 augustus 2002, 10:12
Ik vond in de categorie gave concerten het Metallicaconcert van de Loadtour wel wat hebben...
Lichtinstallatie die uit elkaar valt, maar dan echt een flinke installatie! brandende man op het podium, daarna alles in elkaar gestort op het podium...
Het mooie is dat toen ze in Duitsland optraden vrijwel iedereen die bij het concert was wegvluchtte :grin:

Robs
29 augustus 2002, 11:48
Op 2002-08-27 14:32, schreef Dila:
pardon, maar de gitarist van nirvana IS kurt cobain, of je moet pat smear bedoelen maar dat lijkt me sterk. bedoelde je niet misschien de BASSIST van nirvana?


Dila, misschien zou je daar wel eens gelijk in kunnen hebben. Deze verspreking geeft wel aan dat Nirvana dan ook echt NIET mijn ding is. Ik bedoel je eigen bas op je kop krijgen: do i need to say more?

Overigens is zo'n beetje elk hiphop concert een verhaal opzich. Meestal zijn die lui zo knetter dat ze nauwelijks meer een mic kunnen vast houden. De "second man" van Mad skilzz spant echter voorlopig de kroon. Na eerst in zijn eentje op het podium een sixpackje weggewerkt te hebben steekt'ie een gigantische blunt op, onder luid gejuich van het publiek, en met de typerende ik ben de man-attitude. Nog geen twee minuten later trekt'ie groen weg en strompelt van het podium af: nooit meer terug gezien.

Ditmar
29 augustus 2002, 14:02
Ook mooi, het verhaal van Mike Patton van Faith No More op tour met Guns n'Roses. Iedereen wist dat Izzy (gitarist in die goeie ouwe tijd) z'n haar föhnde. Meneer Patton is een keer z'n hotelkamer binnengeslopen, heeft een dikke drol gedraaid, de föhn opengeschroefd en daar een lading stront ingestopt en daarna de föhn weder dichtgeschroefd. Het schijnt dat sinds Izzy z'n föhn aanzette beide heren niet zulke goeie vrienden meer zijn..........

MetalliCat
29 augustus 2002, 16:43
Woehaha dik wreed :grin:

A-ToXiC
29 augustus 2002, 16:54
Voor de niet-metallica fans is dit wel een goede actie: Metallica was op een tour (met G`n R) en James hetfield kon op een of andere manier niet meer zingen ofzoow
dus vroegen ze aan Axl of hij niet in kon vallen, "Nee" zegt ie, k heb last van mijn keel, en dan zit ie daar met een sigaar in en een glas champagne in zijn hand

IIG zoiets had ik gehoord......
k weet niet of het waar is......

Anders Destium
29 augustus 2002, 18:08
James Hetfield is wel eens in het vuurwerk gaan staan tijdens een optreden, met redelijk serieuze brandwonden tot gevolg, maar om dat nou briljant te noemen :wink:

BLOK182
29 augustus 2002, 20:54
Of het origineel is weet ik niet, maar Rammstein-leden willen nog wel eens crowdsurfen in een rubberboot, terwijl de rest van de band "Seemann" speelt.

skanky
29 augustus 2002, 21:15
En Flake, de toetsenist die in het bootje zit, wil er nog wel eens uitvallen :smile:

BLOK182
29 augustus 2002, 21:18
enne Patrick (iig die kerel met die EVH gitaar) wil nog wel eens over een kabel flikkeren en dan met gitaar en al van het podium donderen.

Neals
29 augustus 2002, 22:16
-Nummer twee is een lekkere actie van Prince (sowieso al niet de normaalste). Er wordt wel gezegd dat meneer in zijn begin twintiger jaren een rib weg heeft laten halen: waarom? Jawel, omdat meneer dan met zijn mond bij het eigen geslacht kon! Is die man ziek of wat?-
Ik dacht dat je daar niet tot genoodzaakt was als een grote popster....

Kvin trouwes Jeff Hanneman(slayer) endorsement geintje ook wel gaaf.

JH heeft namelijk een endorsement + signature @ ESP....

Kweet eigenlijks alleen maar beter dan dat ie op jackson speelt.

Semafoor
30 augustus 2002, 09:30
De bassist van Queens of the Stone Age treedt vaak naakt op en dat mocht niet in Brazilie... Maar daar kwam hij pas hij na het concert achter toen ie gearresteerd werd.

sebass
30 augustus 2002, 13:16
Of die ene gitarist die zijn gitaar in een bak water kapotsloeg waar die mensen mee nat gemaakt worden tegen de warmte en daarmee electrocuteerde hij bijna de hele band op een of andere manier als de geluidsman niet op tijd overal de stroom ervanaf had gehaald :grin: Tja kun je doen als je het leven in de band en het leven van de band zat bent.

Ditmar
30 augustus 2002, 14:18
Op 2002-08-29 21:18, schreef BLOK182:
enne Patrick (iig die kerel met die EVH gitaar) wil nog wel eens over een kabel flikkeren en dan met gitaar en al van het podium donderen.


Ditmar wil ook nog wel eens op een podium gaan staan met een sixpack palm op in drie kwartier en dan vervolgens van het podium af jumpen in de pit gaan staan en het halve optreden verneuken........... yep, dat was tijdens een bandwedstrijd, en we hebben toch gewonnen, de jury vond onze podium(?)uitstraling zo leuk :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin:

FragDaddy
30 augustus 2002, 14:44
Voor de niet-metallica fans is dit wel een goede actie: Metallica was op een tour (met G`n R) en James hetfield kon op een of andere manier niet meer zingen ofzoow
dus vroegen ze aan Axl of hij niet in kon vallen, "Nee" zegt ie, k heb last van mijn keel, en dan zit ie daar met een sigaar in en een glas champagne in zijn hand

IIG zoiets had ik gehoord......
k weet niet of het waar is......


jep, is waar!

Guns n' Roses waren samen met Metallica aan het touren, toen het in Canada (Montreal) vreselijk mis ging, James Hetfield ging aan het begin van hun concert midden in het vuurwerk staan, omdat de jongens die het vuurwerk bedienden het hele zooitje verplaatst hadden en james hierdoor in de war was geraakt, en verbrande daarbij het linker gedeelte van zijn lichaam. nou, dan zing je niet vrolijk verder, dus moesten Lars &amp; Kirk tegen de fans zeggen dat ze stopten, maar dat straks Guns 'n Roses natuurlijk wel verder zouden gaan.. naja, fans redelijk pissed omdat ze betaald hadden voor Metallica EN Guns, en ze nu alleen Guns kregen.

na een uurtje kwamen de Guns eindelijk op en begonnen aan het eerste nummer. eigenlijk al meteen begon Axl te zeiken dat het geluid kut was en dat hij zo niet kon werken. waarna hij zijn microfoon in het publiek slingerde en de hele band het podium verliet.

nouja, je kunt je voorstellen dat het publiek 'niet blij' was. en aangezien het een stadion-tour was, was er aardig wat publiek en hebben ze gezamelijk de grootste rellen veroorzaakt die Montreal ooit gezien had en de hele stad kort en klein geslagen!

kijk, dat zijn pas acties van artiesten!
(en geeft maar weer aan wat een klootzak die Axl ook is.)

trouwens ook wel leuk om te melden dat de mannen van metallica zich steeds weer helemaal kapot lachten om de rider (de lijst met eisen) van Guns n' Roses. daar stonden zulke idioote dingen op, dat zelfs Metallica (die ook bekend staat om wat rare wensen) er steeds weer om moest lachen.

of dat Kirk Hammond, terwijl hij werd afgebeeld op een gigantisch videoscherm, zijn broek liet zakken, terwijl hij verklaarde 'dit is wat ik van Guns n' Roses vind'






<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: FragDaddy op 2002-08-30 14:51 ]</font>

ESPGuitarFreak
30 augustus 2002, 17:21
KIRK HAMMOND? uhhh: Kirk Hammett dus :smile:

Ik vraag me trouwens af of axl gevraagd is om te zingen toen...het was idd wel zo dat axl zich beklaagde over t feit dat zn stem er slecht aan toe was, terwijl hij met champagne en een smoke zat :smile: ... op A Year And A Half van metallica kun je de beelden van t ongeluk en de rellen in seattle trug zien, gaaf joh :smile:

Hetfield heeft na zn barbeque-accident iig wel verder gezongen (met arpmje in t verband), met john marshall op gitaar..

En verder over tallica, de cunning stunts show was idd meeschterlijk :smile: lichtmasten naar beneden halen, man in de fik, man valt en bengelt aan n touwladder, installatie ontploft zogenaamd..

Verder nog gave acties: gitaarspelen met n dildo, met n boormachine bewerken, langs je reet raggen, met n drumstok proberen aan te slaan...wel es van gehoord, heb da met die dildo nooit zelf gezien :grin:

FragDaddy
30 augustus 2002, 17:23
Sorry. Kirk Hammett. ik was niet helemaal wakker.

axl was ook niet gevraagd om te gaan zingen voor Metallica, axl had gewoon moeten optreden met Guns, zoals ie toch al zou doen. dat zou de hele avond gered hebben.
maar in plaats daarvan gaat ie zeiken over zijn stem en over het geluid en stop ie.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: FragDaddy op 2002-08-30 19:21 ]</font>

AutoStatic
6 september 2002, 09:50
Ga 's Oxes of Les Savy Fav kijken. Voorstaande haalt het niet bij wat die gasten uitspoken tijdens optredens. Of Bob Log III, ha ha ha, die roelt. Da's een gast in een strak zwart pakkie met een motorhelm op waar een telefoonhaak in is gezet waardoor hij "zingt". Ondertussen speelt hij ongelooflijk knap gitaar op een supergare akoestiese bak, zichzelf begeleidend met een hihat en basdrum, 'n soort moderne Nikkelen Nelis. "For the next song I need two girls to sit on my lap while I play the fastest song on earth." En hij deed het...

Anders Destium
7 september 2002, 12:18
Rammstein op Dynamo vijf jaar terug was ook wel goed ziek, het mooiste was dat Emperor besloot geen headliner te zijn op de black-stage om Rammstein te kunnen zien...dus na hun optreden renden ze he podium af om bij het begin van dat optreden te zijn :smile:

Ibanez
8 september 2002, 19:53
Op 2002-08-30 14:44, schreef FragDaddy:


Voor de niet-metallica fans is dit wel een goede actie: Metallica was op een tour (met G`n R) en James hetfield kon op een of andere manier niet meer zingen ofzoow
dus vroegen ze aan Axl of hij niet in kon vallen, "Nee" zegt ie, k heb last van mijn keel, en dan zit ie daar met een sigaar in en een glas champagne in zijn hand

IIG zoiets had ik gehoord......
k weet niet of het waar is......


jep, is waar!

Guns n' Roses waren samen met Metallica aan het touren, toen het in Canada (Montreal) vreselijk mis ging, James Hetfield ging aan het begin van hun concert midden in het vuurwerk staan, omdat de jongens die het vuurwerk bedienden het hele zooitje verplaatst hadden en james hierdoor in de war was geraakt, en verbrande daarbij het linker gedeelte van zijn lichaam. nou, dan zing je niet vrolijk verder, dus moesten Lars &amp; Kirk tegen de fans zeggen dat ze stopten, maar dat straks Guns 'n Roses natuurlijk wel verder zouden gaan.. naja, fans redelijk pissed omdat ze betaald hadden voor Metallica EN Guns, en ze nu alleen Guns kregen.

na een uurtje kwamen de Guns eindelijk op en begonnen aan het eerste nummer. eigenlijk al meteen begon Axl te zeiken dat het geluid kut was en dat hij zo niet kon werken. waarna hij zijn microfoon in het publiek slingerde en de hele band het podium verliet.

nouja, je kunt je voorstellen dat het publiek 'niet blij' was. en aangezien het een stadion-tour was, was er aardig wat publiek en hebben ze gezamelijk de grootste rellen veroorzaakt die Montreal ooit gezien had en de hele stad kort en klein geslagen!

kijk, dat zijn pas acties van artiesten!
(en geeft maar weer aan wat een klootzak die Axl ook is.)

trouwens ook wel leuk om te melden dat de mannen van metallica zich steeds weer helemaal kapot lachten om de rider (de lijst met eisen) van Guns n' Roses. daar stonden zulke idioote dingen op, dat zelfs Metallica (die ook bekend staat om wat rare wensen) er steeds weer om moest lachen.

of dat Kirk Hammond, terwijl hij werd afgebeeld op een gigantisch videoscherm, zijn broek liet zakken, terwijl hij verklaarde 'dit is wat ik van Guns n' Roses vind'


Dit vind ik echt een mooi verhaal!

Noctiis
8 september 2002, 19:59
Op 2002-09-07 12:18, schreef Anders Destium:
Rammstein op Dynamo vijf jaar terug was ook wel goed ziek, het mooiste was dat Emperor besloot geen headliner te zijn op de black-stage om Rammstein te kunnen zien...dus na hun optreden renden ze he podium af om bij het begin van dat optreden te zijn &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_smile.gif">




Jowww daar was ik ook bij!! Dat was echt geweldig optreden van Rammstein, de enige die ik echt goed vond van ze :smile:
Emperor was overigens ook super dat jaar.
Maarja Emperor is zoiezo al super