PDA

View Full Version : Marshall voeding



flightcase
18 juni 2005, 16:48
IK heb een Marshall JTM 60 en de laatste weken wordt ik gek van dat ding het probleem is dat de voeding stoort (iedere keer valt het geluid weg maar de stroom knop blijft wel branden) ik heb het ding al drie keer weg gebracht naar de plaatselijke muziek winkel!
Andere kabels geprobeerd maar het probleem blijft zich voordoen!
Ben intussen naar een andere muziek winkel geweest maar daar deed ie het weer perfect (ik heb het uitgelegd en ze zeiden dat er een scheurtje in de printplaat waar de voeding op zit het probleem kan zijn)
Vandaag weer gespeeld en het ding begint weer te eikelen wat kan het zijn?
:???: :???:
(het zit hem volgens mij echt in de voeding want als je de kabel op en neer beweegt stoort ie dus ik hoop dat iemand iets weet want ik wordt echt wanhopig van dat ding!!)

flightcase
18 juni 2005, 18:21
Weet niemand een antwoord?? :-(

Daniël_san
18 juni 2005, 18:41
Zoiets had Franc geloof ik ook met zijn zelfbouw, toen bleek de trafo kapot te zijn.

Franc
18 juni 2005, 19:09
Yep.
Gloeispanning van 6.3V viel weg en dan doen de buizen zo weinig :)

Ondanks dat de fabrikant zei dat het zeer onwaarschijnlijk was dat een trafo zomaar kapot gaat, heb ik een nieuwe besteld en ingebouwd en nu is alles weer ok.

Ben je handig genoeg om spanningen te meten in een buizenamp?

Negative K3 fan
19 juni 2005, 15:53
ik denk dat het niet zomaar een trafo is en een scheurtje in een printplaat klinkt veel aannemelijker...

ijff
19 juni 2005, 20:25
Tja, als ik het zo hoor zou ik hem toch naar een goede reparateur sturen. FNS (Renkum) of van Weelden (Apeldoorn)...

Geronimo
20 juni 2005, 16:30
Ik heb ook een keer een JTM60 gerepareerd en daar zat idd een draad van de voeding los. Op de printplaat was de soldeerlas kapotgetrilt. Het nare is dat je dat bijna niet ziet, het soldeerhoopje oogt goed maar als je heel goed kijkt zie je een kringetje en als je de draad beweegt zie je dat een beetje bewegen.
Dus ik zou hem openmaken en die aansluitingen ff checkke.
Wegbrengen is zonde want waarschijnlijk is het maar een klein probleem wat je zo hebt opgelost. Als je hem wegbrengt betaal je je scheel voor niks.

Sowieso vond ik t allemaal er een beetje elcheapo uitzien. Er waren een paar van die plastic buisvoeten helemaal gesmolten en de voeten van de eindbuizen zaten niet eens aan het chassis geschroefd (!), maar alleen aan de print gesoldeerd. Na dit aanschouwd te hebben is Marshall zwaar in mijn achting gezakt.

Maar volgens mij is het bij jou een rotte las, wat heel makkelijk op te lossen is.