PDA

View Full Version : Ibanez Melody Maker



Les Paul
18 juni 2005, 15:18
Deze week in het bezit gekomen van een Ibanez Melody maker uit de jaren 70. Dateren is moeilijk, omdat er geen serienummer op staat (ik heb begrepen dat dit normaal was voor Ibanez in die tijd). Het is een copie van de Gibson, voor de lawsuit.
Ik had niet gedacht dat het zo'n goede gitaar zou zijn. Hals kaarsrecht. perfecte intonatie (heb ik bij Gibson Melody makers wel een anders gezien). Klank is helder (single coil) met veel sustain. Echt zo'n gitaar die je pakt en niet meer weg wilt leggen. En natuurlijk echt relic.....

VooDoo
18 juni 2005, 15:36
He kerel
gaaf man, gefeliciteerd
alleen zegt het me niet zoveel, k ken de gitaar niet?
heb je plaatjes

have fun!

Fuhgawz
18 juni 2005, 15:58
FOTOOO'S!!! :-D

Orpheo
18 juni 2005, 17:02
Deze week in het bezit gekomen van een Ibanez Melody maker uit de jaren 70. Dateren is moeilijk, omdat er geen serienummer op staat (ik heb begrepen dat dit normaal was voor Ibanez in die tijd). Het is een copie van de Gibson, voor de lawsuit.
Ik had niet gedacht dat het zo'n goede gitaar zou zijn. Hals kaarsrecht. perfecte intonatie (heb ik bij Gibson Melody makers wel een anders gezien). Klank is helder (single coil) met veel sustain. Echt zo'n gitaar die je pakt en niet meer weg wilt leggen. En natuurlijk echt relic.....

aah netjes!! melody makers zijn ook wel gitaren die ik tzt in mijn collectie wil hebben! eerst maar eens een nieuwe standard laten maken.

veel plezier er nog mee

Les Paul
18 juni 2005, 17:21
De foto's:

http://www.square-one.nl/foto/mm2.JPG
http://www.square-one.nl/foto/mm3.JPG
http://www.square-one.nl/foto/mm1.JPG

ieme
18 juni 2005, 17:30
Nice one!

ToTaL FaKe
18 juni 2005, 17:33
mooi ding :)

gefeliciteerd ermee.!

guitarmusicman
18 juni 2005, 17:44
Dit is echt een heel vet ding, super mooi en ook nog eens zeer origineel.
Mag ik vragen hoeveel je ervoor betaald hebt, en zo ja, hoeveel?

wietse
18 juni 2005, 18:02
mooi ,zoiets ontbreekt nog in m'n collectie :-D , deze is nog helemaal origineel zo te zien zelfs de tuners lijken me oud.

Les Paul
18 juni 2005, 18:02
Dit is echt een heel vet ding, super mooi en ook nog eens zeer origineel.
Mag ik vragen hoeveel je ervoor betaald hebt, en zo ja, hoeveel?

Vraagprijs was 350 euro en voor 300 heb ik hem meegenomen. Frets zijn wel erg versleten, maar er valt nog steeds goed op te spelen. Refret heb ik dus wel ingecalculeerd.

Les Paul
18 juni 2005, 18:05
mooi ,zoiets ontbreekt nog in m'n collectie :-D , deze is nog helemaal origineel zo te zien zelfs de tuners lijken me oud.

Volgens de verkoper was hij inderdaad nog helemaal nieuw. Hij had deze indertijd ook nieuw verkocht. Zelf twijfel ik aan de brug. Er zit een Badass op. Ik weet niet of Ibanez deze vroeger monteerde. Ik kon op internet in ieder geval maar erg weinig info vinden over dit type.

Jeroenvanhulsteijn
18 juni 2005, 18:39
Badass schijnt wel erg goed te zijn. Maar als je die brug kwijt wilt :wink:

wietse
18 juni 2005, 19:09
badass lijkt me niet origineel, normaal zit er een gewone wraparound op maar deze badass is natuurlijk wel veel beter.

Cubensis
18 juni 2005, 19:09
mooi ,zoiets ontbreekt nog in m'n collectie :-D , deze is nog helemaal origineel zo te zien zelfs de tuners lijken me oud.
hij lijkt op de arirang ;)

Les Paul
18 juni 2005, 19:11
badass lijkt me niet origineel, normaal zit er een gewone wraparound op maar deze badass is natuurlijk wel veel beter.

Dat dacht ik al. Eerlijk gezegd heb ik hem niet gekocht als verzamelaarsobject, maar puur omdat hij erg lekker klonk. En als de Badass daaraan meewerkt......des te beter. :)

...rock...
18 juni 2005, 20:07
:-? ik vind hem eigenlijk lelijk :oops: MAAR smaken verschillen nu 1maal en de klank zal wel zeer goed zijn ! mooi collecters item trouwes!
het is precies de gibson american II in het zwart zou ik hem prachtig vinden!

butters
18 juni 2005, 21:52
mooie gitaar :lol: proficiat

TMKXL
19 juni 2005, 17:49
Zo die is lelijk! Gefeliciteerd!